plugg69 Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2012 Ga 50.. ligger på 1,2 på kjøring 15km til og fra jobb når jeg bor 300høydemeter over jobben... Sent from my GT-I9100 using Xparent Blue Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Juni 16, 2012 Share Skrevet Juni 16, 2012 1,2? Oi det er mye for 328. Kjørte 15tkm med min og lå på 0,85 på blandet. Her skimter det om dårlig vedlikehold og/eller en motor som ikke fikser m50 kittet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2012 Veit ikke helt.. har jo fullt hefte, med servicer fra forskj bmw verksteder til rette tidspunkt i forh til km stand.. Har byttet veiv og kamføler, renset kn filter, og skal bytte olje og plugger.. Har ett problem, når jeg girer ned så hender det at den stopper(faller lavt på tomgang).. kan dette ha noe med forbruk å gjøre? Skal plukke av slangen mellom rør og filter og sjekke etter slitasje, men tror ikke det er falskluft.. noen tips? Bilen har modda gass og asc spjeld og sebring eksos... Sent from my GT-I9100 using Xparent Blue Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2012 Bilen brukte forresten 0,8 fra mo i rana til mosjøen da jeg henta den... men jeg har som sagt 325 høydemeter til-fra jobb... Sent from my GT-I9100 using Xparent Blue Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2012 denne tråden skulle egentlig vært flytta da jeg ikke skal selge den, bare lurte på pris.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Juni 16, 2012 Share Skrevet Juni 16, 2012 Høydemeter eller ei. snittet blir jo det samme. blir som å tro at det finnes flere oppoverbakker enn nedoverbakker i verden. Om du skjønner hva jeg mener. Er du heldig å peke ut en eller to årsaker så er du heldig, men tror problemer fort kan bli litt komplekst. Mods og ECU er ikke så glade i hverandre. Vedlikehold og kjørestil er selvfølgelig andre elementer som må tas med i betraktningen. Uansett så mener jeg at 1,2 er for mye. Hadde en 325 som brukte 1,2 blandet. 328 har mange vesentlige oppgraderinger av både hardware og software og skal ikke ha samme forbruk. I ditt tilfelle ville jeg begynt med M50 kittet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2012 har ikke originalstæsjet.. tidligere eier påsto den gikk billigere med kittet, men den har stått i ett år.. funker det å få omprogrammert softwaren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Juni 16, 2012 Share Skrevet Juni 16, 2012 har ikke originalstæsjet.. tidligere eier påsto den gikk billigere med kittet, men den har stått i ett år.. funker det å få omprogrammert softwaren? Org innsug til m52 er ikke akkurat vanskelig å få tak i billig heller. På papiret så burde omprogrammering funke. Om det er andre elementer som sørger for øket forbruk så vil dette være bedre kamuflert (les: tett katalysator, ventiler, LMM, falsk luft, annen motorslitasje). Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2012 Takktakk=) jeg får ta en sjekk.. hva tror du kan være grunnen til at den stopper ved nedgiring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Juni 16, 2012 Share Skrevet Juni 16, 2012 Tipper det er M50 innsuget. Slet med turtallsdropp med nedgiring på 325´en jeg hadde og det skyldes falsk luft ved innsuget. Kan være LMM i innsuget også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2012 vil jo ikke bytte innsug.. si at det ikke er det.. hehe.. men innsuget skal vel bli tett så lenge pakninger er bra.. kan vel være noen morkne slanger her og der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpina1982 Skrevet Juni 16, 2012 Share Skrevet Juni 16, 2012 Tipper det er lambdasonden din som er problemet..Hadde samme på Alpinaen for 4-5 år siden. Høyt forbruk, samt at den døde noen ganger ved giring..tipper du også opplever den fjusker litt ved pådrag noen ganger også..veldig gode symptoner på at det er lambdasonden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2012 ja har faktisk vært slik.. det var mye falskluft rundt den hjemmemekka kn filterboksen som sto på, og det ble ikke bedre av å skru filteret rett på lmm.. har bytta veiv og kam sensor.. men lambda kommer vel opp hvis jeg diagnosetester den.. og kh har utstyr.. =) går sonden overens på mange e36? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpina1982 Skrevet Juni 16, 2012 Share Skrevet Juni 16, 2012 hmm aner ikke hva som kommer opp på diagonose..Har inntrykk av at hele diagnose opplegget på e36 er nokså tilfeldig.. Aner ikke om lambdasondene passer overens..men ikke kjøp biltema sonde..kjøp orginal som passer rett inn..passer disse overens så står det vel noen 320er..oppe i båthålo..tipper du får lambdasonden gratis om han er i bra humør.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Juni 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2012 sant nok.. men passer visst bare overens fra b23 og b28 motorene.. så skal høre med en kar på mo jeg skal handle fanger fra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå