Gå til innhold

Bytte høyttalerer, e39 touring

Anbefalte innlegg

Lurer på å bytte ut original høyttalere med noen andre.

Noen som har tips? Trenger ikke noe fancy greier, bare det blir bedre enn de som står der...

Har business anlegg med 10 høyttalere, original forsterker og original subkasse.

Ser litt på blaupunkt sin PnP forsterker,bytte ut den originale...

Skulle ha litt bedre lyd i skuta.

Noen som har skiftet sub elementet i "plastic fantastic" kassen? evt hvilke type er blitt brukt?Fornøyd osv.

Kom gjerne med egne erfaringer, tips osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Siden du har Hi-fi pakka, så får du ikke bytta ut forsterkeren med blaupunkt sin siden ikke er noe overgangs kabler til den (til 10 høytalere).

Får kun bruka blaupunkten til de med 6 høytalere.

Det jeg har gjort på min var bare bytte ut høytalerene i dørene foran, "bassen" (5.25") og diskante (1").. den 2,5" mellom tonen får man ikke tak i, som jeg har lest er den mer en bra nok. Og forsterkeren til Hi-Fi typen er helt greit sterk nok.

Og skifte noe i den plastik kassa har vist seg å ikke gi noe bedre resultat, alternativet der er å fjerne den og heller bruke ordinær basskasse ved å bruke signala til plastkassa og egen monoblock eller noe sånt.

Og de i taket kan også byttes lett ut med 5.25" men husk at den ikke bygger for mye så den ikke går oppi taket :)

I dørerne bak er vel bare en 1" som som foran, bare bytte.

Har JBL selv til alt dette, letteste å finne noe du vil ha her til å bytte ut det som er i bilen orginalt: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?katid=648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har også en 530 med DPS 10 høytalere + sub og sitter å lurer på å skifte ut elementene i noe bedre. Ser du skriver at du har droppa å skifte ut 2.5" mellomtonen, er det denne som er dobbelspolt og brukes til den originale telefonen? Jeg bruker den originale telefonen endel og det hadde gjort ting litt enklere å slippe å legge opp ny høytaler for handsfree.

Mvh

Bjørnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nå veit jeg ikke på års modellene som hadde med egen telefon spole, Veit bare at min 520D som var 02mod hadde ikke noe telefon spole.

Og er ikke sikker på hvem av tonene som har denne spolen, finner sikkert en del på google :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...