erxzn Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 Hei! nå har jeg noen spørsmål angående min bil, nå som jeg begynner å miste motet:( og det er ikke no greit når jeg følte jeg hadde kjøpt en ordentlig bil for ei gangs skyld 1. prob: Jeg har hatt en del problemer med at temperaturen kunne gå opp på bilen, (motor temp.) snakka mye med bavaria, fant ut at jeg skulle bytte termostat og termostathus, det er gjort. og dette er 5 mnd siden ca, og har luftet den 5/6 ganger etter dette da den kan gå litt varm, og den funker utmerket etter jeg har luftet den, det som også er litt rart er at, la oss si den stiger til ca 100 grader, så kan jeg bare ta på AC'en og da synker temperaturen iløpet 10/15 sek, og holder seg stabil ( skjer som oftest med stillestående kjøring elr tomgang, men har også skjedd i 60 km/t... 2. jeg tømte kjølesystemet på bilen min for 1 uke siden, da var vannet i kjølesystemet bitte litt grått, hva kan dette være? jeg tok da å fylte opp kjølesystemet med en hageslange stående i radiatoren så den skylte ut alt av det ikke gode vannet :/... 3. den sliter no ekstremt med dekk, har hatt 2 firehjulskontroller, men de på verkstedet mener den bilen er bare sånn, det er snakk om at jeg har kjørt 8 000 km og da er bakdekkene slitt.( ja det er 275/40/r17 dekk på den bak og 235/45/17 foran... problemet foran er at den sliter noe EKSTREMT på ytter- og inner- siden av dekkene. er det no foringer elr stag som kan ha skyld i dette? 4. det høres ut som en "el-motor" av og til når jeg kjører i 1 giret, virker som servopumpa elr no jobber noe ekstremt? 5. det siste problemet som jeg kommer på for øyeblikket er: jeg kan kjøre i hvilken som helst fart og gir, har ingenting å si, og plutselig får jeg en type "motor" brems, men jeg kan kjøre videre, det er bare det at bilen har ikke noe drag i det hele tatt, ingenting futt i motoren... og da kan jeg bare slå av tenninga i fart, ta på tenninga og starte på girene og så funker det som bare det etterpå.... og ved gasspådrag når denne motorbremsen har skjedd, så "nøkker" det .... Hadde sotte veldig pris på visst noen kunne ha hjulpet meg, visst dere har noe peiling på hva disse tingene kan være? Takker for svar! "forresten, er det noen i kristiansands område som har diagnose utstyr? Mvh Daniel Andersen
LK Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 Noen kjappe tips: 1. Høres ut som viskosekoblingen er sliten. 3. Tror også det er slitte stag og foringer. 4. Slakk eller utslitt servoreim eller lekkasjer ved beholder eller tannstang. 5. Kamsensor eller\og veivsensor.
erxzn Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Skrevet Mai 10, 2012 LK: Takk for det, hvordan kan jeg 100% finne ut at det er kamsnsor og/elr veivsensor? synes dette på diagnose? hva er eventuell pris for å få dette gjort på verksted, vet du det?
LK Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 Ja,dette må du ta en diagnose for å finne ut av. Det pleier å koste 300-500 kr.
erxzn Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Skrevet Mai 10, 2012 ahh okey men pris på å bytte/fikse kamsensor og veivsensor, du har ikke peiling på det også elr ?
LK Skrevet Mai 10, 2012 Skrevet Mai 10, 2012 Usikker,men selve jobben burde ikke koste stort,er ikke store jobben å bytte disse. Uorginalt koster vel følerene 400-500 kr pr stk og sikkert oppi tusenlappen orginalt. Men det har vært endel tull med de uorginale så lønner seg nok å kjøpe orginalt.
erxzn Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Skrevet Mai 10, 2012 ja okey .. nei hadde ikke tenkt til å kjøpe no uoriginalt her i gården... det gidder jeg ikke, skal det være ordentlig så skal det være ordentlig Takk for hjelpen
Kapitalisten Skrevet Mai 11, 2012 Skrevet Mai 11, 2012 LK har egentlig oppsummert det rimelig bra, Kam og veivsensor koster deg ca 1300,- på GS: 12141703221 & 12141703277 - søk etter disse på nettbutikken til Gsbildeler.no. Burde å ta diagnose først, da det nødvendigvis ikke er begge. Tipper det er veivsensoren, men umulig å vite 100%.
Haug530D Skrevet Mai 11, 2012 Skrevet Mai 11, 2012 Vil tippe det er Kamsensoren som tuller, har omtrent det samme problemet med min, er som om bilen stanger i en vegg av og til. Problemet er at jeg byttet både Kam og veivsensor for en stund tilbake (Begge uorginale) men fikk ny orginal veivsensor da den uorginale Doa, jeg kjører fremdeles rundt med uorginal kamsensor men denne skal jeg bytte tilbake til den gammle orginale og regner med at problemet blir borte. Man kan kjøpe mye uorginale deler til bilen, men aldri finn på å kjøpe uorginale sensorer, jeg har hatt 2 uorginale veivsensorer hvor den ene var Doa som sagt mens den andre varte ca en mnd.
erxzn Skrevet Mai 12, 2012 Forfatter Skrevet Mai 12, 2012 takk for infoen, nei hadde ikke tne kt til å kjøpe uorginalt.. alt skal være orginalt på min BMW for å si det sånn noen som har peiling på spm 2 ?
Haug530D Skrevet Mai 12, 2012 Skrevet Mai 12, 2012 takk for infoen, nei hadde ikke tne kt til å kjøpe uorginalt.. alt skal være orginalt på min BMW for å si det sånn noen som har peiling på spm 2 ? Hva mener du med at vannet var litt grått? var det rent vann på motoren? ikke kjølevann (Farge blå, grønn osv...) Om det var bare vann og dette var litt gråaktig vil jeg tippe at det har korrodert litt på toppen/blokka, M52 motorene er nemmlig av aluminium.
erxzn Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Skrevet Mai 13, 2012 var rent vann på ja... en anbefaling og kanskje bruke kjølevæske da ? men betyr det egentlig at toppakninga elr no er gåent ?
Haug530D Skrevet Mai 13, 2012 Skrevet Mai 13, 2012 Ikke nødvendigvis, rent vann har nemmlig lavere kokepunkt enn vann med kjølevæske i, 100 grader for vann mens kjølevæske har ett kokepunkt på ca 134 grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå