Cedrikz Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 når jeg bremser hardt så slår liksom pedalen tilbake igjen , har netopp byttet klosser og pusset alle skiver, men dette skjer kun når jeg bremser hardt, bremser jeg løst merker jeg ikke noe til dette, kan det være fordi jeg har så mye kloss? at dette må slites ned litt først? noen som har noe forslag eller løsninger på dette?
Cedrikz Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Skrevet Mai 28, 2012 tenkte samme selv, men jeg låser ikke dekkene heller når jeg bremser, er ikke bråbrems jeg mener når jeg skriver bremser hardt... og abs lampa lyser ikke heller, den gjorde, men jeg byttet følere så tviler på det..
evi Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Abs lampa lyser vel når det er noe feil med abs enheten.. Det virker som du beskriver abs her. http://no.wikipedia.org/wiki/Blokkeringsfrie_bremser
Cedrikz Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Skrevet Mai 28, 2012 hmm hva kan være galt med abs da? bilen var ikke sånn før jeg skiftet klosser og sensorer og slipte skivene, det er først etter at jeg ordnet dette det skjedde...
carburetion Skrevet Mai 28, 2012 Skrevet Mai 28, 2012 Kobl ut abs styreenheten. då finn du ut om det er abs som tulle til
Cedrikz Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Skrevet Juni 6, 2012 Det er absen som tuller, men hva kan det være da? Hvordan finner jeg ut eksakt hva det er?
carburetion Skrevet Juni 6, 2012 Skrevet Juni 6, 2012 kjør på grus, så ser du ka hjul som kobler seg inn når du bremser
Cedrikz Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Skrevet Juni 6, 2012 Hmm , trur det kan være en av sensorene, går det ann å måle seg til det med et multimeter?
carburetion Skrevet Juni 6, 2012 Skrevet Juni 6, 2012 Du kan måla ohm i dei. Mål ohmen i alle og sammenlign. Eller så kan du måla med eit oscilloskop.
Cedrikz Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Skrevet Juni 6, 2012 Okei , for hadde bilen på prøveskilter igår og det var første gang jeg kjørte den ordentlig , med engang jeg starter opp å kjører så er den slåinga i bremsene der , etter en liten stund begynner abs lampa å lyse og da er den slåinga borte , er det høyst sannsynlig at dette er en sensor ? Prøvde å søke litt på andre med samme problem, men fant infen med den slåinga i pedalen ..
carburetion Skrevet Juni 6, 2012 Skrevet Juni 6, 2012 Du kan ha øydelagd abs ring. Knekt/sprukke ABS ring kan føra til sånn problem som du snakker om her. ABS'en kobler seg ut viss den står på forlenge.
carburetion Skrevet Juni 7, 2012 Skrevet Juni 7, 2012 ABS-ringen er den som abs-sensoren står å peiker mot. Du ser den når du ser abs sensoren. Er ein abs-ring knekt eller mangler tenner så må du skifte den. Ringane knekker som regel av rust. Du må sjekka alle ringane etter skader nøye.
Cedrikz Skrevet Juni 7, 2012 Forfatter Skrevet Juni 7, 2012 Er ikke det litt vanskelig å få byttet? Med tanke på plassering , eller kan du ta det fra bakskiva om du skjønner hva jeg mener
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå