Gå til innhold

1500kronersbilen. e34 525tds sedan styling/ombyggingsprosjek

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du har gjort en enorm jobb her, karosseri er noe du virkerlig kan :)

Kan ikke helt si at jeg liker baken på bilen, men det jeg liker med hele bilen er at den ikke er typisk 525, de fleste som kjøper seg det årdner en bil som er prikk likens som noe de har sett på andre bilder, som alle andre også har, så det ser ut som at de fleste har akuratt samme bil når de årdner på den..

Har jeg vært deg hadde jeg gjort noe med eksos-potta hvertfall å fått den gromere, å eventuelt lakkert den rød, det tror jeg hadde passet seg veldig godt :)

Bra jobba :D

Skrevet
Synes du har gjort en enorm jobb her, karosseri er noe du virkerlig kan :)

Kan ikke helt si at jeg liker baken på bilen, men det jeg liker med hele bilen er at den ikke er typisk 525, de fleste som kjøper seg det årdner en bil som er prikk likens som noe de har sett på andre bilder, som alle andre også har, så det ser ut som at de fleste har akuratt samme bil når de årdner på den..

Har jeg vært deg hadde jeg gjort noe med eksos-potta hvertfall å fått den gromere, å eventuelt lakkert den rød, det tror jeg hadde passet seg veldig godt :)

Bra jobba :D

hei og takk for det!

når det gjelder den rødfargen du snakker om så finner eg ikkje helt sammenhengen der.

tanken rundt eksosen var å få på plass ei lik potte på andre siden, men det er ett lite plassproblem til stede.

alternativ no.1 eg vurderte var å kappe ned den andre potten og bygge den mindre for å få den på plass, men er ikkje helt fan av den løsningen.

alternativ no.2 er å kappe ut hele reservehjulsbrønnen i bilen for så å bygge en ny tank i senter der under bilen... mye kav for å få den jævla potten på plass, men vist det blir m5 vending i prosjektet her nå så kommer det til å¨bli gjort.

har titta litt på bilder eg også :P

men ut ifra alt og alle sorter eg fann på nett så var det fint lite som kledde bilen syns eg utenom dette. eineste eg kunne tenke meg å oppgradere er sideskjørta til rieger gts (den der sorten med luftåpning foran og bak) og så mangle eg fortsatt de lyktesenkerne uten hull for lyktene....

men nett no så står heile bilen på pause (er i daglig drift som bruksbil nå) mens eg måtte ta tak i ett ascona b 400 prosjekt eg styre på med :)

er ikkje værre enn att man finne frem sveiseapparatet og lakksprøyta. alle må begynne ett sted ;)

Skrevet

Jojo begge alternativene er jo helt greie men av di 2 du har nå satser jeg heller på 1..

Virker nesten enklere å bare bytte understell å få bilen helt strøken under også om du ikke allerede har årdnet med støtting og slike ting (: Men der kommer pengene inn igjen såklart.. Du trenger jo ikke å begynne å styre å kave for å få årdnet den helvettes potta for å si det rett :P å bare finne en kjempe enkelløsning :)

Holder på å ser etter bil selv nå, skal kanskje ivei å hente en 3 Serie cab 98 modell i helgen :) Har et veddemål om å få kjørt i 400+ Hester i den før sommeren som kommer nå, så det blir litt av et projekt hehe :D

Tipper du 525'n din går for mye nå da? :)

• 3 months later...
Skrevet

har ikkje blitt gjort så mye med bilen på ei stund nå, men no var det på tide med litt småarbeid igjen.

har hatt bilen i daglig bruk heile veien og den har bare gått og gått.

kjøpte meg nylig ein e38 som skal brukes gjennom vinteren mens eg styre på videre med 5`eren.

monterte nylig ein chippet hjerne i bilen og fikk litt mere utav den, men trenger fortsatt ein anna diff på bilen etter ombyggingen til manuell. (topspeed 160km/t) hehe.

men akser greit heile veien da. har skifta ein diff tidligere, men denne har alt for kort utveksling.

for øyeblikket så holder eg på å bygge ett brukbart musikkanlegg i bilen.

har montert inn dette frontsettet:

Soundstream RF3.6c

b09pmrove81qx72f5023.jpg

dette er ett 3veis komponetsett, valgte dette da eg ville ha på plass komplett system foran som originalt i disse bilene.

greide å få inn diskantene og mid`ene uten att det synes fra utsiden, mens bassene måtte eg felle inn utenpå kickpanelene for å greie å få dem på plass.

delefiltrene er voldsomt svære så det ble lagt opp ledninger fra alle 3 på hver side hele veien bak så kommer delefiltrene der ved siden av ein 4-kanals forsterker som skal drive front og bak.

bak så har eg gått for noe helt annet.

der holder eg på i skrivende øyeblikk å modifisere den gamle hattehyllen (etter ombyggingen til nedfellbar seterygg) for 6x9 av de gode gamle jbl decade :)

hattehyllen blir også samtidig trekt om i sort stoff.

Skrevet

Imponerende jobb du har gjort!

Det står respekt av. Selv om mange diskuterer hva som er positivt og negativt med bilen du har bygget, syns jeg det er bra at du er fornøyd med den selv, det er jo det som gjelder!

Stå på, håper det kommer noen nye bilder! Hadde vært kult med en liten lydtest av anlegget om det blir noe vilt!

Skrevet

monterte noen lyktelister her ein dag og mørke blinklys med parklys i.

må skifte hovedlyktene da disse har dårlige reflektorer, men er litt i stuss på ka eg skal gå for istedenfor... liker best utseende på de uoriginale sorte lyktene, men uoriginale lykter etter mi erfaring har dårlig lys syns eg, men får se ka det blir til.

tu8qxwpfxn9e33urgy2d.jpg

88p3j8gaw7z1sp9arivk.jpg

etter ei lita stund på jysk av alle steder :P så fant eg ett sort "pledd" som hadde akkurat det stoffet eg ville ha i hattehyllen min ;) litt lim og greie så ble plutselig hattehylla mi ferdig :) JBL Decade`ene på plass.

resultatet av hattehylla ble såpassa bra att siden eg har grått tak i bilen min så lure eg på å trekke om det også med det samme :) må gå over alle stolpedekslene også.

vex9yxntteodho2uimxq.jpg

v710eaygruf6ujmbb4tb.jpg

Skrevet

se der ja. hvor stort er dette stoffet fra jysk?

btw, denne 5eren er tøffere i virkeligheten enn på bilder ;)

Skrevet

takker for den du! ja du er jo en av de som har sett den :)

det va 1,8x1,3m det eg kjøpte og kostet heile 60kr.

dem hadde større/mindre og mye greie også.

er igang med å trekke stolpedekslene nå, men gikk akkurat tom for lim :(

blir å ta taktrekket også ser eg etterhvert.

Skrevet

takker for den du! ja du er jo en av de som har sett den :)

det va 1,8x1,3m det eg kjøpte og kostet heile 60kr.

dem hadde større/mindre og mye greie også.

er igang med å trekke stolpedekslene nå, men gikk akkurat tom for lim :(

blir å ta taktrekket også ser eg etterhvert.

ikke dumt. har bestandig brukt biltema sitt stoff, men er litt langt hår på det :P

kjedelig å gå tom for lim da :P

Skrevet

ikke dumt. har bestandig brukt biltema sitt stoff, men er litt langt hår på det :P

kjedelig å gå tom for lim da :P

har vært borti biltema sitt, men enig om att det er litt langhåret, syns også att det er litt vanskelig å jobbe med.

dette var rimelig kort og nærmest identisk med det som va der originalt, men bare i sort såklart. er litt tynt, men ikkje gjennomsiktig ihvertfall. elastisk og lett å jobbe med, men kan ikkje bruke for mye lim eller klebe sammen for tidlig fordi da trekker limen gjennom.

såg att den nye bensinpumpen min begynte å nærme seg til 7`eren min, men da sluttet jo plutselig den gamle å skrike, hadde en mistanke om litt vann i tanken så eg fyrte på noe kondensfjerner og etter det ga lyden seg :)

fått 7`eren din på jorda igjen nå? :)

Skrevet
Imponerende jobb du har gjort!

Det står respekt av. Selv om mange diskuterer hva som er positivt og negativt med bilen du har bygget, syns jeg det er bra at du er fornøyd med den selv, det er jo det som gjelder!

Stå på, håper det kommer noen nye bilder! Hadde vært kult med en liten lydtest av anlegget om det blir noe vilt!

takker for den du :)

blir bygd litt med tanke på å beholde den praktiske delen med nedfellbare bakseter så første tanke er ingen svær kasse mellom dempertårn, men heller det meste nedfelt i dørken og 2stk 12`ere (en på hver side helt bak med lyktene) har også ett par monoblokker til å drive dem. kommer bilder iløpet av uken engang! subbene er egentlig for svære så eg lure på å selle de for å få tak i noen som ikkje veie 25kg pr.stk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...