Gå til innhold

E46 touring subwoofer+amp installering

Anbefalte innlegg

Hei!

noen som har installert sub+amp på en e46 Touring før?

Kunne trengt litt hjelp med disse tingene:

Hvor er "torpedoveggen"?

Hvordan drar jeg strømledningen gjennom bilen?

Hvordan fjerner jeg Original spilleren? tenker å bytte til Pioneer 1300 Mp i samme slengen (vet det er billig manns bilstereo, men den gjør jobben :)! <-- er det ellers noen anbefalinger?)

Har alt av ledninger og sånt klart, trenger bare å vite hvordan man gjør det :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ihvertfall kjøpt spilleren. Venter på rammen fra GSbildeler.

tenker å få jobben gjort fra en eller annen montør. har lite peiling på sånt :P tror jeg bør la noen proffe gjøre det siden jeg vet at jeg kommer til å ødelegge et eller annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står en kjempesvær gummigjennomføring du kan bruke til strømkabelen rett under batteriet. Skru ut batteri og rammen til det så ser du den står og skriker til deg. Sikkert 10 cm i diameter hvis ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står en kjempesvær gummigjennomføring du kan bruke til strømkabelen rett under batteriet. Skru ut batteri og rammen til det så ser du den står og skriker til deg. Sikkert 10 cm i diameter hvis ikke mer.

Må jeg fjerne hanskerommet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det lureste ja. Og det er ikke stress. Mener å huske det er 7 skruer. 5 av de finner du rundt kantene når du åpner luka. Så sitter det vel to oppunder som du ser når du bøyer deg ned og ser oppunder dashen. Så er det bare å lirke ut hele sulamitten. Bare vær forsiktig med ledningene som er til bryter og lampe.

Da kommer du også enkelt til gummigjennomføringen som er under batteriet. Hvis du har en trekkefjær/snor kan du stikke den gjennom og slippe å skru ut batteri og ramme.

Har du Biltema i nærheten råde jeg deg til å handle dette før du setter i gang med demontering.

http://biltema.no/no/Verktoy/Handverkto ... ast-19513/

For å få ut spiller i E46 gjør du følgende: Bruk ett flatt verktøy (slik som i linken over) og begynn helt på høyde side (List under passasjerairbag) Den skal trekkes rett ut. Begynn i en ende. Så løsnes høyre side av rammen rundt spilleren automatisk når den andre listen fjernes. Samme plugg som sitter på lista du tok av sitter på venstre side side av panelet (ved rattstammen). Så ser du to stjerneskruer som holder fast radioen.

EDIT: Her har du link med bilder :wink:

http://www.e46fanatics.com/howto/howtod ... owto_id=25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

demontere spilleren istad kun for å se hvordan den så ut bak. Fant ut at jeg trenger en Iso adapter eller hva det heter. har vært innom gsbildeler, torshovbil og bilxtra. Ingen av de har det ... helvete heller....

Resten av prossessen virker da ganske straight forward. Fant torpedoveggen og alt det der. Trenger bare de riktige kablene nå så er alt i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor holder du til? Bilstereosjapper, rekvisitaer (som du allerede har vært innom) og Biltema skal ha slikt.

Siden du har en 2004 modell E46 så mener jeg du skal ha en Fakra overgang. Denne er standardisert og finnes nå i flere bilmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...