Gå til innhold

Felg renovasjon!

Anbefalte innlegg

Felgene mine begynte å bli skikkelig stygge etter at klarlakken på kanten hadde flasset vekk og kanten begynt å irre. Monterte bilen på bukker og tok fram sandpapir. Bildene er tatt med mobil, men viser allikevel hva man kan få til:

Før:

9of7cyq0mm2se65fljk0.jpg

Etter 240 tørr og 400 våt:

pu8a77m5nwekvss3m37r.jpg

Etter 800 -> 1200 våt. Polert med gasolin.no sin rosa kubbe.

1zespfeqy9yxsie19566.jpg

Ble meget fornøyd med resultatet. Nå gjenstår bare resten av felgene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker du for å holde den polerte delen blank fremover?

Jeg legger på et lag Chemical Guys Wheel gard som får stå på i 15 minutter før det fjernes igjen. Dette gjør jeg ca. 1 gang i uken når jeg vasker bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du ikke de der ca. da jeg kjøpte mine LC? Altså tidlig på våren i fjor. Var da sykt så stygge de var blitt da.

Det stemmer! Klarlakken blåste bort ved høyttryksspyling flere plasser rett etter kjøp. I tillegg ble felgene brukt i hele vinter på saltede veier. Regner med at det satte fart på irre prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du ikke de der ca. da jeg kjøpte mine LC? Altså tidlig på våren i fjor. Var da sykt så stygge de var blitt da.

Det stemmer! Klarlakken blåste bort ved høyttryksspyling flere plasser rett etter kjøp. I tillegg ble felgene brukt i hele vinter på saltede veier. Regner med at det satte fart på irre prosessen.

Så indirekte så sier du at det er mindre bra kvalitet. Noe jeg synes om mine. Den ene av felgene mine var det vel ca. 7-8 lag med lakk som skallet av rundt hullene til hjulboltene. lakktykkelsen ble målt til ca. 700my mens på de tre andre lå det på drøyt 200my.

Sloss i over ett halvt år for å få ny på garantien. Fikk det til til slutt da....

Er nok en som ha bæsja på leggen da han lakkerte felgen. Så la han nok bare noen ekstra lag oppå der igjen som ikke akkurat holdt godt. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaliteten er nok så som så ja. De er jo i utgangspunktet rimelige felger i USA, men prisen stiger i Norge grunnet frakt og moms. Når jeg nå polerer dem er det for å "gi dem nytt liv" slik at de holder noen sesonger til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...