gullsakar Skrevet Mai 26, 2012 Skrevet Mai 26, 2012 jeg sendte en mail til det lokale bmw verkstedet for pris om bytte av oringene i vanos på min m52tu. Dette var svaret(kopiert fra mail): HEI Har sett på , er ikke mye vi har av dette, får heller ikke så mye løse deler, Så det blir komplett vanosenhet, dette koster med deler og arbeid kr 12500 m/moms. Dette var nå litt spesielt eller???
Mikael-B Skrevet Mai 26, 2012 Skrevet Mai 26, 2012 Kjøp fra Beisansystems og gjør jobben selv. På dobbelvanos er jobben forholdsvis grei å gjøre selv. Som oftest vil ikke verksted overhale disse, de bytter bare hele enheten.. Men etter 20 - 30000 km er de like dårlige igjen..
Lars89 Skrevet Mai 26, 2012 Skrevet Mai 26, 2012 Dette er helt typisk for verksted og spesielt merkeverksted. De har sannsynligvis aldri bytta kun ringer før og har aldri hørt om Beisan systems. Generelt er verksteder lite lystne på å montere uoriginale deler. Dette er en relativt enkel jobb å gjøre selv. Gjort på ca. 4 timer med normalt ferdighetsnivå. Kan ta betydelig kortere eller lengre tid avhengig av skruerfaring.
Simpel Skrevet Mai 26, 2012 Skrevet Mai 26, 2012 Når vi er inne på disse VANOS ringene, er dette noe som bør byttes på N52 motorer og?
Lars89 Skrevet Mai 26, 2012 Skrevet Mai 26, 2012 Når vi er inne på disse VANOS ringene, er dette noe som bør byttes på N52 motorer og? Ikke hørt noe om det på denne motoren, men det kan dukke opp feil på Vanos solenoid-ventilene på N52/N54.
LarsBMW Skrevet Mai 26, 2012 Skrevet Mai 26, 2012 Fikk inntrykk av at du ba om at de skulle skaffe og skifte o-ringer? BMW skaffer ikke disse orginalt, men om du kommer med de selv vil de sikkert kunne hjelpe deg med å skifte disse? Med begrenset garanti på jobben kanskje.
Bmwrob Skrevet Mai 27, 2012 Skrevet Mai 27, 2012 Fikk inntrykk av at du ba om at de skulle skaffe og skifte o-ringer? BMW skaffer ikke disse orginalt, men om du kommer med de selv vil de sikkert kunne hjelpe deg med å skifte disse? Med begrenset garanti på jobben kanskje. De fleste mekanikere nå til dags er byttemekanikere.. Skal dem overhale noe skal jeg love deg dette kommer til å ta lang tid, og de vil ta seg veldig godt betalt og.. Uansett, som regel så sier de nei og hvis ja.. null garanti da det ikke er en "org bmw del"
gullsakar Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Skrevet Mai 27, 2012 Fikk inntrykk av at du ba om at de skulle skaffe og skifte o-ringer? BMW skaffer ikke disse orginalt, men om du kommer med de selv vil de sikkert kunne hjelpe deg med å skifte disse? Med begrenset garanti på jobben kanskje. det var en nokså generell henvendelse om skifte av o-ringene.. jeg så for meg at jeg skulle skaffe ringene selv da jeg regner med de aldri har hørt om beisan. men svaret jeg fikk var nok til at jeg IKKE setter bilen inn der for denne jobben.. jeg forstår at de ikke gjør dette ofte og at de ikke vil montere uoriginale deler på merkeverksted men her virker det som de ikke vet hva jobben dreier seg om siden de bare svarer med å bytte hele dritten....
gullsakar Skrevet Mai 27, 2012 Forfatter Skrevet Mai 27, 2012 Dette er helt typisk for verksted og spesielt merkeverksted. De har sannsynligvis aldri bytta kun ringer før og har aldri hørt om Beisan systems. Generelt er verksteder lite lystne på å montere uoriginale deler. Dette er en relativt enkel jobb å gjøre selv. Gjort på ca. 4 timer med normalt ferdighetsnivå. Kan ta betydelig kortere eller lengre tid avhengig av skruerfaring. har gjennomsnittlig god skruerfaring og er ikke redd for å prøve meg men det er tid og sted som er fraværende dessverre.. har jo sett endel diy på jobben og det lar seg gjøre men er som du og nevner ganske tidkrevende.. hvertfall når det er første gangen..
Lars89 Skrevet Mai 27, 2012 Skrevet Mai 27, 2012 Dette er jo ikke noe som er normalt å gjøre da "normale folk" ikke vet om feilen. Det er jo ikke noe åpenbart galt med motoren. Merkeverksted kjenner naturlig nok bare til hva som gjøres originalt og har sannsynligvis aldri åpnet en VANOS. Man får ikke enkeltdeler til VANOS originalt (kun solenoid-ventil) Dette er jo ingen kritisk feil så ville venta til du har tid. Trenger ikke noe spesiell plass å stå. Jeg gjorde det på parkeringsplassen hjemme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå