320i e36 Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 hei prøver å finne ut va jeg skal grunne med etter at jeg har fjernet en del rust med den trofaste vinkelsliperen, noen sier at jeg bare skal tektylere rett oppå, mens noen andre sier jeg bør gjøre det grunndigt når jeg først holder på, og bør slipe ført så smøre noe fett greier på og diverse, nå er rust overhalinga under bilen, spessielt med kanalene, og hjulbuene, vet ikke om det har noe å si for vilke chassy jeg har men er en 320i e36
bmw-520i Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 slip vekk rust. sandblås der du har slipt med mindre du har fått vekk alle små hull. vask vekk fett og støv(aceton) 2 lag med rustbeskyttelse så sparkler du om det er nødvendig med 2 komp pusser ned og lager det jenvt 1 lag med rustbeskyttelse(for og se om det er ujenvheter) så lakk så klarlakk sånn gjør jeg det, har funket bra sålangt. leste ikke at det var under bilen du holdtpå ^^
KrHeLl Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Jeg vil anbefale deg å hive på et strøk med epoxy-grunning før tectylen.
bjalle Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Bruk Zinkspray først rett på det blankslipte metallet,gir god rustbeskyttelse.
SweetBMW Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Vi slipte ned her foren tid tilbake på en audi, pussa til bart metall, zink grunning, så lakk, klarlakk. holdt i 6 mnd gjennom vinternhittil
320i e36 Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Skrevet Mai 28, 2012 takk for svar, sliter litt med peng for tiden så bruker det jeg har i garasjen etter broren min som er sink spray,tectyl og diverse fett tuber som skal være bra mot rust.
janerik171187 Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 jeg vil anbefale å bruke rustmelk/rustomvandler, samma hvor mye du pusser, så er det noe rust igjen, pussa ned bakskjermen på en e30 en gang, helt til metallet og tok på rustmelk, hele skjermen ble lilla etterpå, (melka blir alt fra lilla til svart ettersom hvor mye rust det er igjen å reagere med) tok grunning og lakk over det, holdte det året jeg hadde bilen etterpå, og såvidt jeg vet er det fortsatt bra på den bilen, har og brukt det på div annet småtteri med godt resultat. wurth har en bra utgave såvidt jeg har hørt, men jeg har brukt biltema sin, koster vell en 80kr ca for en 2dl, men den er relativt drøy.
320i e36 Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Skrevet Mai 29, 2012 hvor kan jeg få tak i rustmelk? selger di noe lignende på biltema?
janerik171187 Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 hvor kan jeg få tak i rustmelk? selger di noe lignende på biltema? les litt nøyere jeg vil anbefale å bruke rustmelk/rustomvandler, samma hvor mye du pusser, så er det noe rust igjen, pussa ned bakskjermen på en e30 en gang, helt til metallet og tok på rustmelk, hele skjermen ble lilla etterpå, (melka blir alt fra lilla til svart ettersom hvor mye rust det er igjen å reagere med) tok grunning og lakk over det, holdte det året jeg hadde bilen etterpå, og såvidt jeg vet er det fortsatt bra på den bilen, har og brukt det på div annet småtteri med godt resultat. wurth har en bra utgave såvidt jeg har hørt, men jeg har brukt biltema sin, koster vell en 80kr ca for en 2dl, men den er relativt drøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå