Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt litt trøbbel med at kjøleveska forsvinner, men har aldri klart å se hvor det lekker fra. Er tørt rundt alt av slangeklemmer som er synlige. Ser ikke noe drypping fra noe sted oppi motorrommet.

Men kikka litt under bilen idag, og ser at det drypper en dråpe ca hvert halvminutt, og sikkert mer når motoren er igang og under belastning.

Dryppinga er ca fra den nederste bolten midt på bildet.

Kan det være at det kommer fra vannpumpa?

Bilde0261.jpg

Har en bunke med kvitteringer fra forrige eier, og ser at vannpumpa blei bytta i januar 2010, ca 40.000km siden av GS Bildeler. Blei da montert vannpumpe med alu hjul. Holder virkelig ikke vannpumpene på disse motorene lenger enn det?

Forøvrig så er også alt annet til kjølinga bytta. Som termostathus, radiator, eksp tank osv.

Skrevet

Etter en kjøretur istad så kjente jeg at slangene var rimelig harde. Og den nederste på radiatoren var såvidt lunken, mens den andre var ganske varm.

Tyder det på at det ikke er noen sirkulasjon, og at vannpumpa mest sannsynlig er søppel?

Skrevet

Tror jeg ville sjekket termostat først, kan hende den ikke åpner seg.

Ta å kok den opp og se om den åpner seg da, skal vel åpne seg på 88-90 grader, altså rett før det koker.

Skrevet
Tror jeg ville sjekket termostat først, kan hende den ikke åpner seg.

Ta å kok den opp og se om den åpner seg da, skal vel åpne seg på 88-90 grader, altså rett før det koker.

helårs termostaten er på 88grader :D tror det kan være den men prøv og luft den etter termostat bytte :D

Skrevet

Hva kan termostaten ha med det her å gjøre? Har ikke noe trøbbel med temperaturen, den er på normal temp hele tida når jeg kjører.

Ikke lekker det fra termostathuset heller, men litt lenger ned på motoren en plass...

• 1 year later...
Skrevet

Hei! Jeg har nøyaktig det samme problemet som du beskriver her og har ikke klart å lokalisere lekkasjen ennå. Fant du ut av dette?

Skrevet

Det var en lettelse å høre! Hadde en liten mistanke om det, men likevel fryktet jeg noe langt verre. Takk for svar!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...