Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistet plutselig mye effekt, akkurat som om turboen sluttet å virke.

Ingen lyder,oljelekkasje eller røyk fra turboen

Feilsøk på Bmw fortalte at elektronikken på turboen var defekt og at jeg må ha ny turbo til den nette sum av 33000kr.....

Googlet litt om elektrisk feil m turbo og fant flere firmaer i England som påstår at de reparerer elektronikken som sitter på turboen.

Dette er en liten svart boks som er skrudd på siden av turboen.(Selges også på Ebay)

De skal ha ca 2000-2500kr for å fikse feilen og så er det bare plug and play, ingen ny programmering hos Bmw er nødvendig.

Noen som har vært borti / prøvd denne reparasjon ?

Vil dette fungere ?

o9zaluua6say0nfdpced.jpg

7pmv3tlpqdi0egug21y0.jpg

Skrevet

Da er feilen løst !

Når jeg begynte å skru ut turboen fant jeg ut at staget som går fra turbo til den elektriske styreboksen hadde løsnet på den ene siden.

Kulemutteren som satt i hver ende av staget satt helt fast, men etter litt smøring og bevegelse går det nå lett og fint.

Ny seegerring til å låse staget med så var det bare å montere sammen igjen.

Ifølge Bmw måtte jeg ha ny turbo, men dette ble en veldig mye billigere løsning på mitt problem og Mange tusen kroner spart !!

Skrevet

Dette er jo en kjent feil, og ligger vel inne som kampanje hos bmw. Her har dem ikke gjort jobben sin i det hele tatt, og ville tatt meg et par alvordord med dem som prøvde å hale 33000,- ut av deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...