Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

210 diffen passer rett i traversen, men du må skjære litt i bjelken bare, mange velger å skjære ut hele men jeg har kun skjært ut et stykke og snudd det slik at det ble en utsparing.

Ppf har bla slike driv aksel sett som brukes med 535 nav som maskineres til å passe.

Mitt er noe gamle greier ifra lenge før ppf og andre begynte med slike kit.

Eg har 535knuter inne, std 325 ute og noen custom fjørstål akslinger..har holdt så langt, problemet er at man ikke får kjøpt løse 325 knuter nye.

Skrevet

Hehe, de koster jo litt ja..

Håper mitt holder, velger å tro at fjørstål akslingene tar en del av støyten. 535 delene er jo rimelig grovt orginalt.

Nå er det jo noen som også får originale 325 deler til å holde lenge. Eg for min del knuste på akslinger på min første e30 med lite hk..

Skrevet

Hvis dere sliter med oljetemp i diffen, hvorfor ikke bygge med en oljekjøler og en liten elektrisk oljepumpe? Da kan man plassere det høyere i bilen også, så slipper man og ha det lokket hengende så langt ned. Ser skummelt ut i mine øyne!

Skrevet

Med lav bil så kommer nok lokket til å skrape på offentligvei i hvertfall. Selv ser jeg ikke helt problemet, da en 188 innmat mest sansynligvis tar kveld før eller siden uansett, og hyppige diffolje skift er uansett på sin plass..

Skrevet

Har vurdert kjøler, og tror det er det beste alternativet.

Vedlikehold er nøkkelordet ved holdbarhet på alt. For meg er det oljeskift etter hvert treff på diff+ motor for min del :) heller en gang for mye enn en for lite.

Skrevet
Enig, og defor tror jeg behovet for diffkjøler nødvendigvis ikke er så stor. Men jeg vet ikke, bare tanker:p

Faktorane er kor heldig man er og kva slags måte man kjøyre på, er man glad i clutch dumping på høge gir trur eg drivakslinger og 188 diffene ryker i eit sett men om man er litt snill med giring osv så holder det, eg har hatt rivstart på 4 gir og har enda ikkje røke verken driv aksling eller diff.

Alt i alt så trur eg det er tilfeldigheter som tilseie att det holder men det skader jo seff ikkje å montere kjøling, kjøling er altid bra :) Og vist man montere kjøler no så har man det jo nesten klart til ein evt 210 diff seinare :)

Skrevet

Vi får se hvor lenge den holder, jeg har trua på godt vedlikehold hvertfall :)

Har bestilt noen deler i dag, syns bremsene mine bak var litt små, så bestemte meg brått for å bytte ut det :), bestilte også nylonkledde bremseslanger til hele bilen i dag fra Fittings Of Norway, så da blir det tilpasning av slanger, kommer forhåpentligvis før helga :)

Er det forresten noe det ute som kan ta på seg å prøve å lage en dekor til bilen med litt reklame? Litt spent på Åssen det kunne blitt :)

Skrevet

jeg kjører med mcoupe lokk og ikke no stress med skamsenk det, kjørt med det i flere år jeg. det som er problemet er at den ikke kjøler nok på varme dager med mye sladding. difftemp på 120grader er ikke helt bra. så jeg monterer kjøler i tillegg til m lokket på min.

Skrevet

Kjør sveisa diff og slipp kjøling;) di lamell sperrene holder ikke uansett. Har ødelagt alle jeg har hatt jeg. På bane har ikke jeg merket noe problem med og kjørt med esab sperre iallefall.

Skrevet
Kjør sveisa diff og slipp kjøling;) di lamell sperrene holder ikke uansett. Har ødelagt alle jeg har hatt jeg. På bane har ikke jeg merket noe problem med og kjørt med esab sperre iallefall.

Samme her, billig er det også :D

eneste er vel at med ei skikkelig lamell sperre. er det lettere å holde sladden lenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...