TOYW Skrevet Mai 9, 2012 Skrevet Mai 9, 2012 Hei Vet noen av dere om man mister effekt ved å fjerne innmaten i mellompotten på 523?
Haug530D Skrevet Mai 9, 2012 Skrevet Mai 9, 2012 Er ikke noen mellompotte på 523, katalysator du mener. Vet ikke med effekten men det blir en utrolig teit hul lyd av potta, har selv fjernet innmaten og sveiset igjen, men det endte opp med at jeg kjøpte ny Cat på Biltema til den svimmlende sum av ca 600,- Eneste grunnen til at jeg tok ut innmaten var at den hadde løsnet.
TOYW Skrevet Mai 9, 2012 Forfatter Skrevet Mai 9, 2012 Skriver for en kompis. http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... C00805.jpg Denne var det han mente.
bcrazy Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 søk på "resonater delete" her http://www.forums.bimmerforums.com Det diskuteres i det vide og det brede, blant annet finnes bremsepapirer på en 540 som mister en hele del nm i mellomregisteret. Jeg fjernet på min 520, og monterte tilbake igjen og det føles hvertfall som at man mister effekt i mellomregisteret uten denne potten. Den fungerer forøvrig som en helmholtz resonator http://en.wikipedia.org/wiki/Helmholtz_resonance
TOYW Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Skrevet Mai 10, 2012 Det er ikke snakk om å fjerne denne, men å ta ut innmaten.
bcrazy Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 Du vil slite med å ta ut "innmaten" har du tenkt å skjære oppe hele greie og så sveise sammen igjen da? Hvorfor skal du i så fall ta ut innmaten på mellompotten? Sikker på at det ikke er katalysatoren han snakker om? Om det er "fet" lyd du vil ha så bytte den ut med ett rør.
TOYW Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Skrevet Mai 10, 2012 Akkurat vært på eksosmestern og hørt, den mister ikke effekten av å fjerne innmaten, tror han vil skjære opp og sveise igjen eller så ta å fjerne og ta rør istedet! Takker for tilbakemeldinger
bmw-520i Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 hehe tror ikke han kommer til og kjøre med null innmat i katalysatoren lenge. vil få en lyd som høres på en km når du trør på. og vis han kapper opp katten så vil han ikke klare og sveise dette igjen, det har folk prøvd på før. og hva er vits med og ødelegge en katt til mange tusen for og ikke oppnå noe og ender opp med og kjøpe en ny, greit vis du har mye penger men ut ifra det jeg leser så har han ikke det. da han prøver og få mer effekt av og fjerne katalysatoren. har prøvd dette selv for og finne ut om dette stemmer da jeg måtte sveise ny eksos likevel. var en 523i 97 mod jeg hadde da jeg prøvde. eneste jeg merket var at det luktet litt bensin av og til fra eksosen ved kald start.
TOYW Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Skrevet Mai 10, 2012 Det er ikke katalysatorn det er noe løst i resinatoren og ikke i katten.
bmw-520i Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 hvorfor snakket alle om katalysatoren ^^ jaja fikk han et svar på det og.
Tom K Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 Det går VELDIG bra å sveise katten hvis man åpner denne (selv om det ikke er den som er problemet her) hvis man IKKE kan sveise så bør man holde seg unna
bmw-520i Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 jeg er ikke sveiser men har endel timer bak det sveiseapperatet og jeg fikk det ikke til men kan jo ver jeg gjor noe feil. tror jeg må ut og prøve en gang til, har den liggende i en eske en plass. vet det var en aen her inn de fikk det heller ikke til.
Haug530D Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 jeg er ikke sveiser men har endel timer bak det sveiseapperatet og jeg fikk det ikke til men kan jo ver jeg gjor noe feil. vet det var en aen her inn de fikk det heller ikke til. Har selv sveiset katalysatoren så det gårfint det, men jeg husker ikke om jeg brukte rustfri tråd eller hva det var jeg brukte.
bmw-520i Skrevet Mai 11, 2012 Skrevet Mai 11, 2012 Du sier noe der. Jeg prøvde ikkje med rustfri tråd. Brukte bare vanlig flussetråd eller hva det heter kan jo ver derfor jeg ikke fikk det til.
Haug530D Skrevet Mai 11, 2012 Skrevet Mai 11, 2012 Du sier noe der. Jeg prøvde ikkje med rustfri tråd. Brukte bare vanlig flussetråd eller hva det heter kan jo ver derfor jeg ikke fikk det til. Uten gass? det er noe dritt å sveise med og blir aldri bra, jeg har iallefall ikke fått til å sveise med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå