thommas88 Skrevet Mai 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2012 Du skal få et gratis tips hos meg: Politiet leser også på nett. Det har vært tilfeller der de har klart å koble videoer og bilder til personer. Da er det ikke så forbanna smart å skrive dette, samtidig som profilen din linker dem "feil vei". Mener du meg ? jeg har da ikke skrevet eller gjort noe ulovlig her jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 Ser det. Min feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thommas88 Skrevet Mai 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2012 Ser det. Min feil.. goddie. Sa jo ja til alt og valgte ikke å være vrang så venter bare på svar fra dem jeg nå. håper på saftig bot og 10 mnd uten lappen. da hadde jeg blitt sykt glad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 159 km/t i 80-sone. Ingen bot, men jeg ble pent nødt til å snekkre paller i 14 dager. Samt at jeg i 24 mnd måtte gå en del mer enn jeg normalt foretrekker. Slik jeg har forstått det, så er det ikke lov med dobbeltstraff i Norge. I hverfall ikke på slike "enkle" saker. Derfor får man ikke bot og ubetinget fengselsstraff når man bare har kjørt for fort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnyskretting Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 172 i 90 sone. Ble tatt ca en mil etter hvor de målte meg. Mistet lappen i 22 måneder. Ingen bot, men måtte sone med fotlenke i 22 dager. Funket veldig bra da jeg fikk gå på jobb som vanlig så jeg slapp å tape intekt. By the way så ble jeg stoppet i en e36 328 coupe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 Jeg testa toppfart på en 740 jeg hadde. Hadde nærmere 190-200 der de sa at de målte meg, men de hadde ikke klart å ikke måle meg, endte opp med bare 8000 i bot, de tok lappen og, Men den fikk jeg igjen etter 4 dager pga bevis, Men de skulle kjøre saken hardt hvis jeg ikke betalte, så jeg gjorde det for å si det slik.. lucky! Akkurat det samme skjedde med meg. Bare ikke sååå fort. Hadde akkurat senket og fått på noen gromme hjul på en E30 jeg hadde. Skulle få testet litt grep på gamle veien forbi tyrigrava kro, rundt en sving sto snuten gitt.. Så en aspirant løpe mot laseren i det sperra slo inn på 4 gir (140-150?) var sikker på det var 80 km/t der så ble svett når de sa det var 60km/t på stedet!!! Meeen, de fikk ikke godkjent måling. Fikk valget om å miste lappen på stedet for "uforsvarlig villmannskjøring" eller godkjenne maks tilatte før lappen ryker. Mener det ble 6500-, for 85km/t. Var ganske raskt på labben og tok i mot bota Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 146 i 70. 18dager med pallespikring og 16mnd med ett plastikkkort mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 3600 kr for 96 i 80 sonen. fikk også 2 prikker. men de glemte å prikke meg, så jeg er fremdeles prikkfri av en eller annen grunn. Mye rot og tull i politiet ser det ut som. Tok det på avbetaling, 600 kr i 6 mnd, merket det ikke engang Syns egentlig at det er litt feil at man kan ta det på avbetaling uten renter osv da kan man jo egentlig bare drite i at man får bøter, 3600 fordelt på 6mnd er knapt merkbart. Og det var lekende lett å få utsatt betalinger osv hvis jeg ønsket det. Var også GRISEHELDIG på en bro (Nordhordlandsbroen) om natten rundt kl 4:30, Kjørte noen venner av noen venner av meg og da pr.definisjon pirattaxi og hadde lagt bak en semitrailer en god stund. Akkurat når jeg kjørte forbi i 130-140 km/t på den fineste veien på broen så jeg laseren, jeg bråbremset ned igjen og "gjemte meg på siden av semitraileren og la meg bak igjen. Ble vinket inn lenger fremme der bilen sto og ventet, med en rimelig irritert politimann. Dialogen var noe slik som: -Jaaaaa... Vet du hvor fort du kjørte no....? -Ja, ca 73 km/t på speedometeret, da i realiteten ca 68... (med et litt usikkert smil) -Du vet like godt som meg at du kjørte langt over grensen for å miste lappen... - Det vet jeg ærlig talt ikke... Ble så distrahert av at det sto en svart person ved veiskulderen og måtte bremse fort ned og avbryte forbikjøringen fordi jeg syns han sto for nært mitt kjørefelt. -nja... Du var iallefall jævlig heldig at vi ikke fikk målt deg fordi du forsvant bak lastebilen. Men du får kjøre forsiktig, før eller siden tar vi deg hvis du fortsetter sånn. - Det skal jeg vettu! Droppet av passasjeren min som var nesten på gråten fordi han trodde de skulle arrestere han fordi han hadde drukket (han er 21 år og hadde ikke gjort noe galt, bare freaket ut). Stakk deretter innom shell for en baconpølse og fant ut at jeg skulle trøste onkel politi som sto og slikket sine sår på broen, så jeg kjøpte med meg 2 baconpølser og ga de til dem, de var strålende fornøyd de og ønsket meg en god tur videre. Har blitt stoppet av samme fyren senere, da hadde jeg glemt førerkort hjemme (hadde falt ut av buksen i sofaen) men han var snill og husket pølsen og lot meg kjøre videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 142 i 80 sone I 2008 ble jeg tatt med en snittmåling på 144km/t i 80 sone = 15 måneder uten lappen og 14 dager pallespikring men ingen bot. Da hadde jeg noen prikker fra før så egentlig skulle jeg fått 18 måneder men snakka meg ut av det dagen jeg skulle få dommen i tinghuset Uuutrolig kjipt å være uten lappen så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thommas88 Skrevet Mai 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2012 142 i 80 sone I 2008 ble jeg tatt med en snittmåling på 144km/t i 80 sone = 15 måneder uten lappen og 14 dager pallespikring men ingen bot. Da hadde jeg noen prikker fra før så egentlig skulle jeg fått 18 måneder men snakka meg ut av det dagen jeg skulle få dommen i tinghuset Uuutrolig kjipt å være uten lappen så lenge så det er nesten meg det da. Har ingen prikker og 142. Men kjørte du forbi noen ? var det noen andre biler der ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 Om man kjører forbi noen eller er helt alene på veien gir samme straff, desverre. Kjenner fler som har forsøkt å spille på fordelene med begge deler men renner alltid ut i at man skal uansett ikke kjøre over fartsgrensen osv.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thommas88 Skrevet Mai 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2012 Om man kjører forbi noen eller er helt alene på veien gir samme straff, desverre. Kjenner fler som har forsøkt å spille på fordelene med begge deler men renner alltid ut i at man skal uansett ikke kjøre over fartsgrensen osv.... Føre har jo noe å si. Hvis det er en øde strekkning og ingen farlig forbikjøring eller ingen risiko så burde jo dette hjelpe. da kan man prøve seg i 140 på is med 18 biler der da og forsatt få samme straff ? er ikke ute etter å krangle jeg bare finner det retarda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 3600 kr for 96 i 80 sonen. fikk også 2 prikker. men de glemte å prikke meg, så jeg er fremdeles prikkfri av en eller annen grunn. Du har da fått et forenklet forelegg, som ikke er det samme som en bot. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 Fjernet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 Da ble man tatt igjen gitt.. 78 i 60'n. 4200 til statens innkrevningssentral og seks prikker. Usikker på hvor lenge de andre sitter på, så godt mulig jeg har tolv prikker nå... Hva skjer da? Sjekker de det? Får jeg brev? eg har 10 prikker og fortsatt lappen i behold.. Sist overtredelse var ifjor høst og har enda ikke hørt noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå