Gå til innhold

Bmw e39 520 , god førstebil ?

Bmw TJ
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ville handlet 523 om jeg var deg. Morsommere motor. MEN, 520 er grei nok den og. Gjør jobben.

Ikke vær redd for km. at den har gått 200 er ikke nødvendigvis dårlig nytt. Mye slitedeler byttes rundt 180-190 og er ofte tatt nærmere 200. Dette varierer selvsagt!

Styr unna luftdemping bak om du ender på Touring. bare styr.

:) hehe høres ut som 523 er mer populært her inne ja :D

Nei er ikke redd for km stand , innen rimelige grenser så klart :)

Skal nok ikke ha touring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har 523iat og den bruker 0,1l pr mil MINDRE enn fatterns 520iat. Så det er mer riktig motor for denne bilen. Men ser folk nevner 525i, denne bruker etter min erfaring også enda litt mindre enn 523i. Men 525i kom med facelift i 2000, så det er jo biler som begynner på 100k for sedan, mens en 96-99 520i begynner vel helt nede på en 20-30k, så er snakk om store prisforskjeller før og etter facelift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 523iat og den bruker 0,1l pr mil MINDRE enn fatterns 520iat. Så det er mer riktig motor for denne bilen. Men ser folk nevner 525i, denne bruker etter min erfaring også enda litt mindre enn 523i. Men 525i kom med facelift i 2000, så det er jo biler som begynner på 100k for sedan, mens en 96-99 520i begynner vel helt nede på en 20-30k, så er snakk om store prisforskjeller før og etter facelift.

Oii får bare mer og mer lyst på 523 jeg nå :) har jo et budsjett også men 100k er litt i overkant for meg nå :)

Ang facelift : er det bare kosmetiske forskjeller eller ?

Forresten så prøvekjørte en 520 i dag :) det føltes tight og fin men merka at den var ganske daft på lave turtall , måtte jage den opp i 3500-4000 for at det skulle gå unna. rikt med utstyr som jeg ser etter blant annet skinnseter i utmerket stand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii får bare mer og mer lyst på 523 jeg nå :) har jo et budsjett også men 100k er litt i overkant for meg nå :)

Ang facelift : er det bare kosmetiske forskjeller eller ?

Forresten så prøvekjørte en 520 i dag :) det føltes tight og fin men merka at den var ganske daft på lave turtall , måtte jage den opp i 3500-4000 for at det skulle gå unna. rikt med utstyr som jeg ser etter blant annet skinnseter i utmerket stand :)

Du har akkurat samme følelsen som meg ang 520, du må piske den og dra den opp på turtall før du kjente den virkelig dro, derfor valgte jeg 523.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D etter mye fram og tilbake falt valget på en 2001 523 :) kjøpte bilen i dag kl 10 :D :D

Har ikke gjort annet enn å kost meg i dag ,

Egen tråd kommer når jeg får tatt en ordentlig vask ( fargen er Carbon svart eller hva det heter )

Trekker mye bedre enn 520 på lave turtall , var egentlig ikke planen å kjøpe 523 , da jeg tenkte på bensin forbruk men etter å ha prøvekjørt bilen og fått en mekaniker til å se på den var det ikke noe å lure på engang.

Fikk dynavin med på kjøpet men aner ikke hvordan jeg skal koble opp , trenger hjelp av dere i nærmeste framtid.

Fikk også med alpina felger ( de med mange eiker , vet ikke hva de heter jeg ) Uten dekk da , vet ikke om det er replica eller ekte.

Eneste feil med bilen er at venstre dør foran ikke åpner seg med fjernkontrollen

Takk for alle rådene jeg fikk av dere , kom veldig godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! Kjempebra at du fikk med Dynavin da! Jeg har iPod-tilkobling i min og, hadde ikke klart meg uten. ;)

Tusen takk :)

Ja er bra , men ligger jo i esken Har ikke peiling på hvordan man skal koble den inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...