DragonsHeaven Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Førstebilen min gikk opp i flammer, og nå er jeg veldig nysgjerrig på hva som kan ha forårsaket dette Startet med at jeg lå i 80-90 km/t bak en annen bil, bilen foran skulle svinge av så jeg bestemte meg for å clutche og bremse slik at jeg ikke smalt inn i bilen foran. Derimot så forsvant både clutch og bremsepedal rett inn uten motstand i det hele tatt, forskrekket utbrøt jeg til passasjeren ved siden av meg "Jeg har ikke pedaler!" Traff ikke bilen foran, men vi fortsatte vår ferd. Rakk å dra til brekket og etter omlag 50m stoppet vi. Da begynte røyken å sive ut fra panseret. Gikk ut av bilen med en gang for å dobbeltsjekke, men bestemte meg for å sjekke hva dette kunne være. Poppet panseret fra innsiden og gikk rundt. Med en gang jeg dro opp panseret så jeg at det brant. Virket som at det kom fra et sted i nærheten av høyre kupéfilter (sett forfra). Det merkeligste er at bilen ga meg ingen forvarsel i form av lyd eller lys, fikk ingen beskjed i det hele tatt.. Nå blir det runden med forsikringsselskapet, men en ting er sikkert: jeg skal definitivt ha BMW igjen! Pass godt på; og følg med på bilene deres folkens, ellers ender den slik som dette http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6046161.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Ouch!! hørtes ikke mye trivelig ut nå har jeg ingen ekpertise på området, men siden pedalene ikke svarte, kan det være de var dårlige fra før og når du ga full trøkk på de så tålte de ikke trykket ... ? Brannen kan jo ha vært kortsluttning i el system eller noe? Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DragonsHeaven Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2012 Er godt mulig, men verken clutchen eller bremsepedalen/bremsene har vært dårlige fra før.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Vet ikke åssen kjørestil du hadde den dagen. kansje det kan ha påvirket kløtsj og/eller bremseveske, som sakt har jeg egentlig ikke peil selv ^^, Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margarus Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 huff.. det er kjedelig. brant selv opp dama sin e34 utforbi garasjen her (heldigvis) der var panseret oppe og jeg kjinna motor. og en dårlig bensin slange på fuelrailen hadde litt skyld i dette og dusjet bensin over motor. det antentte innen sekundet og bilen brant opp fra torpedo vegg og fram har hakket mer respekt for trykksatt bensin slanger nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DragonsHeaven Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2012 Skjønner den, en venn av meg tenkte at det kanskje kunne være en vakuumslange som hadde gått mtp at bremsene forsvant, men det var jo rart at bilen brant i tillegg.. Vi får se om verkstedet som bilen står hos kan finne ut av det nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
retbergen Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 huff, kondolerer det brenner jo en stund før en oppdager det, of lufttilgangen for brannen er ekstrem og fører til at varmen dras bak mot torpedovegg (pedaler) Så lurer på om ikke brannen har rota til bremser/pedaler først. kan jeg spørre om motor og motorrom var møkkete? Brann får utrolig mye lettere tak da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Spørsmål: I sånne forsikringssaker der bilen er totalskadd, hva kan man forvente av forsikringsoppgjør da? F.eks. hvis bilen er kjøpt for 50 000, kjørt 240 000km og er i grei stand. Såvidt jeg forstår får du penger for det det vil koste for en tilsvarende bil, men forsikringsselskapene er jo ofte ganske sleipe... Man finner jo E39 som selges "nesten" uten lakk (skader overalt) men som er eu godkjente vrak til 20 000kr. Tror dere forsikringsselskapet utbetaler prisen for billigste bil av samme type? eller tror dere man får tilbake det man betalte for den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Noe i bremsesystemet kan ha smeltet i brannen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DragonsHeaven Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2012 Retbergen: Bilen og motorrommet dens var ikke spesielt møkkete, har vasket bilen ihvertfall innen en måneds tid siden. ØrjanBMW: Etter hva jeg har hørt så vil de gå gjennom f.eks Finn eller merkeforhandlerens (Bavaria / Stenshagen) biler og se etter tilsvarende. Jeg betalte 80 000 for en E39 som var uten en flekk med rust, alt av endeledd og kuler i både bakstilling og forstilling byttet. Dette var fordi forrige eier, som var min stefars niese, var samboer med en verksmester på et ganske anerkjent verksted oppe i Gudbrandsdalen. Bilen var tildels hans hjertebarn. takZa: Det får vi se om verkstedet finner ut av da, bilen i seg selv nå er et sett med stålplater og rammer i tillegg til 4 lettmetallsfelger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Krysser iallefall fingrene og håper for din del at du får samme eller bedre bil igjen! Iallefall sånn det bør være med tanke på forsikringsprisene i dag, tar vel ca 5 år så har du vel tilbakebetalt det de betaler for å gi deg ny bil (hvis du har kasko) Så det skulle jo bare mangle. Hadde vært kult om du hadde gitt en lyd angående hva som skjer mtp. forsikringsoppgjør. Har altid vært litt nysjgjerrig på hva som skjer og hvordan de kommer frem til prisen. Var farlig nær i totalvrak av bilen tidligere i år da en ruset narkis uten forsikring, førerkort, eu-godkjent bil og med stjålne skilter klarte å kjøre i meg mens jeg ventet på grønt lys i et lyskryss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DragonsHeaven Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2012 Skal se om jeg rekker å holde dere oppdatert, kvelden igår ble brukt til å fylle ut egenmeldingsskjema for bilen, skademeldingsskjema og egenerklæring på hva som skjedde. Forholdsvis greie saker, brukte også litt tid på å få skrevet ned hva som var i bilen av anlegg o.l. Kjøpsprisen var som sagt 80k, anlegget var på rundt 10k og så hadde jeg en skolepc i bilen med en egenandel på 1k til skolen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Høres jo mistenkelig ut til å ha noe med bremsevæske å gjøre. Det brenner ganske friskt når det først tar fyr. Iogmed at du sier brannen kan ha startet på høyre side sett forfra. Det er under kupefilteret der at bremsevæskebeholder ligger. Clutch er koblet på samme krets. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DragonsHeaven Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2012 Rart,, kan bremsevæsken ha antent når det kom i kontakt med en varm motor? Har erfart at spylervæske fordamper forholdsvis instantly når jeg har sølt bittelitt på siden av motoren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Troor det må ha åpen gnist/flamme for å antenne, tror ikke det kan selvantenne hvis ikke temperaturen er veldig høy.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå