Gå til innhold

M5 e34 store viberasjoner.. trenger litt tips.

EivindG
 Share

Anbefalte innlegg

Har en M5 som har viberasjoner når man passerer 80kmt eller noe der omkring, men når det begynner så kan det virke som det er uavhengig av turtall og kan virke som det blir værre nå man slipper gassen og bremser etter pådrag. eg har balangsert alle 4 hjulene.

Eg tenker kansje det kan være mellomakslingen men har ikkje vært bortig det før så vet ikkje kordan det ville kjentes ut. eller kordan man kan sjekke det. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en M5 som har viberasjoner når man passerer 80kmt eller noe der omkring, men når det begynner så kan det virke som det er uavhengig av turtall og kan virke som det blir værre nå man slipper gassen og bremser etter pådrag. eg har balangsert alle 4 hjulene.

Eg tenker kansje det kan være mellomakslingen men har ikkje vært bortig det før så vet ikkje kordan det ville kjentes ut. eller kordan man kan sjekke det. Noen tips?

E34 er vist kjent for å få vibrasjoner hvis caster stagene i forstillingen er dårlige. (caster/control/thrust stag er forskjellige navn)

Generelt er det jo viktig at dekk og felger er rette/balanserte, og at man bruker senter-ringer hvis felgene krever det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo også være hardykoblingen på mellomakslingen som har fått det :) det er også en opphengsforing på mellomakslingen som kan være slitt. Få bilen heist opp på bukk eller kjør på en grav så finner du fort ut om det er dette som forårsaker ristingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hardykoplinga var gåen ville du merka det før 80km/t. Pluss den lager dunkelyder i tillegg til vibrasjon ved akselerasjon.

Opphengsforingen kan være grei å sjekke uansett, men ved vibrasjon i 80-110km/t er det nesten(!) garantert casterstag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det vibrerer under kjøring - OG ved bremsing er det noe med forstillinga di. Kast i bremseskiver skal normalt sett ikke påvirke normal kjøring.

Det er jo en kjent sak at E34 har lett for å vibrere i 80-110km/t. Ingen nyhet at forstillinga på disse bilene ikke tåler Norsk veistandard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...