Julian Sommer Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2012 Jada, er jo plass til noen, men tenkte kanskje det burde ha noe mer støtte siden dette veier en del med catkilleren. Skal lime i tillegg ja, men kan jeg bruke tech7 her, eller burde jeg kjøpe 2-komp plastikklim? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
r_tranoe Skrevet Juni 6, 2012 Share Skrevet Juni 6, 2012 tech7 lim er vell ganske sterkt det og? husker ikke hvor sterkt,men står på tuben hvor mange kg per kvadrat cm,men kan huske det var nokk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2012 Ja, men samtidig er jo tch7 litt fleksibelt. Vet ikke om det er en fordel her, eller om det vil virke mot sin hensikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
r_tranoe Skrevet Juni 6, 2012 Share Skrevet Juni 6, 2012 tåler vell kansje litt vibrasjoner? hvis limet blir helt knall hardt så kansje det løsner lettere under mye risting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2012 Er slik jeg har tenkt også, og jeg har kjøpt tech7. Tenkte derimot på dette i ettertid, så jeg ville forhøre meg litt for sikkerhetsskyld. Men da satser vi på at tankegangen vår stemmer i praksis så vel som i teorien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
r_tranoe Skrevet Juni 6, 2012 Share Skrevet Juni 6, 2012 får ta bilder av hvordan du gjør det trur teorien er kjempebra og kommer til å funke i praksis og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2012 Det skal jeg gjøre Kommer til å kappe av det av catkilleren som kommer bak volvo-leppa, så det skal veie minst mulig hvertfall. Morsomt at noen følger med Til de som måtte synes at dette er jalla-løsning, så er det bare for moroskyld frem til jeg får råd til M5 frontfanger Spennende å prøve noe "ingen" andre har og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juni 6, 2012 Share Skrevet Juni 6, 2012 det høres ikke jalla ut spør du meg, det er bare gøy at noen gjør ting annerledes, og det å ta ting fra andre biler og andre merker og tilpasse det står det bare creds i! tror det her blir bra jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sund.M3 Skrevet Juni 6, 2012 Share Skrevet Juni 6, 2012 må hive ut et bilde hvordan det blei da, spent på å se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
r_tranoe Skrevet Juni 6, 2012 Share Skrevet Juni 6, 2012 Jeg og trur dette blir knall bra.. Håper på bilder snarest dette er kommet på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2012 Bilder kommer så fort det skjer mere Og det blir i dag, skal få lånt meg stikksag og drill, i tillegg til å kjøpe skruer og muttere. Lager det jo så det ikke detter fra hverandre når man først gjør det Tusen takk for motiverende tilbakemeldinger! Gikk over hele bilen med lakkstift i dag. Var neimen ikke mange flekkene å utbedre bortsett fra ripa på førerdøra, en steinsprut på ei hjulbue, 2mm ripe på hjørne av panseret, ellers helt ubetydelige/usynlige ting. Nå fortjener den snart en full rubbing og polering hele bilen. Må også feste eksosanlegget på nytt, da dette har knukket i flexirøret og falt av. Tøff lyd uten, hehe, men litt for mye av det gode. Katalysator blir fjernet før montering igjen. Noen tips til å oppgradere intercooler på denne? Vært kjekt å ha gjort det før TRF-chip kommer på Da nærmer det seg 200hk og 400nm i den gamle, gromme bilen. Er en fryd å kjøre denne. Komforten er helt enorm, noe som tyder på ekstremt vedlikehold mens den har gått som pendler-bil på usaltede veier siden den var ny. Godt å ha en bil man smiler hver gang man tenker på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juni 7, 2012 Share Skrevet Juni 7, 2012 Du har ikke lyst til å selge bilen til meg da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juni 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2012 Jeg har ikke lyst til å selge den til noen! Men av ren nysgjerrighet, hva kunne vært en ca pris på denne ved salg? Har jo gått 336000, men det er jo fordi den er brukt som pendler-bil på usaltede veier siden den ble importert i 1997. EGR-ventilen har vært blendet siden da, så her har du ikke igjen-sota ventiler osv. Blir sort skinninteriør i den og Ellers er det overflaterust på jekkfester. Bilen er, i følge meg selv, i MEGET god stand. Nå over til det morsomme - bilder! Monterte leppa i dag! Catkilleren ble stikkende altfor langt ut, men slik måtte det bli for at alt skulle passe bra sammen. Pent ble det ikke, men blir kanskje bedre med senk, kanalskjørt og lakkert frontfanger ned til leppa? Noen som har trua? Fangeren tatt med inn i varmen, og litt innkjøpt verktøy fra Biltema: Rett på med Volvo-leppa opp ned, begynne å plassere skruer: Klinte Tech7 mellom fanger og leppe, og gnei tech7 rundt kanten på baksiden til slutt, så den fungerer litt som locktite: Da ble fangeren slik, oppned bilde av oppned fanger: Skar til endene og gjorde samme prosedyre med catkilleren, og monterte kjapt mens jeg enda rakk på jobb i tide: Vil tro det blir penere når jeg får inn tåkelysene mine, lakkert fangeren helt ned, senket bilen og montert M5-skjørt og bakfanger. Tok også motorvask i dag Før jalla-leppe àla Custom kom på : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juni 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2012 Tenker det er på tide å sette i gang med M5-skjørtene. Kjøpt inn litt div: Skjørtene var ordentlig stygge.. Men ikke så lenge Skal ta det andre skjørtet nå. Regner med å få lakkert og montert dem i dag Tror jeg kommer til å gå for svart M5-linje nederst. Vil matche bra med shadowline, andre lister, og etterhvert sorte felger og sota ruter. Noen innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juni 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2012 Da var skjørtene pussa ferdig, så blir vel montering snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå