Gå til innhold

Min E34 touring: Solgt!

Anbefalte innlegg

• Svar 321
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

Dette var jo en fin e34 touring dette ;)

Var noen massive hjul du satte på bilen da.

Jeg lurer på hvordan du fikk blødd av trykket på demperen bak før du demonterte?

Stilig den rød fargen.

Ble fin når du polerte den da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du bør ha kanaler i bilens farge!

Har M5-skjørt som skal på ;)

Hei.

Jeg lurer på hvordan du fikk blødd av trykket på demperen bak før du demonterte?

Stilig den rød fargen.

Takk for det! :) Synes store "tunge" biler bør ha massive hjul ;) Er mye hjulbue å fylle ut på e34.

Fjernet nivåregulering på vanlig måte, før demontering. Skrudde av rørene fra trykk-kulene (akkumulatorene) og da spruta det ut alt av olje og trykk. Deretter ble tur og retur av servo-olje koblet sammen med bremserør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du bør ha kanaler i bilens farge!

Har M5-skjørt som skal på ;)

Hei.

Stilig den rød fargen.

Takk for det! :) Synes store "tunge" biler bør ha massive hjul ;) Er mye hjulbue å fylle ut på e34.

Fjernet nivåregulering på vanlig måte, før demontering. Skrudde av rørene fra trykk-kulene (akkumulatorene) og da spruta det ut alt av olje og trykk. Deretter ble tur og retur av servo-olje koblet sammen med bremserør.

da blir demonteringen her på samme måte da.

Jeg har skiftet demper tidligere en gang og ble gjort på samme måte.

få senk på bilen nå så blir det en helt annen bil vil jeg tru.

Jeg satte på "60/20" senk på min bil og den ble høyere bak enn med org fjøre som helt sikkert har seget en del.

Jeg fikk ikke min nokk ned fram,men på din med de felgene så trur jeg det blir akkurat nåkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får på riktige dekk (225/35) så blir rulleomkretsen 0,3% annerledes fra originalt, så hjulene har ingenting å si på høyden. Men får håpe det blir bedre med Supersport sin 55/30 (er det vel) senk med dempere. Det er så utrolig stor forskjell på senkesett, så å se på mm senk har desverre blitt helt uvesentlig. Supersport 55/30 kan jo tilsvare H&R 30/30 for alt man vet, med mindre man søker opp bilder av det på forhånd. Jeg har ikke søkt opp hvordan Supersport blir på bilen min, men jeg kommer uansett til å kjøre med det frem til jeg får råd til coilovers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner det er stor forskjell på senkesett.

men bilen din har samme klaring på hjulbuer framme nå som jeg har med senkesett.

min var jo skyhøy framme med org fjøre.

trur jeg hadde 12-14 cm klaring til dekket med 225/45-17

men som sagt så er dette en flott bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner det er stor forskjell på senkesett.

men bilen din har samme klaring på hjulbuer framme nå som jeg har med senkesett.

min var jo skyhøy framme med org fjøre.

trur jeg hadde 12-14 cm klaring til dekket med 225/45-17

men som sagt så er dette en flott bil

Moren min har en som har "riktig" original høyde med originale fjærer. Er vel nesten 20cm fra hjulbue til dekk, ser hvertfall slik ut :P Hun har også en med originale fjærer som er mere lik høyden som er på bilen min. Min forrige bil med 30/30mm Supersport Var høyere enn den sistnevnte av hennes.

Får håpe det blir ålreit høyde hvertfall :)

Tusen takk for det!

Jeg har nå bestemt meg for å bytte ut Aerodynamic frontspoileren til fordel for original fanger med Volvo 950-leppe. Klarer ikke å bli skikkelig glad i Aerodynamicen da denne ikke passer til resten av bilens former, og jeg syns den minner om noe jalla Rieger tull. Jeg tror original frontfanger med 940-leppe, M5-kanalskjørt og M5 bakfanger vil se bra ut, frem til jeg får tak i M5-frontfanger.

Hvilken farge syns dere jeg burde ha på 940-leppa, kanalskjørt og "leppa" på M5-bakfangeren?

Hadde bilen vært sort eller blå metallic hadde jeg jo gått for den originale sølv-fargen med en gang. Men med min brilliantrøde bil, tror jeg det kan bli litt "blast", kjedelig? Sort syns ikke nok, og bilens farge blir fort litt mye av det gode, synes jeg. Står fast her! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si fra om jeg får tak i ei ekstra ;) Men i huggern må man sikkert kjøpe hele fangeren, så håper på å komme over en knust fanger med hel leppe eller lignende.

Photoshoppa et mobilbilde i håpløs kvalitet, for å se hvordan det hadde blitt med original fanger kontra Aerodynamicen. Kan jo legge det ut. Selv syns jeg det ble MYE penere. Ikke lett å drive med bilder i så dårlig kvalitet :P

54a8ipcettsqdqwyfddi.jpg

5vk7pco1z8tpz043zfjp.jpg

5dt6hrtj5xng0mhs58uo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe slik vil jeg ha fronten min ;) Photoshoppa på Volvo-leppe med catkiller. Har en catkiller liggende, så kliner på den hvis det ser bra ut.

Husk at dette er en midlertidig løsning frem til jeg får råd til M5-frontfanger. Men det er jo aldri bare én ting som skal gjøres, så det blir en prioriteringssak. Chip er det første som vil bli påkostet, deretter senk og dekk. Original frontfanger, M5-kanalskjørt og M5-bakfanger har jeg liggende, men må få lakkert alt sammen.

mlvdnn87yb82lav8vgbr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgt allerede, hadde kjøper på den siden den dagen jeg fikk bilen ;) Men var ikke før nå jeg bestemte meg for at den måtte gå.

Har gjort litt i dag og, tilpasset Volvoleppa til catkillern som skal på.

Noen som har gode tips til hvordan å feste leppa på bilen, når jeg har den opp ned? Er jo ikke store kanten der, og vet det er en del som har gjort det slik tidligere :)

Ps skal selvfølgelig bli finpusset der jeg har kappet leppa nå, men tok bildet for å se helheten.

ahig6zc0hm4e0q6qbnpi.jpg

9u72opz8k7mkq5xmdjxo.jpg

3xpq0g05ftiho88uzrp5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...