vetu03 Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Hei.. Lurer på om noen vet hva som funker best for å ruste ett panser? Saltsyre, Kaustisk soda, salt og vann? Mvh Vegard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Jeg slipa ned mitt og la d i sjøen. Samt helte på det bensin og tente i det... Men bremseveske skal vel fungere rimelig kjapt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Bremsevæske er jævlig fint og fjerne lakk med, bare matt ned panseret og hell på bremsevæske, når du har fått av alt lakk så det er bart metall, drar du på butikken, kjøp jozosalt og skrubb børste e.l, bland ut salt i ei bøtte, hell over panseret ikke alt på en gang, dra det ut med skrubbebørsten, når du har fått over hele, kan du begynne og skrubbe det inn i metallet, husk og la panseret få trekke saltvannet, så det begynner og oksidere, tar vel 2 - 3 dager ca. Husk og bruk saltvannet hver dag og la det bli liggende mest mulig på panseret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 http://www.oa.no/nyheter/article6048557.ece Slipe ned og gni inn med salt samt litt vann burde vel virke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2012 Okey;) Får teste det.. Slipte det helt ned. og helte på saltsyre og lot det trekke 3timer, så hadde jeg på vann. Rustet da, men ikke noe bra! Får prøve som dere nevnte Hadde det kanskje funket bedre om jeg hadde blandet ut saltsyren med vann?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 http://www.corrosion-club.com/testingaccel.htm Prøvde å finne et relativt dagligdags stoff som vil fungere som en god aksellerator for oksideringen, men det viser seg å være vanskelig. Høy temperatur er dog en stor faktor leser jeg flere steder. Mange av tipsene i linken jeg postet der kan du følge, men hvor vidt det vil fungere bedre enn saltvann vet jeg altså ikke. Kaustisk soda vil muligens være behjelpelig når det kommer til å strippe lakken, men nå er ikke jeg kjemiker så jeg baserer mitt utsagn på vage minner fra naturfagstimene på ungdomskolen. Ellers er en enkel måte å dynke å flambere panseret med å helle diesel/parafin over det og sette fyr på dette. Blir ikke en helt normal rust-look av det, men kan være kult på rett biler. Og når det er sagt, jeg ser ingen biler kjøretøy lista di som passer til rusta panser, så mitt tips er å gi blanke i å ruste det ned. Dette er da selvsagt opp til deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlendmelk Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 saltvann og tålmodighet.. bare la det stå så blir det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Fjern all lakk og ta deg et par Oslo turer iløpet av den kommende vinteren når det er snøfall, kjør så i full fart E18 og E6 et par dager! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Bruk ei bøtte med vann og bland det ut med jozo salt e.l, også skrubber du med sånn man har på kjøkkenet Bare og la det ligge ute med vannet som er blandet ut med salt, par dager så har du rustbelegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Kjøp deg en Touring, da har du i alle fall store muligheter til rust i bakluka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Spørsmål: hvorfor vil du at panseret skal ruste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Mai 28, 2012 Share Skrevet Mai 28, 2012 Ratlook. Mange som synes det er tøft.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2012 Kjøp deg en Touring, da har du i alle fall store muligheter til rust i bakluka Heheh;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2012 Spørsmål: hvorfor vil du at panseret skal ruste? Rat Look som sagt.. Har et gammelt ekstra panser som jeg ville prøve på, for å se om det kanskje kunne bli noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2012 Bruk ei bøtte med vann og bland det ut med jozo salt e.l, også skrubber du med sånn man har på kjøkkenet Bare og la det ligge ute med vannet som er blandet ut med salt, par dager så har du rustbelegg Ligger ute med godt med saltvann nå Fikk rustbelleg etter å ha påført saltsyre latt det ligge et par timer også spylt det av, da kom et etter 20min. Men føler det stoppet der, så nå ligger et med saltvann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå