ls44mm Skrevet Mai 20, 2012 Share Skrevet Mai 20, 2012 Legger den her, da den ikke er direkte teknisk. Noen som vet hvor jeg kan få tak i andre farger til AE lysene mine? Ikke xenon aktig, men gul? 2800-3200k, noe i den duren... Om noen har en link på lur? Noen i Norge? Eller må jeg på egay? Edit: Dropp Led pærer som har lysdioder på sidene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristerM Skrevet Mai 20, 2012 Share Skrevet Mai 20, 2012 De fleste bil sjapper har pærer du trenger. Sjekk hvilken sokkel du har så får du det f.eks på mekkonomen : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mai 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2012 Skammer meg da jeg er lat, men tenkte, siden det er 2012 så klarer jeg å finne alt på nettet gjennom chassis nummer/reg nummer... Etter 20 min på etk/mekonomen/osv så klarer jeg helt ærlig ikke å finne hvilken sokkel AE pærer er... Noen sjeler der ute som klarer å hinte fram hva jeg skal bruke? Og hvor jeg finner det? Som sagt, vil prøve meg med gul/yellow lemon farge på AE... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mai 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2012 ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Mai 21, 2012 Share Skrevet Mai 21, 2012 Du må være dårlig på å google, for jeg fant det på første søk. Pæra heter Ba9s. http://www.streetdesign.no/?id=13826 http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... w&_sacat=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mai 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2012 Nei nei nei... fyttirakkarn, er jeg såå håpløs? Såppas.. Takk skal du ha. Syntes de "led" pærene til AE e39 så helt anderledes ut i sokkel enn de her, men skal undersøke... takker og bukker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Mai 21, 2012 Share Skrevet Mai 21, 2012 Hadde jeg vært hjemme skulle jeg tatt ut pæra å sett, men det er nå dette som kommer opp på nett da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mai 22, 2012 Share Skrevet Mai 22, 2012 E60 har samme ae pære som E39, slik: fra koed.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Mai 22, 2012 Share Skrevet Mai 22, 2012 Ja vi vet den ser sånn ut, men vi mener pæra som sitter montert i adapteren der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mai 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2012 Hm... Ser kanskje ut som Ba9s stemmer, jeg hang meg så jævlig oppi den adapteren at jeg tenkte ikke/viste ikke at det går ann å bytte den pæra som satt der. Trodde du måtta ha helt ny adapter. Skulle ha tatt meg tid til å sjekke det fysisk. Neste spørsmål. Må jeg modde adapteren min? Ser jo sånn ut utifra youtube linken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Mai 22, 2012 Share Skrevet Mai 22, 2012 Han sier den reflektoren er montert etter pæra orginalt, så man må lage to spor i reflektoren, så man kan få skrudd ut pæra. Du ser de to punktene på sokkelen som han refererer til på filmen. Etter dette kan du montere hvilken som helst pære med ba9s sokkel du finner. Noter at dette gjelder hovedsaklig orginale, siden ikke jeg vet hvordan de uorgibale er bygget opp. Sikkert på samme måte, men ikke vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mai 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2012 Cool, da skal jeg teste det ut med en gang jeg får tid... Eller når jeg tenker meg om, så kjøper jeg et par uoriginale og modder de istedenfor. Incase I don´t like it. Da setter jeg inn originale. Neste spørsmål. Ser du linka til gule led lys. Vil jeg få feilmelding mtp canbus og led? Noen annet jeg bør tenke på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2012 Yes, da har jeg moddet uoriginale AE holdere og slengt inn gule ba9s led pærer. Problemet er at de ikke får nok strømm. Det må være derfra. Fordi jeg testet selve led pæra OG pære inni holderen rett på en 12v bat, od den lyste som faen. Målte volten, og den lå på 12.8 på bat. Når jeg målte ut av AE utgangen, så ga den all fra 11.9 til 12.1. Dro bilen på tomgang, mener også jeg fikk rett over 12 da å. Holdt bilen på 3-4 for å få litt mere volt, men de ville forsatt ikke. Vanlig AE pærer lyser, og jeg får ingen feil melding i dashen, da led pærer er med canbus motstander. Som sagt, det virker som de får akk ikke nok strøm. Hva skal jeg gjøre? Er det virkelig noe å feilsøke dynamo/bat for led pærer verdi 200 spenn? Noen andre som har opplevd det før? Noe tips? Kastet bort time pluss, på å klø meg i hode Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Juni 15, 2012 Share Skrevet Juni 15, 2012 Dumt spørsmål, men du har satt pærene i riktig vei? Tviler veldig på at de trekker for mye strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2012 Hei. Ja, jeg er 110% sikker på at jeg har satt pæra riktig vei. Jeg kjørte direkte fra bat til hele holderen med pæra i. Og den lyste den. Mens den stod i holderen. Så satt jeg den inn i bilen, nope. Satt i original. Jepp. Jeg koblet ledningene rett på de 2 pinsa på AE holderen blir mere korrekt å si. Og da lyste pæra. Jeg kan heller ikke fatte at den ikke får nok strøm. Er det noe koding eller noe sånt shit som må gjøres f eks? Det er jo vanlig led. Og MANGE kjører led i AE på e39. Så skjønner ikke en dritt jeg. Eneste jeg vet at pæra sitter onklig i holderen, og at den lyser hvis holderen får strøm dir fra bat. Sorry for å gjenta meg 3 ganger. Nevner også at blink lys lyser konstant hvis jeg tar ut AE kontakten, da den tror at parklysa/AE er gåen. Men når jeg setter i led modda holder så slokker blinklyset. Men led pæra er forsatt mørk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå