lydersen Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Sliter med og få lys i venstre bremselys (Bak selvfølgelig) til min e 39. Virker stundom, men så forsvinner det, og blir borte i evigheter. Har sjekket/byttet pære. Sikringer ok. Har sprayet kontaktene med elektrospray, både på lyset og kontakten, samt tilhengerkoblingen. Men uten bedring. Noen som har peiling på hvor jeg bør begynne søket. ? Strømpen med alle ledninger går jo inn i bakasjelokket. Eller er det noen som vet hvordan farge det er på ledningen til bremselyset på venstre side? Er så irriterende med lyset i dashbordet som lyser hele tiden, og det plinget som kommer når lyset slutter og fungere
paronnen Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Har erfart mye trøbbel med sliten isolasjon og kortslutning på kabelbunten i overgangen fra karosseriet til bakluka! Til opplysning var dette på en e-34 men kan nok være noe av det samme opå e-39`n:)
lydersen Skrevet Mai 20, 2012 Forfatter Skrevet Mai 20, 2012 Har erfart mye trøbbel med sliten isolasjon og kortslutning på kabelbunten i overgangen fra karosseriet til bakluka!Til opplysning var dette på en e-34 men kan nok være noe av det samme opå e-39`n:) Har leita inni i strømpen der, men alt ser flott ut så langt man kan se iallefall..
paronnen Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 var bare et tips i farta siden jeg selv erfarte endel lysmangel bak og den gang var det flere kabler der som jeg fixa;) Da blir neste steg å gå på selve lykta om event. kortslutning,irr,overledning,jording osv!
lydersen Skrevet Mai 20, 2012 Forfatter Skrevet Mai 20, 2012 var bare et tips i farta siden jeg selv erfarte endel lysmangel bak og den gang var det flere kabler der som jeg fixa;)Da blir neste steg å gå på selve lykta om event. kortslutning,irr,overledning,jording osv! Var et godt tips, å det som irriterer meg er at det ikke er noen synlige feil. Baklykta er og helt fin, ingen irr eller andre uregelmessigheter. Hvis jeg tar strøm fra det andre bremselyset og over funker det jo, men lyset i displayet inne lyser jo fortsatt. Problemet må vel ligge da i strømmen inn til lykta. Mistenker at hengerkontakten kan være en synder her. Derfor skulle jeg hatt et skjema, eller vist hvordan kabel det er som går til venstre bremselys..
vidar73 Skrevet Mai 21, 2012 Skrevet Mai 21, 2012 Prøv å legg opp en ny jordingsledning.Ta å bor et lite hull i plata der pæra sitter.Pass på å bor i den delen som "godset"i pæra er.ikke i den enden som er lodda på (+) Sett inn en liten skrue i hullet,fest en ledning skikkelig.Og skru den fast i karosseriet.Ikke i bakluka men enten i gulvet eller under hattehylla. Jeg har løst mange lysproblemer med dette.
lydersen Skrevet Mai 21, 2012 Forfatter Skrevet Mai 21, 2012 Prøv å legg opp en ny jordingsledning.Ta å bor et lite hull i plata der pæra sitter.Pass på å bor i den delen som "godset"i pæra er.ikke i den enden som er lodda på (+)Sett inn en liten skrue i hullet,fest en ledning skikkelig.Og skru den fast i karosseriet.Ikke i bakluka men enten i gulvet eller under hattehylla. Jeg har løst mange lysproblemer med dette. Nice. Takk. Skal prøve det imorgen.
lydersen Skrevet Oktober 3, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2013 Gaaaammel tråd.. Men samme samme.. Noen flere som har tips?
lydersen Skrevet Oktober 3, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2013 Bøy ut kontaktene, så er de gode som ny. Er fortsatt ikke noe galt med lykta som sådan, om jeg legger ledning fra den andre lykta og bort, virker det fint. Men displayet inne i bilen godtar ikke den løsninga, dvs at feilmeldingen ikke forsvinner selv om jeg jukser lys i pæra.
bjalle Skrevet Oktober 4, 2013 Skrevet Oktober 4, 2013 Virker det fint med juksestrøm så er det garantert kabelbrudd i bakluka,eller feil i kontakten du plugger i lykta,må prøve deg fra med ett multimeter,biltemas billige holder fint til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå