Gå til innhold

Min E34 touring: Solgt!

Anbefalte innlegg

haha! din stygge faen! xD så det nå, plenen og det stygge xtra lyset i luka som ikke er kobla til xD neida!! :P:P:P

godt du kan bruke bildene mine til noe fornuftig. :P

artig, så e34 ligger godt i familien ;) holdt nesten på å kjøpe m30b30'n som var til salgs, så kunne din mor slenge med et skinn interiør til bilen :) vært meget hyggelig å prate med ho ;)

blir ikke i nærmeste framtid det med "anlegget" er en sedan jeg skal ha kasse til så jeg for bygge en ny kasse til den og bare skru ut elementer og slikt. men gode coilovers prioriteres først nå...

men først få bytte girkassa da den tok kvelden... :/

Hehe hun er en trivelig dame ;) Kjett med girkassa da :( Du får si fra når du skal bygge kasse osv, hvis du skulle trenge noen tips til noe :)

artig, så e34 ligger godt i familien ;) holdt nesten på å kjøpe m30b30'n som var til salgs, så kunne din mor slenge med et skinn interiør til bilen :) vært meget hyggelig å prate med ho ;)

Ser jeg flørting på gang? :lol:

:lol: Min mor er meget trivelig og meget opptatt med sin kvinnelige samboer :)

Hva gjorde du med nivåreguleringa når du bytta til supersport dempere bak? Hvordan fikk du blendet den?

Bremserør mellom de to rørene (tur/retur) som kommer fra servopumpa, like ved traversen bak hvor de går inn i en firkanta "fordeler" som går over til fire rør. Bremserør med muttere i begge ender passer rett innpå ;) Slangene fra accumulator (trykk-kule) til dempere ble deretter kappa av 10cm fra accumulator. Pass på, er noe sinnsykt trykk i de slangene, og det spruter servo-olje ut av trykk-kula med sikkert 15 bar (aner ikke) trykk eller noe. Sorry at jeg ikke er noen mester på å forklare ting :P Kan sikkert google frem et bilde hvis du trenger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 321
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nye ståkskilt med skiltplater, og klint på med tec7. Jeg kommer aldri til å kunne bli avskilta! Tjukt lag mellom bil og skilktplate, og like tjukt lag mellom skiltplate og skilt. Og lysidolsert hele innsiden av luka. Bakruta mi er også limt igjen med to lag karosseri-lim, og alt unødvendig inni bakluka er fjernet, som viskermotor osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har muligens! Skal konvertere min til coilovers. Men det er lekasje ein plass i systemet. Ligger i hordaland! Er du interresert så tar vi resten på pm!

Hvilken framgangsmåte brukte du på diskantene i døra costom? Har noen dørtrekk liggendes så hadde vært artig og prøvd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har muligens! Skal konvertere min til coilovers. Men det er lekasje ein plass i systemet. Ligger i hordaland! Er du interresert så tar vi resten på pm!

Hvilken framgangsmåte brukte du på diskantene i døra costom? Har noen dørtrekk liggendes så hadde vært artig og prøvd! :D

Jeg vet ikke om noen dempere med nivåregulering. Alle jeg hører om er rusta i stykker, og da er det jo like greit å kjøpe nye til 400,- fra Koed uten regulering :)

Alt er lagt ut bilder av, John90, tror det begynner på side 18 :) Lufteslusa sitter bare skrudd fast på baksia, så den er bare å ta ut. Så pressa jeg diskanten inni så den satt såvidt av seg selv, og passa på at dette ikke ville krasje inni dashen når jeg lukker døra. Så la jeg på lydisolasjon rundt diskanten, siden det er bøyelig med samtidig litt avstivende. Når jeg fikk den fasongen jeg ville med lydisolasjon, matta jeg ned og smørte polyester på lydisolasjonen, la på glassfiberstrie, og enda mer polyester. Når det hadde tørket til dagen etter, sparklet jeg med finsparkel i et par lag, pussa ned med 40 papir til jeg fikk de formene og overgangene jeg ville (hvertfall nesten) og avsluttet med 240 papir. Så tok jeg av den røde ringen på diskanten, maskerte senteret på den og lakkerte noen lag. Det er fortsatt porer fra sparkelen, siden man ikke alltid får lagt på med nok trykk. Men de skal jeg tette igjen senere når dørtrekkene skal plastidippes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er samme type elementer, bare 10" i stedet for 15" :) Og skal jo inn i samme type bil. Kommer nok til å spille mer enn høyt nok, og fremfor alt - pent nok ;) Skal ha plate foran og oppå kassa så hele innerste delen av bagasjerommet blir ei "kasse", forsterkeren under gulvet i reservehjulsbrønnen med glass over og litt lys (for de som ikke har sett bildet jeg photoshoppa av det) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er varene til mamma på veg i posten, så blir bygging i helga :D Fikk også personlig mail fra presidenten i dB Drag, Wayne Harris, som inviterte meg til EM i Montichiari, Italia. Desverre er det allerede neste helg, så litt for kort varsel til at jeg får satt av penger til det. Ville gått ca 5000,- i diesel, pluss hotell ei natt. Største problemet er at bilen skriker etter noen nye foringer og en ny demper, så må regne med å koste på den rundt 6000,- i deler før noen langtur. Vil ha "alt" nytt før vinteren, så dette skal selvfølgelig gjøres uansett, men over litt lenger tid enn ei uke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer nå salg av min kjære, til fordel for en 525ix touring.

Begynner med det negative:

Bilen trenger i dag å få montert igjen eksos (knekt flexi-rør), nye fjærer foran (kappet 2 runder.. :roll: ) og en demper passasjerside foran, og ny caster-foring på passasjer-side. Lekker også fra ei dyse, brukt dyse kan medfølge, og et dieselrør er skjøtet med slange pga et feilslag etter bytte av bakdempere.

Høres kanskje mye ut, men ikke noe problem for den som kan gjøre litt selv, noe jeg ikke er så flink til. Jeg måtte fått noen andre til å fikset dette og da ville jo også prisen blitt en annen. Velger derfor å selge den slik den står, da dette er det beste for både meg og kjøper økonomisk.

Selges uten noe som helst stereo (originale dørtrekk osv), og med originale sommer og vinterhjul med greie dekk. Bakdempere er nye (supersport), nivåregulering er blendet, xenon i fulltlys, sorte skinnseter, chip, ladetrykksmåler, manuelt gir, to tidligere voksne eiere. Alle tidligere tidligere kontroller osv. er gjort på merkeveksted eller hos BMW-spesialist. EU-godkjent et år til. Km stand er 348.000km og den virker villig til å være med 348.000km til hvis den fortsatt blir tatt like godt vare på. Tilnærmet rustfri. Lydisolerte fram-dører, og 19mm mdf-plater til 6,5" erstatter sparkepanel. Dette ser ikke pent ut før det evt blir støpt, men lyden blir flott! Bilen er pent kjørt, så ikke tenk "typisk ungdoms-bil" pga. stereo og chip.

Jeg har tidligere fått seriøse bud på over 40.000,- for denne bilen med samme utstyret som nevnt, men det var før fram-fjærer, fremdemper og caster-foring måtte byttes. Bilen er fullt kjørbar og i daglig bruk, men selvfølgelig ikke så god å kjøre før dette er fikset - da blir den en ren drøm. Det er sommerfelgene på det første bildet som vil følge med, ikke rondellene. Det siste bildet er slik bilen ser ut i dag, med tanke på frontleppe. Denne kan fjernes før salg, har ikke brydd meg mer om den enda.

Kom med bud over 30.000,-

6z5szxp3s3xmdtivwtz1.jpg

jgyis3tsffbzfgqc3qhq.jpg

3bzqnj63lkvnn7jek7x1.jpg

xijgi5yzc4wjtzbxpysb.jpg

885txsn1c8rm3zn9uefy.jpg

ou702odsq3o52ym10m5w.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :) Gidder egentlig ikke å gi meg før jeg er fornøyd. Men trenger en finish før det blir pent, selvom jeg iallefall er fornøyd med fasongen det fikk :)

Takk for det! Kommer bare til å endre denne tråden når det kommer ny bil på gården, da skal alt anlegg flyttes over osv. Har sett på en 525ix med manuelt gir som har m5 frontfanger, og da har jeg komplett m5-fangere og skjørt :) Så blir spennende å se hva jeg finner og hvor mye jeg kan få igjen for denne slik den er. Men en 525ix touring med manuelt gir skal jeg hvertfall ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...