Chris_ Skrevet Mai 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2012 Svaret jeg fikk: "Hei! Du har et spørsmål angående bruk av prøvekjennemerker. Det er lite opplysninger angående det kjøretøyet som du ønsker å benytte disse kjennemerkene på. Svaret fra oss blir derfor generelt og ikke uttømmende. Kravene til kjøretøyet prøvekjennemerkene skal benyttes på er de samme som kravene til et kjøretøy som skal/kan registreres ordinært i Norge. Har du et kjøretøy som ikke klarer ordinær registrering i Norge, så skal heller ikke prøvekjennemerker benyttes på dette kjøretøyet. Dette gjelder de fleste kjøretøyene beregnet for det japanske markedet blant annet. Kravene til teknisk tilstand på kjøretøyet prøvekjennemerkene skal benyttes på er de samme som kravene til teknisk tilstand på et ordinært registrert kjøretøy. Du skriver at bilen blir brukt til banekjøring, og vi regner da med at den er bygd om til dette, og har dermed ikke noe på offentlig vei å gjøre. Bruk av prøveskilter for kjøring mellom bopel/»lagringsplass» for bil og bane er også i strid med hva prøvekjennemerker kan benyttes til. Du lurer også på hva konsekvensene blir om du blir stoppet under slik kjøring med prøvekjennemerker. Det kan være noe situasjonsbestemt, men inndragning av prøvekjennemerker vil i hvert fall skje. Anmeldelse vurderes hvis forholdet er alvorlig/graverende. Vi håper dette gir svar på ditt spørsmål. Med hilsen Vidar Samuelsen" Suppegjøker... Klarte ikke akkuratt å svare på det jeg lurte på men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders92 Skrevet Mai 23, 2012 Share Skrevet Mai 23, 2012 Er da bare å ta rennafart å drite i det der? Ser da de villeste bygg på prøveskilter nærmest en gang i uka, om ikke mer nå som sommern kommer. Hører aldri om noen som får pes for dette? Bare å si du skal prlvekjøre. Og på sted så skriver du bare inn sørlandet, østlandet eller lignende. Og unnskyld med at du må teste ut om feilen som kom ved langkjøring er blitt fikset riktig Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Ja fader også!!! Det at de skal klare tekniske krava bla bla bla har jo henta skilter til ting som er langt ifra gatevenlige! Har til og med sagt at det er drifte bil og fått skiltene ut! Tut og kjør sier jeg bare, fordi når du møter forskjellige mennesker, så har de også forskjellige svar. Er så mye regler og drit og de legger det opp så jævla komplisert og kronglete at de kan ikke reglene selv en gang. 8 av 10 på papp skilt er jo bane rigga børser... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2012 Ja, dette var tydeligvis en som ikke var så fan av det, derav det vanskelige svaret. "Det er lite opplysninger angående det kjøretøyet som du ønsker å benytte disse kjennemerkene på. Svaret fra oss blir derfor generelt og ikke uttømmende." Jeg spurte da heller ikke om man fikk skilter på bilen.. (Det VET jeg at jeg ikke får.. ) Men som dere sier, så er det nok fra person til person.. Tut og kjør indeed! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 mulig og få rart svar a.. ser jo banerigga biler hele tiden, så burde vell ikke være så utrolig strengt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Syns det var et oppegående og ærlig svar jeg... Er ikke noe problem å få ut prøveskilt. De som leverer de ut vet jo ingenting om hvilken stand bilen er i og hva som er gjort med den. Har tatt ut prøveskilter flere ganger på trimma biler uten fangere, lykter osv selv. Det er jo ikke noe problem før du evt. blir tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Syns det var et oppegående og ærlig svar jeg...Er ikke noe problem å få ut prøveskilt. De som leverer de ut vet jo ingenting om hvilken stand bilen er i og hva som er gjort med den. Har tatt ut prøveskilter flere ganger på trimma biler uten fangere, lykter osv selv. Det er jo ikke noe problem før du evt. blir tatt. Vell, jeg har vært ærlig og sagt at dette er en driftebil med bur osv og har fått ut skilter. Så er ikke sikkert at de som gir ut skiltene er klar over regler helt etter boka de heller hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders92 Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Burde være helt fritt når det kommer til slikt med prøveskilt. Vi får jo ikke registrert de fete japanske bilene på skilt i Norge, så vi må bruke de på bane. Så da er det vel bare rett og rimelig at de kan strekke seg så langt at de gir ut prøveskilt som bilen kan kjøres fra a - b med? Det er noe fryktelig galt med detta landet når det kommer til lover og regler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Både ja og nei, mye missbruk av prøveskilter, så vi har alle andre tullinger å skylde på før i tiden når det var mindre strengt og folk missbrukte seriøst mye av de. Skikkelig bane rigga børser trives best på en henger, da du har gjerne med deg utstyr osv osv... Pluss man kan alltid rase et eller annet. Vet ikke hvordan det er i 2012, men går vell ann å regge rx7 fd på untaksregel fra stater? Supra euro spec er vell også reggbar? Skyline kom aldri med venstre ratt, så hva skal man egentlig med det i vårt land på skilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 men er jo det at man kan ha muligheten til og ta med bilen og teste litt hvis man har gjort noe fks.. og ikke har bane rett i nærheten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 men er jo det at man kan ha muligheten til og ta med bilen og teste litt hvis man har gjort noe fks.. og ikke har bane rett i nærheten! Sant nok... Du sier no der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2012 "Har du et kjøretøy som ikke klarer ordinær registrering i Norge, så skal heller ikke prøvekjennemerker benyttes på dette kjøretøyet." Vet ikke de hvilke kjøretøy dette gjelder da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå