Gå til innhold

Skal kjøre bil hjem fra Tyskland, noe jeg burde få med meg?

larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Skal til nær Stuttgart neste uke for å kjøre hjem en bil. Det blir fly ned og straka vegen opp igjen i bil så ikke tid til noe stopp på Porsche-museum eller noe dessverre... Men, burde jeg f.eks. kjøpe med et sett sommerhjul til bilen i butikk der nede eller er felgpakkene ala GS såpass bra både i kvalitet og pris at jeg kan vente til neste vår når jeg trenger felger? (planen er å sette vinterdekk på felgene som følger med til høsten). Hvor kan det i såfall anbefales å sjekke ut?

Andre ting man burde passe på å få med seg når man først er på farten?

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjører via Danmark bør du stoppe på Scandinavian Park og handle. Der er det kjekke priser og et sykt utvalg:) Som en grom versjon av Svinesund:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringen er jo ikke helt på veien da, men har man muligheten bør man kjøre innom. Men blir jo fort noen dager ekstra ferie.

Stopp i Hahn-Munden. Der kan du spise en is og se på den fine byen. Ligger ikke langt fra A7, ca midt i Tyskland.

Regner med bilen ikke trenger service. Trenger du det tar du det selvfølgelig i Tyskland i steden for Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill! Har en lettere svigerfar på slep som skal ha seg bil så det blir rett på toget i Stuttgart og vende snuta nordover så fort bilen er godkjent og kjøpt. Blir derfor lite tid til lengre stopp eller omveier som ringen. Men, om det f.eks. var bra stedre å kjøpe felger og sommerdekke etc. tar jeg gjerne imot tips om det. Scandinavian Park er notert :)

Ser Google maps foreslår store deler A7 oppover i hvertfall så sikter oss inn på Køben og videre til Svinesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he... Det er notert det du :) Foreslo å kjøpe sommerdekk til svigerfar, men han skulle ha så brede dekk at han ikke fikk plass i bilen sa han... Prøver å mobbe så godt han kan siden jeg kjører 285 bak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å stoppe på Scandinavian Park når alle tilbud de har går på 3 og 3 brett med øl osv... Hmm... Billigere å kaste overskytende vettu enn å kjøpe selv i Danmark. Orker ikke å fylle opp en bil som skal tolles inn på rødt med alkohol over kvota...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...