Julian Sommer Skrevet September 29, 2012 Forfatter Share Skrevet September 29, 2012 Satt sammen selv hos Judysbilstereo Digital Designs DDb2 diskanter, DD VO6,5 mellomtoner og DD508 subwoofere som midbassere i kickpanel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikMoi Skrevet September 29, 2012 Share Skrevet September 29, 2012 Satt sammen selv hos Judysbilstereo Digital Designs DDb2 diskanter, DD VO6,5 mellomtoner og DD508 subwoofere som midbassere i kickpanel Høres ut som du satser å vinne DB konkuransen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 29, 2012 Forfatter Share Skrevet September 29, 2012 Fikk 2. plass i NM og er fornøyd med det Skal begynne med Show SPL når jeg får ferdig det jeg driver med nå, men først og fremst bygger jeg det slik jeg selv vil ha det, uten å tenke på dB. Dette er jo bruksbilen, om både sommer og vinter Og for meg er det viktigste lydkvalitet med høyt volum. Derfor tror jeg disse komponentene vil gjøre meg veldig fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 30, 2012 Forfatter Share Skrevet September 30, 2012 Sånn, da må jeg si meg "ferdig" med dørtrekkene inntil videre. Mangler fortsatt en siste puss før det blir bra, vurderer plasti-dip. Klarer ikke legge folie så det blir pent, litt for mye kurver og vinkler. Har også skjært ut og lydisolert passasjer-døra i dag. Så mangler kun å legge opp kabler til diskantene før dørtrekkene kan monteres, og jeg kan begynne med 8" i kickpanel Sorry for ufattelig dårlig bilde. Kommer bedre bilder når de er montert: Og begge dørene ser slik ut To lag med STP Silent Coat. Samme skal på i bakluke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 Tøft! Etter og ha fulgt med litt her vurderer eg sterkt og oppgradere dørtrekkene mine selv for og få "litt" meir lyd framme i bilen og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 30, 2012 Forfatter Share Skrevet September 30, 2012 John90, jeg vil heller anbefale noen skikkelige midbassere i kickpanel, 3" mellomtoner oppå dash (der hvor det sitter diskant/mellomtone originalt) og to skikkelige silk dome diskanter. Det vil gi et mye bedre lydbilde inni bilen. Håper på å klare et greit lydbilde i min og, men skal en del tidskomp og EQ til før det blir perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 30, 2012 Forfatter Share Skrevet September 30, 2012 Jeg kan nesten trekke tilbake det jeg skrev i posten over.. Har fått montert begge dørtrekkene nå, og fy f%#*& for en lydkvalitet! Helt rått. Nå gleder jeg meg ikke bare litt til å få inn 8"ene i kickpanel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 30, 2012 Forfatter Share Skrevet September 30, 2012 Trenger en grundig vask Og å bli lakka med plastidip etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet September 30, 2012 Share Skrevet September 30, 2012 gromt!! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2012 Takk Ser ut som det blir litt jobb på meg i bilen til mamma aka pitbullblondie også (e34 touring 525ix). Prøve å få det noe lignende dette som jeg satte sammen i photoshop: 2stk DD510 10" med en Hertz EP2X som vil levere dem 700 solide watt. Hertzen blir nok montert under gulvet med led-lys og glassplate som bildet viser. DLS UP6 frontsettet (gamle mitt) skal inn fremi, samt ny Pioneer deh-6400BT spiller. Får også reklamere litt ved å nevne at alt blir kjøpt på judysbilstereo.no. Skal mye til før jeg kommer til å handle noe annet sted etter å ha handla "litt" hos dem. Enormt raske og stabile folk med overlegen kunnskap om produktene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 blir seende bra ut dette planer om å putte en kicker til ca 2500 lapper frå bil-xstra forsterker på mitt 300rms element, tror du det går greit? husker ikke effekten på forsterkeren.. så du kassa mi som jeg hadde i min 520 Touring? den var perfekt fit xD satt nesten bom fast, måtte bruke masse krefter for å få den løs, pga trekket på kassa lagde enormt mye friksjon hadde en stor Jack plugg kobla til er pitbullblondie din mor eller fru? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2012 blir seende bra ut dette planer om å putte en kicker til ca 2500 lapper frå bil-xstra forsterker på mitt 300rms element, tror du det går greit? husker ikke effekten på forsterkeren..så du kassa mi som jeg hadde i min 520 Touring? den var perfekt fit xD satt nesten bom fast, måtte bruke masse krefter for å få den løs, pga trekket på kassa lagde enormt mye friksjon hadde en stor Jack plugg kobla til er pitbullblondie din mor eller fru? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Det er bilen din jeg har photoshoppet i her, så vet hvordan det så ut ja, hehe Se litt nøyere så kjenner du igjen bildet Pitbullblondie (her på bimmers) er min mor Effekt fra forsterker spørs hvordan elementet er koblet, eller om det er singelspole 4ohm eller 2ohm. Det er det som avgjør hvor mye effekt forsterkeren kommer til å levere. Er det et singelspole (kun en pluss og minus) på 4ohm så må du ha en ganske kraftig forsterker, da de leverer mest i 2 eller 1 ohm. Men er ikke mye som skal til for å levere 300 watt da. Det som spørs er jo følsomheten på basseren din, det er det som vil avgjøre om det vil spille høyt eller ikke. Og at det har riktig kasse, som er det aller viktigste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 haha! din stygge faen! xD så det nå, plenen og det stygge xtra lyset i luka som ikke er kobla til xD neida!! :P:P godt du kan bruke bildene mine til noe fornuftig. artig, så e34 ligger godt i familien holdt nesten på å kjøpe m30b30'n som var til salgs, så kunne din mor slenge med et skinn interiør til bilen vært meget hyggelig å prate med ho blir ikke i nærmeste framtid det med "anlegget" er en sedan jeg skal ha kasse til så jeg for bygge en ny kasse til den og bare skru ut elementer og slikt. men gode coilovers prioriteres først nå... men først få bytte girkassa da den tok kvelden... :/ Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ziroh Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 artig, så e34 ligger godt i familien holdt nesten på å kjøpe m30b30'n som var til salgs, så kunne din mor slenge med et skinn interiør til bilen vært meget hyggelig å prate med ho Ser jeg flørting på gang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larswey Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Hva gjorde du med nivåreguleringa når du bytta til supersport dempere bak? Hvordan fikk du blendet den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå