Gå til innhold

Hvordan koble ryggekamera til Dynavin?


Anbefalte innlegg

Finnes jo ryggelys som får signal om at bilen står i revers.... :roll:

Hvis det er langt å trekke en kabel til girkassen, så TROR jeg det kan være litt lenger å trekke kabelen til ryggelysene.

Sett en bryter på denne ledningen da, så kan du sette på ryggekameraet når du føler for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Det er nok lengre om du vil koble deg på helt bak ved lykta, tenkte mer på å finne ut hvilken kabel som er signal førende og finne den samme kabelen igjen i den tykke kabelpølsa som går fram i bilen. For så og koble seg på der hvor det måtte passe best. Nå vet eg ikkje om det er selve dynavin enheten eller selve kameraet som trenger en impuls for å slå seg av/på. Kameraet er jo bak skulle eg tru. I såfall kan du jo koble ved baklyktene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve kameraets strøm koblet jeg på skiltlyset.. da hadde det alltid strøm og jeg kunne slå det på selv om bilen ikke sto i revers :)

Signal for at dynavin skal switche over til ryggekameraet når jeg satt bilen i revers hentet jeg fra ryggelyset i pluggen i baklykta. Funka som faen ^^

Du må jo uansett strekke videokabel fra kameraet og frem så det er jo ikke no særlig mer jobb å legge en ledning fra ryggelyset i samme slengen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fått cameraet nå, og har montert det i skiltlyset. Og strekt video kabel fram til spilleren, på videokabelen er det en liten rød ledning på hver ende av video kabelen. Hva er den til? Og 12v kabelen hvor skal jeg koble den? Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde kabelen er nok i tilfelle du ønsker å hente strøm fra spilleren eller annet sted fremme, istedet for fra skiltlyset.

12 volt kan du hente fra strøm som går til bilstereo, skiltlyset, høyre parklys fremme eller annet sted det kan tenkes at en finner 12 volt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...