Haugee Skrevet Juni 3, 2012 Share Skrevet Juni 3, 2012 Hei! Eg har ein bmw E36 318i 97 model. m43b18 motor. Bilen ryker mykje. Bilen går ikkje på sylinder 2 eller 4. Han spruter bare inn masse bensin og det fører ned i olja. Har skjekket kompressjonen, den er i orden. Coilen er i orden og luftmengdemåleren er også skjekket. Det er ikkje noke feil med gnisten. Eg lurer derfor på om da er motorstyringen eller injectorane som er ikkje funker? Even. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haugee Skrevet Juni 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2012 Ingen som veit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 Hvordan ser du det er bensin i oljen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haugee Skrevet Juni 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2012 Er kje vanskeligt å lukte at det er bensin i olja:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 Tatt diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petterv Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 Jeg ville tatt ut dysene, og filet med railen og ledningene på, da ser du hvordan dysene oppfører seg, anbefaler å koble fra coilen så de ikke tar fyr.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haugee Skrevet Juni 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2012 Skal ta diagnose neste veke. Så får me sjå ka dei bmw folka seier. Trur eg ikkje ska røra noke no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haugee Skrevet Juni 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2012 Alså.. Har tatt diagnose på den. Fekk feil på luftmengdemålaren så eg byttet den. Men da skjedde ingenting. Trur da er ein sensor som er røke eller noke. Men slo vertfall ikkje ut på diagnosen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Juni 15, 2012 Share Skrevet Juni 15, 2012 Farge på røyken? Vanndamp? Oljedamp blir blå og henger litt i luften samt lukter litt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haugee Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2012 Ligner meir på vanndamp, men vatne forsvinner ikkje heller. Røyken er heilt kvit. Som da står lengre oppe. Bilen brukte 20 liter bensin på 20 minutter på tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haugee Skrevet Juni 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2012 Veit vertfall den får for mykje bensin, har prøvd å strupet slangene på bensinrailen på sylinder 2 og 4. Men den går forsatt dårlig. Noken tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Juni 25, 2012 Share Skrevet Juni 25, 2012 Lamda, hjerne, Slag i blinde. Kamakselsensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidarro Skrevet Juni 29, 2012 Share Skrevet Juni 29, 2012 Har akkurat samme problem med min 318i touring. ingen som vet hva det kan være ? får ingen feil koder når vi tok diagnose,prøvd snart og bytte alt ?? Kjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haugee Skrevet Juli 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2012 Må vær bensintilførselen ein plass tipper eg. Endo ikkje funne det ut. Ska sjekke bensintrykket til helgen. Har også opnet hjernen men var kje noke svidd eller skade på den. Men kan sjekkast ein gong te. men slo heller ikkje ut på diagnosen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Juli 3, 2012 Share Skrevet Juli 3, 2012 Alså.. Har tatt diagnose på den. Fekk feil på luftmengdemålaren så eg byttet den. Men da skjedde ingenting. Trur da er ein sensor som er røke eller noke. Men slo vertfall ikkje ut på diagnosen Prøv å skift en gang til. Lamda også Det er de to tingene som styrer all inntak av luft og bensin sammen med hjernen. For at de skal måle riktig må det ikke komme falskluft inn etter lmm eller eksos ut før lamda(dette spiller en mindre rolle) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå