tordah Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Hei Fagprøven nermer seg med stormskritt, og kjenner jeg begynner å bli en anelse nervøs.. har pugga alt som er av forstilling og føler jeg har god kontroll på motor og motorstyring, men man vet aldri hva man blir spurt om å gjøre.. Noen som har noen tips til meg ? Råd og tips mottas med stor takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Pugg oppbygging og virkemåte på alt av komponenter, alt fra induktive givere, hallgivere, til ABS pumpe og høytrykkspumpe (diesel) +++ De er også glade i eksempler på spenninger, strømforbruk, trykk, undertrykk++ Hovedpoenget er at du må forstå hva du prater om og ikke lese rett fra notatene dine. Sjekk også læreplanen, der står det hva du skal kunne:) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Mai 23, 2012 Share Skrevet Mai 23, 2012 Hjulvinkler, div spenning/tap/målinger osv. Er fra iår av mye mer tyngde på elektronikk. Ellers bør man kunne navn på div komponenter og dems virkemåte til en viss grad. Klimaanlegg,mtorstyring osv. 4 hjulsmåling med justering er vel også obligatorisk uansett oppgave mener jeg. Bettere snart 7 år siden jeg gikk opp også.. Tiden går gitt:/ Lykke til:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordah Skrevet Mai 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2012 takk for svar Passer meg bra med tyngde på elektronikk, da jeg har gått med diagnosetekniker i 2 år, maaange timer med feilsøking! Har fagprøve 4 juni, så får se da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsjsev Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Du kan få girkasse, så lær deg godt åssen girsystema funker (helst manuel). Som andre sier, motorstyiring, 4-hjuls kontrol (hva alle vinkler gjør og litt om dekk), elektro med spenningsfall osv. Og ikke gløm HMS de ser veldig på åssen du bruker værne utstyr og luftavsug osv. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Flere som starter fagprøve 4. Juni ja.. Viktigste er vel å ikke stresse og tenke gjennom hva man gjør. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mai 24, 2012 Share Skrevet Mai 24, 2012 Du er i det minste heldig som skal ta fagprøve på en dag! Jeg må ta den over en hel uke! Ser for med at det kommer til å bli min lengeste dag den fredagen! Men lykketil skal du ha! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordah Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2012 Du er i det minste heldig som skal ta fagprøve på en dag! Jeg må ta den over en hel uke! Ser for med at det kommer til å bli min lengeste dag den fredagen! Men lykketil skal du ha! Har fagprøve en hel uke jeg også men da har man god tid. har snakket litt med kullet før meg som tok fagbrevet og klarte det, de var ferdige etter 2-3 dager Vi er 6 lærlinger på bruket, 4 av dem skal ha nå på mandag, så skal jeg ha den 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mai 25, 2012 Share Skrevet Mai 25, 2012 Du er i det minste heldig som skal ta fagprøve på en dag! Jeg må ta den over en hel uke! Ser for med at det kommer til å bli min lengeste dag den fredagen! Men lykketil skal du ha! Klag a! Fagprøven min varte i 18 dager! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordah Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2012 da var fagprøven bestått! det eneste de spurte om var forstillingsvinkler, avgassmåling og oppbygningen til ABS systemet Deeeeilig følelse! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juni 6, 2012 Share Skrevet Juni 6, 2012 da var fagprøven bestått! det eneste de spurte om var forstillingsvinkler, avgassmåling og oppbygningen til ABS systemet Deeeeilig følelse! Whaat? Jeg ble grilla som f... på min fagprøve, de gikk dypt inn i ALT! Gratulerer så mye som fagarbeider! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Juni 6, 2012 Share Skrevet Juni 6, 2012 Gratulerer! Jeg driver med min fagprøve som industrimekaniker den uka her. Fikk en sinnsykt stor oppgave, så har blitt 43 timer på 3 dager nå, og må være ferdig til fredag, så morgendagen blir lang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Juni 7, 2012 Share Skrevet Juni 7, 2012 da var fagprøven bestått! det eneste de spurte om var forstillingsvinkler, avgassmåling og oppbygningen til ABS systemet Deeeeilig følelse! Whaat? Jeg ble grilla som f... på min fagprøve, de gikk dypt inn i ALT! Gratulerer så mye som fagarbeider! Etter hva jeg har hørt, har jeg konkludert med at det var værre å ta fagbrev før. Lengre tid, større oppgaver, mer spørsmål og mindre verktøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordah Skrevet Juni 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2012 Tusen takk folkens varierer veldig hvor mye de griller deg, etter hva jeg har fått med meg ihvertfall. Har fått jobb til neste uke, skal skifte turboer på en Touareg v10 motor og girkasse ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå