mudbug Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Jeg scanner idag med BMW scanner. Det kom en del feilmelding,kan noe forklare meg. Takk for rådet. DME -> Shadow-memory: 32/14 - Activation, solenoid valve, fuel-circuit changeover 85/08 - Signal, CAN ASC 3 23/12 - Activation, relay, secondary-air pump 3E/12 - Activation, solenoid valve, secondary air 7E/12 - Activation, solenoid valve, tank-leak diagnosis pump 7F/02 - Activation, solenoid valve, suction-jet pump EGS -> 72/21 - Steptronic Switch (den forårsake med at S (Sport mode) blinker på speedo, bilen gir opp selv.) EWS -> 0F/3F - Power on reset A/C -> 0A/44 - AUC sensor SRS -> F0/80 - Internal control unit fault LCM -> 28/0B - Thermal oil-level sensor defect ZKE -> 40/01 - Interior lights, open circuit Shadow-memory: 93/3F - Power up from the GM III 8A/01 - DWA-Alarm: tilt alarm sensor 89/21 - DWA-Alarm: hood/bonnet contact LRA -> Shadow-memory: 00/00 - Terminal 30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 Hei EGS -> 72/21 - Steptronic Switch Kan det være en bryter nedi med girspaken? Finner ikke noen løse brytere på bmwfans da A/C -> 0A/44 - AUC sensor Dette er vel sensoren for automatisk resirkulering mener jeg.. Koster et par hundre kroner LCM -> 28/0B - Thermal oil-level sensor defect Sensoren i bunnpanna? Er vel enkel og bytte om man tar den sammen med oljeskift ZKE -> 40/01 - Interior lights, open circuit Gåen lyspære? Eller har et lys vært frakoblet med tenning på? Jeg tror jeg også fikk denne feilen da jeg holdt på med alarm dioden, da koblet jeg ut hele lyset i taket fremme, og hadde på tenninga. Etter dette mener jeg at denne koden kom. Slettet den og den kom ikke tilbake. 8A/01 - DWA-Alarm: tilt alarm sensor 89/21 - DWA-Alarm: hood/bonnet contact Disse to hadde jeg også, bilen min har ikke orginal alarm, og disse hadde blitt aktivert i GM for en eller annen grunn. Jeg deaktiverte begge og feilene forsvant. Du har vel slettet alt og sjekket etter en dag igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2012 Hei 89/21 - DWA-Alarm: hood/bonnet contact Er det den kontakten på pollenfilter??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 Det vet jeg ikke, men ser nå at det var ikke denne jeg hadde feil på, det var tilt sensor å kupe sensor jeg hadde feil på. Deaktiverte de og feila ble borte. (Jeg har ikke alarm) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Mai 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2012 Jeg skiftet streptonic bryter, men det var fortsatt feil. Bilen girer opp og ned når jeg kjører i D. Er det noen som vet, hva det er: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Mai 23, 2012 Share Skrevet Mai 23, 2012 Jeg scanner idag med BMW scanner. Det kom en del feilmelding,kan noe forklare meg. Takk for rådet. Fikk du noen feilmeldinger i displayet i bilen som gjorde at du kjørte diagnose, eller var det bare for moro skyld? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Mai 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2012 Jeg scanner idag med BMW scanner. Det kom en del feilmelding,kan noe forklare meg. Takk for rådet. Fikk du noen feilmeldinger i displayet i bilen som gjorde at du kjørte diagnose, eller var det bare for moro skyld? Bilen girer opp og ned mens jeg kjører i D og (S-Sport mode blinker hele tiden på speedometer). Diagnosen visste Steptronic bryter. byttet bryteren, men det er fortsatt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 23, 2012 Share Skrevet Mai 23, 2012 Det var jo merkelig, kan jo høres ut som den ligger og veksler mellom sport og drive, da girer jo den som regel ned et hakk (når du setter den i sport).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2012 Her er med video: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Er ikke en ledning som er løs på girkassa da? Så jo helt snålt ut Har du sjekka på WDS? Kanskje du kan finne ut hvor ledningen går og se om der kan være brudd i den eller noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2012 Er ikke en ledning som er løs på girkassa da? Så jo helt snålt ut Har du sjekka på WDS? Kanskje du kan finne ut hvor ledningen går og se om der kan være brudd i den eller noe.. Mens den gir opp og ned, setter jeg på manual ellers DS, så er det ingen feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Mai 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2012 bump. Ingen som vet??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Oktober 9, 2014 Share Skrevet Oktober 9, 2014 Fant du ut av dme feilene her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Oktober 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2014 Fant du ut av dme feilene her? Ja, det var girkassen styremodul, ikke DME. Kjøpt billig på Ebay og kodet på min bil. Da alt var OK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå