Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

M52 ser det ut som, kan det være veiv og kamakselføler du har avbildet der?

Isåfall så sitter kontaktene innunder innsuget, må av med oljefilter lokket samt oljefilter så greier du å smyge de på.

Hvor går den andre enden av slangen?

Skrevet
M52 ser det ut som, kan det være veiv og kamakselføler du har avbildet der?

Isåfall så sitter kontaktene innunder innsuget, må av med oljefilter lokket samt oljefilter så greier du å smyge de på.

Hvor går den andre enden av slangen?

fikk kobla på ledningene, men mangler enda slangen, slangen ser ut som å komme ifra varme.reg ell noe sånn, kommer i alle fall ifra torpedoveggen etter hva jeg kan se.

ja gjelder en M52b25 motor :)

Skrevet

Den slangen skal inn på en ventil som sitter helt inntil støtdempertårnet eller inn på blokka.

Slange no 8,9 og/eller 12 her:

ghl5llb3kwuzlhe0zyce.gif

Skrevet
Nei, den skal på innsuget. Kommer fra bensintanken og slipper ut gasser

Ikke om den kommer fra torpedoveggen, men det må han nesten finne uttav 100%

Skrevet
Se på bildet da mann...går jo rett til solenoiden for åpning og lukking

Ser det nå ja, var mer optatt av å se på slangen i andre enden :)

Skrevet
Nei, den skal på innsuget. Kommer fra bensintanken og slipper ut gasser

riktig som du sier, den satt på innsuget oppimot gasspjellet, men nå sliter jeg med å få satt bilen i tdc, for start, hører bare ett klakk og motoren går rundt engang så vil den ikke mer...

Skrevet
Kontroller timinga..

skrudde fra hverandre toppen igjen, viste seg at jeg må bytte hele toppen OG blokka .(

alt er sønderknust, to av ventilene har lagd hull i sylinder nr 5 såååå, moro, hatt bilen i 1mnd

Skrevet
Kontroller timinga..

skrudde fra hverandre toppen igjen, viste seg at jeg må bytte hele toppen OG blokka .(

alt er sønderknust, to av ventilene har lagd hull i sylinder nr 5 såååå, moro, hatt bilen i 1mnd

Kjipt, tørnet du ikke rundt motoren før du startet bilen?

Tror det beste er å kjøpe en ny brukt motor, M52B28 for eksempel :)

Skrevet
Kontroller timinga..

skrudde fra hverandre toppen igjen, viste seg at jeg må bytte hele toppen OG blokka .(

alt er sønderknust, to av ventilene har lagd hull i sylinder nr 5 såååå, moro, hatt bilen i 1mnd

Kjipt, tørnet du ikke rundt motoren før du startet bilen?

Tror det beste er å kjøpe en ny brukt motor, M52B28 for eksempel :)

motoren ble turna ordentlig, men han som plana toppen skifta ikke ventilstenger ettersom toppen ble lavere, dermed så butta stempla i ventila, og 2/4ventiler på stempel 5 knakk og snudde seg opp ned og dered lagde hull i stemplet

skal bestille en 4.4l 540motor i tyskland å plassere inn istedenfor tenkte jeg, så om du/dere kjenner noen som trenger delemotor og en helt ny topp og blokk te M52 så si ifra, toppen er hel med kammer og, + to ekstra kammer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...