Eddy89 Skrevet Mai 31, 2012 Share Skrevet Mai 31, 2012 Har et kjipt problem med min e39. ABS/ASC lampa begynte å lyse i blant, spesielt ved kjøring på humpete veier slo den seg på. Etter 1-2 mnd ble lyset konstant, og vært det siden. Første jeg byttet var sensorene fremme da feilmeldingen tilsa at disse var problemet. De ble byttet ut med et par kjøpt på ebay til en 300-400 kr samlet eller lignende. Billige kinagreier. Har i etterkant sett på div. forums at kanskje det ikke var noen særlig god ide. Jeg har målt motstanden i dem, og den er ok, men kan allikevel disse være problemet? I tilegg til å bytte sensorene er det byttet ABS styreenhet ol. (testet og målt i annen bil, og fungerer bra der) Dersom jeg sletter feilmeldingen kommer feilen først tilbake ved kjøring i 20km/t el. Da begynner hele bilen å "hakke" seg bortover. Jeg må dermed slå av ASC og fra og med da lyser begge lampene konstant. får ikke slått ASC på igjen før evt. ny sletting av feil. Vurderer å teste bedre sensorer fremme, men ettersom de uorginale viser en ok motstand (ca lik orginale) så vet jeg ikke om det er verd å prøve? Andre forslag til hva som kan være gale? Setter stor pris på svar ;D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 Når det gjelde Sensorer så kan jeg bare si en ting, styr unna billige Kina sensorer. Har hatt 2 defekte veivsensorer på min bil som var sånn billig Kinadritt, i tilegg tror jeg at Kamaksel sensoren ikke er helt med (Billig Kina dritt det også) så den skal skiftes til orginal i løpet av sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 Bytt sensor, og kjøp original. Uoriginale sensorer vil aldri fungere (om den først fungerer, går den i stykker igjen om et par måneder). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 Aldri hatt noe problemer med kinasensorer selv, dvs jeg kjøper de fra tyskland men prisen tilsvarer at de er fra kina. Kamerat kjøpte sensor fra kina nå og den funka ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 Aldri hatt noe problemer med kinasensorer selv, dvs jeg kjøper de fra tyskland men prisen tilsvarer at de er fra kina. Kamerat kjøpte sensor fra kina nå og den funka ikke... Har selv kjøpt fra Tyskland til Kinapriser og de har enten vært defekt eller blitt defekt etter en liten stund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 Er det Siemens som lager original-sensorene for BMW til E39? Eller Bosch? Eller Hella? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 Er det Siemens som lager original-sensorene for BMW til E39? Eller Bosch? Eller Hella? Siemens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 Siemens Ok. Jeg trodde egentlig det var Bosch, siden det er Bosch som har laget ABS-hjernen. Siemens-sensorer får man kjøpt forholdsvis rimelig fra pelicanparts.com, ihvertfall forholdsvis rimelig dersom man bestiller litt ekstra i samme slengen slik at frakt+moms+toll blir fordelt på flere deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå