nubbdal Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Ser etter bil i Tyskland og lurer i den forbindelse på hva jeg skal se etter på en 5 serie(2008-2009) ? Hva med det alle maser om ang. " nordisk pakke" ? Større batteri og ?? Leter hovedsaklig etter 520 (525) stasjonsvogn med M-sport. Ellers tips hva slags utstyr som bør være med. Noen som kanskje har en tysk forhandler å anbefale ??
ls44mm Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Mener det er oppvarmet seter forran og større klima? Sikker noe jeg glemmer
awt Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Hvilket utstyr du bør ha er veldig individuelt. Noen mener man bør ha "alt", mens andre ikke kan fordra skinnseter. En annen ting er kostnadene om noe skulle gå i stykker. Panoramasoltaket kan være en dyr erfaring om du er uheldig. Det som jeg har fått inntrykk av at går igjen er xenon, skinnseter (gjerne comfortseter), navigasjon (professional), handsfree, M-sport, soltak, utvidet stereo og sikkert flere ting jeg ikke kommer på. Ting som hengerfeste kan jo også være greit å ha, men da forsvinner utvalget av biler i Tyskland betraktelig. Om du vurderer 08-09-modeller ville jeg passet på at du fikk den nye typen iDrive som kom i de tidene. Det ser du på at det er stor skjerm og kun en "CD-spiller".
Gustav C. Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Jeg anser dette som must på E60: Xenon, Klimaautomatikk, varmeseter, Navi Proff, Sportsseter eller komforseter - i skinn, hakket over standard lydanlegg og automat. Anbefaler også som Awt påpeker, å gå for den oppdaterte i-Driven. I følge Wiki kom den på E60'er produsert fra september 2008 og utover. Edit - Glemte den nordiskepakke delen. Har selv en importert E60 pre facelift. Det eneste jeg har merket er at den bruker lang tid på å bli varm om vintereren. Ved minus 20 grader og kaldere, opptil 10 min før det kommer sikkelig varmluft. I min gamle E87 118d som var solgt ny i Norge, fikk jeg varmluft etter 1 minutt bare. Selv ved minus 27. Så tipper den nordiskepakka inneholder forvarmer/ekstravarmer. Noe mer enn det vet jeg ikke..
awt Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Klimaautomatikk glemte jeg ja, det mener jeg er et absolutt must. Ang. iDriven er det litt uvisst når denne kom, men det virker som om den ble gradvis innført mellom 09/08 og 03/09. Muligens tidligere/senere også. Derfor må man nesten se selv hva den aktuelle bilen har.
camxer Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Hvis det er dieselmotor på de bilene du ser på så har de mest sannsynlig litt større batteri og dynamo. Er iallefall slik på en 3 dørs 2010 116d jeg fikk faren min til å kjøpe, men det er en norsk bil ("nordisk klima" pakken burde være lik uansett)
Madde Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Er viktig å forhøre seg om bilen har oppgradert veivhusvent for nordiske forhold
OrjanBmw Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 typiske trekk for "nordisk pakke" er oppgradert dynamo (høyere lading) Kraftigere AC, kraftigere batteri osv. hvis du finner en med motorvarmer el.l. ligger du godt an
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå