Gå til innhold

verdivurdering 328i.(IKKE SALG) flyttes til prosjekter..?

plugg69
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veit ikke helt.. har jo fullt hefte, med servicer fra forskj bmw verksteder til rette tidspunkt i forh til km stand..

Har byttet veiv og kamføler, renset kn filter, og skal bytte olje og plugger..

Har ett problem, når jeg girer ned så hender det at den stopper(faller lavt på tomgang).. kan dette ha noe med forbruk å gjøre? Skal plukke av slangen mellom rør og filter og sjekke etter slitasje, men tror ikke det er falskluft.. noen tips? Bilen har modda gass og asc spjeld og sebring eksos...

Sent from my GT-I9100 using Xparent Blue Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høydemeter eller ei. snittet blir jo det samme. blir som å tro at det finnes flere oppoverbakker enn nedoverbakker i verden. Om du skjønner hva jeg mener. Er du heldig å peke ut en eller to årsaker så er du heldig, men tror problemer fort kan bli litt komplekst. Mods og ECU er ikke så glade i hverandre. Vedlikehold og kjørestil er selvfølgelig andre elementer som må tas med i betraktningen. Uansett så mener jeg at 1,2 er for mye. Hadde en 325 som brukte 1,2 blandet. 328 har mange vesentlige oppgraderinger av både hardware og software og skal ikke ha samme forbruk.

I ditt tilfelle ville jeg begynt med M50 kittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke originalstæsjet.. tidligere eier påsto den gikk billigere med kittet, men den har stått i ett år..

funker det å få omprogrammert softwaren?

Org innsug til m52 er ikke akkurat vanskelig å få tak i billig heller.

På papiret så burde omprogrammering funke. Om det er andre elementer som sørger for øket forbruk så vil dette være bedre kamuflert (les: tett katalysator, ventiler, LMM, falsk luft, annen motorslitasje).

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er lambdasonden din som er problemet..Hadde samme på Alpinaen for 4-5 år siden. Høyt forbruk, samt at den døde noen ganger ved giring..tipper du også opplever den fjusker litt ved pådrag noen ganger også..veldig gode symptoner på at det er lambdasonden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har faktisk vært slik.. det var mye falskluft rundt den hjemmemekka kn filterboksen som sto på, og det ble ikke bedre av å skru filteret rett på lmm.. har bytta veiv og kam sensor.. men lambda kommer vel opp hvis jeg diagnosetester den.. og kh har utstyr.. =) går sonden overens på mange e36?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm aner ikke hva som kommer opp på diagonose..Har inntrykk av at hele diagnose opplegget på e36 er nokså tilfeldig..

Aner ikke om lambdasondene passer overens..men ikke kjøp biltema sonde..kjøp orginal som passer rett inn..passer disse overens så står det vel noen 320er..oppe i båthålo..tipper du får lambdasonden gratis om han er i bra humør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...