nilsher Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 Hei jeg har mistet olje trykke i bilen min nå hva gjør jeg? Er en e34 m5 3.6l (s38b36) bilen har ståt i 3 år uten den har blit rørt. Tok bilen frem og vil ikke starte så målte jeg olje trykke og den sto på 0... Ringte bilia å spurte di viste ikke men trodde ikke olje pumpn hadde gåt... Men vet ikke. Noen som vet??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 Vel. Eneste jeg kan si er at du ikke BØR starte bilen i det hele tatt. Oljepumpa på min 525 e34 var gåen. Jeg starta bilen uten å vite det, da måtte jeg bytte veivakselen, samt rådelager blablabla. Kan fort bli dyrt de greiene der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 Hei nils. Tok bilen frem og vil ikke starte så målte jeg olje trykke og den sto på 0.. Er jeg helt teit eller oppfatter jeg deg feil???? Om bilen ikke starter vil den naturlig ikke ha trykk.....Skru ut pluggene og kjør den på starteren samtidig som du leser av et tilkoblet oljetrykks-meter. Blir det for mye å skru på et meter ser du på oljelampa, bør slukke etter max 10sek på starteren. Slukker ikke lampen prøver du å jorde ledn fra oljeføleren i motoren, da skal lampa lyse og selvf slukke om du har ledn i friluft. Kan i beste fall være føleren som har "grodd" igjen av lite olje-sirkulasjon. Byn å bruk bilen om vinteren så slipper du disse "stå-probl" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 en s38 skal ha ca 1 bar på starteren om den er bra. og kald Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsher Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2012 Hei. Dro den ca 6 sek på starteren kom ikke olje fremt til filtre en gang:-S kan det være tette olje kanaler? Ståt stie ca 3 år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margarus Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 kansje du kan prøve og skru av oljefilter huset og blåse med trykk luft opp i kanalene. og om du får åpna opp så kjør olje rens og ny olje og filter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsher Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2012 Det skal jeg prøve:-) men er ny olje og filter på den nå men skal prøve med trykluft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 Kanskje pumpa har tømt seg, er litt slitt og derfor ikke greier å prime seg. Kan være lurt å ta ned bunnpanna og sjekke at kjedet er i orden og måle pumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsher Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2012 Har set på kjede å det så bra ut men tenkte ikke noe på å se nermere på pumpa men er det noen triks for å få olje tryk igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 Prøvd å fylle opp filterholdern? Hender den kan være litt kranglete når det er tørt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå