Trikkarn Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 Har lest endel om dette her inne uten å bli noe klokere på oppsettet bilen min har. For å se spillelistene på naviskjermen er det vel sånn at en må ha usb-inngang? Jeg har kun aux-inngang, businessnavigasjon og bilen har ikke cd-skifter. Åssen skal en løse det da? I midtarmlenet er det et plastdeksel som skjuler et tilkoblingspunkt. Kan dette kanskje brukes til adapter for ipod/phone? Å kommer i såfall info opp på skjermen? Eller må jeg ha pronavi for at den metoden skal funke?ppsettet jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 Uansett hva du velger å gjøre spiller det ingen rolle hvilken skjerm du har. Jeg har original USB-tilkobling (6FL) og hadde den lille skjermen uten problemer. For å kunne koble til iPod kan du enten kjøpe uoriginale systemer (Dension e.l.) eller ettermontere originalt utstyr. Velger du å ettermontere 6FL-tilkoblingen vil du også kunne få bluetooth handsfree. Om du allerede har bluetooth kan det hende at det kun er snakk om en ledning og koding for å få 6FL (avhengig av hvilken modul som sitter i bilen). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trikkarn Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2012 Ok. Har allerede bluetooth-tilkobling ja. Får vel sjekke med verksted hva de tar for å montere usb da sikkert. Eller er det en grei operasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 Et (BMW)-verksted vil nok si at dette er "umulig", og du vil måtte betale mye mer enn hva som er nødvendig. Om du har "riktig" bluetooth-modul er dette en relativt enkel jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trikkarn Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2012 Hehe, skjønner:-) De vet vel å ta seg betalt ja.. Fant densio gateway 500 hos en forhandler i trondheim nå, med kodeverktøy. Skulle ha 4750kr for den, å det ser da riktig så bra ut. Men hvordan er det å blande inn uorginalt i elektronikken? Har hørt det kan skjære seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 1, 2012 Share Skrevet Juni 1, 2012 Tror ikke det skal være noe problem, systemene er laget for de bilene. Jeg syntes riktignok det var svindyrt, og en original løsning vil koste mye mindre om en gjør det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trikkarn Skrevet Juni 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2012 Kanskje Gs bildelers verkstedavd. i Trondheim har noen forslag da. Sjekket høyttaler-anlegget her nå, fant 6 høyttalere, så da er det vel standard stereo. Men innerst, midt på og under gulvet i bagasjerommet fant jeg no som ligner på en forsterker. Plassert rett under bakseteryggen. Hva i all verden er det den går til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå