Gå til innhold

Sveising av felger


 Share

Anbefalte innlegg

Hvis det bare er en liten sprekk kan du få noen som kan og sveise alu til og gjøre det.. Om de er mye ødelagt burde kanskje noen som har peiling på det gjøre det..

Jeg hadde sprekk i noen billige 18" felger på en tidligere gammel auda S4.. De sveisa jeg selv.. OG det ble tett..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be han som sveiser om å bruke penetrant etterpå. Da vil du kunne se eventuelle sprekker/hull som ellers er usynlige for øyet, og som kan føre til at det sprekker opp igjen senere. Ellers er alu forholdsvis vanskelig å sveise, så jeg anbefaler deg å benytte en som har sertifikat på å tigge alu.

De fleste litt større/seriøse sveisesjapper har muligheter for dette. Bor du i bergen kan jeg være behjelpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med sikkerheten med å filke med slikt? Er det i det hele tatt lov å sveise på dem selv for proffer? Er jo ikke gøy om en felg blir deformert i 200 km/t....

Er vel ikke lov å kjøre i 200 i Norge, mindre man skal til Tyskland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med sikkerheten med å filke med slikt? Er det i det hele tatt lov å sveise på dem selv for proffer? Er jo ikke gøy om en felg blir deformert i 200 km/t....

Er vel ikke lov å kjøre i 200 i Norge, mindre man skal til Tyskland

Håper du ikke mener at siden vi bor i Norge med lave fartsgrenser så er det ikke så nøye med slikt. Bilen skal også ha dekk som tåler bilens toppfart. Tenk om bilen blir solgt da og den neste eieren skal til Tyskland meg felgene som eventuelt bare tåler norske hastigheter? Jeg vil ikke ha felger med sveiste sprekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...