Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
en ting jeg anbefaler deg da, det er og ikke kjøpe første og den du tror er best, bruk heller litt tid på det og finne en bil du liker :)

er 17 selv, straks 18.. og jeg lette etter bil i 1 år før jeg kjøpte, nå kan du jo ikke vente så lenge såklart :) men prøv og finn en du liker og føler deg komfortabel med, husk.. du skal jo bruke den hver dag! ;) og ville heller kjøpt en 523 som det er litt mer sprut i, har sittet på med en sånn og de går ikke så dårlig :) er verdt de ekstra kronene i fuel kan man si :) har selv 4l V8 så kjenner til det at det bruker bensin! 8)

Det var et godt råd :) ser den

Husker de siste 2. månedene før jeg fikk lappen , jeg telte timer og sekunder hahah

hehe nei kan ikke vente så lenge , klør i fingra for å si det sånn,

skal kjøre en 523 også så skal se og kjenne litt på følsen .

Ja det er vel verdt , men er ikke helt sikker enda , skal se litt :)

4l v8 er jo drømmen men dessverre lenge til for min del :)

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

kjenner til den, går fort frem ditt nå for min del :)

men prøvekjør den så ser du bare, du merker det fort om du er fornøyd eller vil ha mer :)

min bruker ca 1,7l på mila på blandet kjøring, men så bruker jeg jo den og, blir ikke sota ned for og si det sånn :)

Skrevet
kjenner til den, går fort frem ditt nå for min del :)

men prøvekjør den så ser du bare, du merker det fort om du er fornøyd eller vil ha mer :)

min bruker ca 1,7l på mila på blandet kjøring, men så bruker jeg jo den og, blir ikke sota ned for og si det sånn :)

Hehhe :)

Det er planen vetu.

Hahah jaja men bmw er jo lagd for å kjøres spesielt de mer spennende v8 versjonene. bare synd at jeg må holde meg til et budsjett osv ,

er jo ikke så gale det da men tanke på at du brukern sikkelig.

Takk for svar :)

Skrevet

alle må starte et sted, dette var jo min 5 bil, hatt mye e28 og 240 osv.. men så kom Alpina`n til salgs, og da måtte det bare handles koste det det koste ville.. :lol: så er bare og bygge seg oppover, vi har også en e39 touring og den har jeg kjørt mye, veldig deilig bil og kjøre med mye utstyr, så absolutt noe jeg anbefaler :) blir e39 på meg og neste gang, bare da blir det M5! ;)

Skrevet
alle må starte et sted, dette var jo min 5 bil, hatt mye e28 og 240 osv.. men så kom Alpina`n til salgs, og da måtte det bare handles koste det det koste ville.. :lol: så er bare og bygge seg oppover, vi har også en e39 touring og den har jeg kjørt mye, veldig deilig bil og kjøre med mye utstyr, så absolutt noe jeg anbefaler :) blir e39 på meg og neste gang, bare da blir det M5! ;)

Det er heelt riktig :)

hehe godt at folk på vår alder interesser seg for bil og slikt :) er jo så sjeldent nå :(

Så bilder av alpina`n den var skamrå :D

hehe har en nabo som skryter helt vilt av sin touring hehe så kanskje jeg skal spørre om jeg kan få se litt på den ,

E39 har vært en personlig drømme bil helt siden jeg gikk i 7 klasse ,

M5 ja den er jo heelt rå , men igjen altfor dyr. men kanskje om et par år :D Drømmer må man få lov til å ha :D

Skrevet

Som de fleste andre sier så kan det være lurt å prøve litt forskjellig av de. Jeg valgte selv 523 og er jevnt over meeeeeeget fornøyd med den. Skikkelig E6 cruiser og har.nok drag til at det blir srtigt å kjøre også. Se etter rust på kjente plasser som hjulbuer, panser, bagasjelokl osv. Jevnt over en bil du virkelig kan ha mye glede med dersom den er behandlet riktig!

Forbruksmessig på 2.0 og 2.5 er det ikke så veldig store forskjeller heller. Føler 2.0 blir undernotorisert i en såpass stor og ting bil.

Nå vet jeg ikke hvilket budsjett du har, men prøv å se etter en med m-sport ubderstell. Føles mye mer tight og fin, og tight er som med mangen andre ting (høhø) veldig bra!! :)

Lykke til med valget!

Skrevet
Som de fleste andre sier så kan det være lurt å prøve litt forskjellig av de. Jeg valgte selv 523 og er jevnt over meeeeeeget fornøyd med den. Skikkelig E6 cruiser og har.nok drag til at det blir srtigt å kjøre også. Se etter rust på kjente plasser som hjulbuer, panser, bagasjelokl osv. Jevnt over en bil du virkelig kan ha mye glede med dersom den er behandlet riktig!

Forbruksmessig på 2.0 og 2.5 er det ikke så veldig store forskjeller heller. Føler 2.0 blir undernotorisert i en såpass stor og ting bil.

Nå vet jeg ikke hvilket budsjett du har, men prøv å se etter en med m-sport ubderstell. Føles mye mer tight og fin, og tight er som med mangen andre ting (høhø) veldig bra!! :)

Lykke til med valget!

Takk for svar :)

Tusen takk for de rådene :D

Som sagt planen er jo å prøve en 523 også så får se hvordan det blir , Ja det er sant e39 er jo ikke akkurat en bil som veier lite. Har et stramt budsjett men er villig til å betale en liten slant for ekstra utstyr og m-sport understell :)

Tusen takk :)

Skrevet

Det er jo en ekte tysker og tyske biler er jo kjent for og være tyngre enn mange andre. Dette har jo fordeler og ulemper, selv syntes jeg tyngre biler er bedre og kjøre en de lette japsene. Man føler man ligger litt mer stabilt på vegene og man får bedre kjørekomfort.

Men uansett prøv forskjellige biler og finn ut hva du liker best, 520'en er billigere i innkjøp og drift men jeg føler man kan bli litt lei etterhvert og vill ha litt mer guffe

Skrevet
Er faktisk lettere enn man skulle tro. Ifølge carfolio.com så veier den ca. 1500 kg. Ikke så værst det for en såpass stor bil.

Såpass ja :) nei det er jo ikke så mye for en slik bil :D

Takk for svar.

Skrevet
Det er jo en ekte tysker og tyske biler er jo kjent for og være tyngre enn mange andre. Dette har jo fordeler og ulemper, selv syntes jeg tyngre biler er bedre og kjøre en de lette japsene. Man føler man ligger litt mer stabilt på vegene og man får bedre kjørekomfort.

Men uansett prøv forskjellige biler og finn ut hva du liker best, 520'en er billigere i innkjøp og drift men jeg føler man kan bli litt lei etterhvert og vill ha litt mer guffe

Hehe :) er kjent det ja ,

ja liker at bilen er litt tung egentlig , man føler seg mye mer planta på veien på en måte,

Skal se hva jeg liker :) Skal se på en 520 i dag :D

Skrevet

520 er heeeeeeelt kurant bil! Ang bensin forbruket, så bruker ikke min 530 så jævla mye mere enn en daukjørt 520! Lå på 0.8-0.9 Bergen-Oslo. På vinterføre. Med min "frisk" kjøring er jeg oppi 1.3, og det er ikke ille med tanken på at det er 230 pony som skal ha mat og det blir tømt par gir i ny og ne. Autolat vell å merke. Som du sier, det blir din første bil. Bare vent til snøen kommer og venna dine som har rwd kommer til å fleske breit. Par uker så ligger du også sidelengs, og da er det bare å være slave ved bensinstasjonen. Vært der selv. Og 520 bruker like mye som min 530 når du pisker dritten ut av den, forskjellen at du får noe igjen av 530.

Det jeg skal fram til, tenk over på kostnadene, 520/523/525. Jeg snakker først og fremst forsikring! Du er 18, det har mye å si! Se hva du får mest for kronen. Ingen vits å betal det "dobbelte" (tar i litt nå) på en 523/525 enn 520 da det er faktisk ikke verdt det mtp penge forbruket. Vent la oss si 2 år, da er du 20 år, og evnt klart å kommet opp 40-60% bonus. (man kan få 10% mere i bonus som "velkomst" gave hvis du bytter forsikringselskap, men ikke før det har gått halvt år.) Da kan du lett handle deg en 525/528 kanskje til og med 530...

Igjen, 520 er alright bil, vi grisekjørte det den gikk og litt til, og den klarte 1.5 sommer og 1.5 vinter føre før alt av foringer takka pent for seg. Ble til og med drifta med 15k for seint på service, ennå så tikka den ikke en gang. (du vet, den tid, dårlig råd, penger på bensin)

Lykke til med kjøpt av bil. Kjøp selvfølgelig rør pinne bil! Og er det noe du lurer på, så post finn linken inn her så ser vi på den. :)

Skrevet
Har 523ia og er strålende fornøyd med den, tror nokk ikke diselen er noen dårlig bil det heller rimelig i drift er dem også noe som også sikkert er greit på en førstebil , hadde driti i hva faren din hadde syntes og kjøpt det du selv liker , innen rimelighetens grenser da såklart. Lykke til med valget

:) takk for svar :)

har vurdert 523 også men tenker den bruker litt mer bensin en 520. tror diselen er gode biler ja :) men elsker 6`er lyden.

Hehee , jeg gjør på en måte det , men han må vel få sagt sitt han også selv om jeg ikke alltid hører på det :D

Tvert imot. 523 bruker faktisk noe mindre enn 520 da 2litern blir altfor liten på en bil med den vekta.

Prøver du de 2 så merker du -lett- hvilken bil du bør velge.

Skrevet
Har 523ia og er strålende fornøyd med den, tror nokk ikke diselen er noen dårlig bil det heller rimelig i drift er dem også noe som også sikkert er greit på en førstebil , hadde driti i hva faren din hadde syntes og kjøpt det du selv liker , innen rimelighetens grenser da såklart. Lykke til med valget

har vurdert 523 også men tenker den bruker litt mer bensin en 520. tror diselen er gode biler ja :) men elsker 6`er lyden.

Hehee , jeg gjør på en måte det , men han må vel få sagt sitt han også selv om jeg ikke alltid hører på det :D

Tvert imot. 523 bruker faktisk noe mindre enn 520 da 2litern blir altfor liten på en bil med den vekta.

Prøver du de 2 så merker du -lett- hvilken bil du bør velge.

Skrevet

Jeg ville handlet 523 om jeg var deg. Morsommere motor. MEN, 520 er grei nok den og. Gjør jobben.

Ikke vær redd for km. at den har gått 200 er ikke nødvendigvis dårlig nytt. Mye slitedeler byttes rundt 180-190 og er ofte tatt nærmere 200. Dette varierer selvsagt!

Styr unna luftdemping bak om du ender på Touring. bare styr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...