AHellem Skrevet Mai 6, 2012 Skrevet Mai 6, 2012 Har en e34 som jeg nettop har byttet paralellstag og styrestag på. etter jeg byttet det, ble den litt tung på rattet og rattet har ikke samme selvopprettende egenskapene som før. Dermed må jeg nok fin-instille hjulstillingen foran! Noen som vet om denne bilen skal ha noe spissing eller noe? Og noen som har tips om en grei måte å gjøre dette selv uten å gå på hjulstillingskontroll?
MrBrum Skrevet Mai 6, 2012 Skrevet Mai 6, 2012 Jeg vil definitivt anbefale at du koster på en skikkelig kontroll og justering på verksted. Jeg har selv forsøkt å justere dette selv. Og det er omtrent umulig. For det skal være så lite feil før bilens kjøreegenskaper er ødelagt, og dekkene blir feil slitt/ødelagt. Det går an å grov justere sånn med tanke på å komme seg til verksted innen kort tid. Så om du krabber under med målebånd, så skal avstanden mellom framhjulene målt foran senter være smalere enn målt bak senter. Og det er snakk om liten forskjell. I min E34 bok er ikke disse målene engang oppgitt, fordi det trengs dyrt måleutstyr for å få det riktig. http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... -rear.html
martinwenberg Skrevet Mai 6, 2012 Skrevet Mai 6, 2012 Få den inn på verksted å få det gjort der. Vanskelig å få det rett innstilt siden det skal være innenfor et spessielt mål. Og som "MrBrum" her sier, så blir dekkene fort slitt. Koster heller ikke allverden for en forstillingskontroll/4-hjulskontroll.
AHellem Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Skrevet Mai 6, 2012 har planer om å bytte senkefjærene til noen som er TUV godkjent om ikke allt for lenge, så litt kjipt å stille profft nå for å stille på nytt igjen seinere tenker jeg. Men selvfølgelig er jo beste løsningen å få det gjort på verksted! hvor mye tar et vanlig dekkverksted for denne jobben ? rundt 1500kr?
martinwenberg Skrevet Mai 6, 2012 Skrevet Mai 6, 2012 Der jeg jobbet tok dem 1200kr for 4-hjulskontroll. Er sikkert samme greia på de andre verkstedene. Veit det varierer fra hvor du tar, men rundt den prisen hvertfall
AHellem Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Skrevet Mai 6, 2012 er det bare 1200kr er jo det overkommelig da! jeg får sjekke opp i det i morgen! men om jeg setter på nytt senkesett men som skal være med tilsvarende senking, vil jeg måtte justere hjulstillingen igjen da eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå