Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ahh, men ordnet det nå :D

Tok bare å brukte orginale filterhuset fra 535'en. Men vil gjerne kjøpe det når du er hjemme, kan du ta kontakt når du er hjemme igjen?

Idag har jeg vertfall sveist downpipe, også har jeg punktet til rørene til wg slik jeg vet hvordan de skal gå. Men trenger en proffsveiser til å sveise de da jeg ikke tørr å sveise wg fast i grenrøret selv. I tilleg trenger jeg en til å sveise noe alu til meg, er ikke mye med om noen i bergensområdet har tig og kan sveise si ifra!

Et dårlig ihpone bilde av downpipe, den skal jeg få dradd svart eksosbandasje rundt imorgen :D

e5fp861nclyvyqkkyfm5.jpg

Satser på at det ikke er så alt for lenge til oppstart! Er lite respons her i tråden :/

Skrevet

Har koblet opp delvis ledningsnettet idag men skjønner ikke helt hvordan det skal ligge også vet jeg ikke om jeg kobler rett på hjernene. Om jeg isåfall kobler feil vil det kortslutte da eller bare ikke funke? Trenger litt hjelp med diverse ledninger på 745 ledningsnettet jeg holder på å koble opp. Se bilder.. Men er batteriet orgialt framm på 745? Ser nemmlig slik ut utifra ledningsnettet.

Ellers har jeg trekt inn downpipe med eksosbandasje og sveist in plugg til bredbpndslamda og montert den. Også ser jeg det blir ganske stor sving på oljereturen, går det fint sålenge slangen ikke vender oppover?

Men om noen vet om jeg må modifisere ledningsnettet for å få det til å funke så si ifra, har det orginale 535 ledningsnettet som jeg kan hente deler fra.

iwqkv3ourtqumdvpuu6y.jpg

o7w81e7le848gdhgkq95.jpg

rayzzwzbzj2r02cdnicn.jpg

khm5asfecxo6pzq5m661.jpg

heo2y5y877wwer12gmg6.jpg

460tefpdj78lao9fdsgm.jpg

Noen som kan si meg om det er oljetrykk her?

oaairuwqwyjzt154fmoa.jpg

Tenkte å hente ut olje til turbo derfra.

Satt å tenkte litt på hvordan boostkontrolleren skal kobles opp. Så er dette rett?

3j1zitapm6q512nzdt1a.jpg

Men hjelp eller tilbakemeldinger helst litt raskt? :D

Skrevet

Ja, tenkte å kjøpe et sånn lokk for uttak til oljekjøler og oljetyrkkmåler. Også ha uttak til turbo der jeg har det nå siden det passer best. Gjør det noe om retualsngen ligger ani grenrøret?

Skrevet

Burde ha noe rundt slangen til returen.

Har du den som den er så vil slangen etterhvert bli sinnsykt stiv og porrøs,

iværstefall kan den smelte. Gjelder jo bare der det er mest utsatt for strålevarmen.

Veit ikke hvilket sprut du har, men hvis sprutet ditt er kompatibelt for elektrisk ladetrykkstyring,

så gå for det, da kan du styre ladetrykket mye bedre, tidligere spoolup og du kan f.eks peake trykket der effektkurven begynner å dale.

Ellers så veit jeg ikke hvilken fjør (grunntrykk) du har i wastegaten din,

så å bare begynne med èn vakumslange fra turboen og til nederst på wastegate er et greit utgangspunkt. Da finner du fort ut grunntrykket og du har ikke muligheten for å ufrivillig lade 2 bar.

Skrevet

Angående boostcontroller så ville jeg gjort som stein sa.

Strekk slange direkte fra turbo til nedre kammer i wastegaten og drit i å koble noe til det øvre enda, juster grunntrykket med skruen på toppen av wastegate til å begynne med. Du burde kunne lade minimum 0,5-1,0 bar uten bruk av boostcontroller med den wastegaten der. Når det gjelder plassering av batteri så har 745i batteriet sitt fremme i venstre hjørne i motorrommet originalt, derfor er hovedkablene ganske korte. Jeg har ikke satt meg inn i hva du må gjøre for å kunne bruke 745i motorstyring i bilen din, men du burde ikke koble sammen ledninger sånn helt uten videre for da kan du risikere å svi motorstyreenheten.

Skrevet

Ja, jeg har batteriet under baksetet så jeg får trekke opp noen kabler fra det. Men skulle gjerne hatt hjelp fra noen som har vært borti dette ledningsnettet før. Siden jeg er veldig usikker på flere koblinger. Hvilke som skal til starter og dynamo osv...

Skrevet

Du skal ha en felles pluss fra starteren og dynamoen som skal gå rett på batteriet.

Starteren er jordet i blokka, dynamoen må du jorde i blokka med egen kabel og blokka jorder du i karosseriet.

Nå husker ikke jeg fargene på de småledningene som går til starter og dynamo, men dynamo skal hvertfall ha b+ som er 12v pluss når du skrur på tenningen. B+ setter igang magnetiseringsprosessen når du skrur på tenningen, uten den vil ikke dynamo lade. Startmotor skal ganske enkelt bare ha 12v pluss til innslaget når du vrir nøkkelen mot start, den skal til en av de små flatstikkene på startmotoren.

Edit: Jeg tror tynnkabelen/tennspenningen til startmotoren er gul og svart hvis det er til hjelp.

Skrevet

ikke hent olje der du henter den nå, er en grunn til at oljetrykksbryteren står der orginalt. Dette er den plassen på motoren hvor det er lavest trykk. Kjøp deg m5 oljfilterhus (visst du har b34/b35 blokk) eller 745 oljefilterhus. De har utgang for oljekjøler og 2xm12 for oljetemp/olje-til-turbo/oljetrykk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...