Grump Skrevet Juni 4, 2012 Skrevet Juni 4, 2012 Jeg har en E39 og har problemer med at ASC/ABS lyser på dashbordet. Speedometer kommer og går av seg selv når jeg kjører. Har tatt diagnose på detta, og fikk til svar at jeg hadde feil på "Innsugsventil". Mer info. enn det fikk jeg ikke for vedkommende sa da at det kunne være alt fra hele spjeldet til bare en liten del. Måtte undersøkes evt. Noen som har noe forslag eller hatt samme problemet selv og hva dette kan være? Evt. hva kan jeg gjøre selv for å spare mest mulig.
Otis Skrevet Juni 4, 2012 Skrevet Juni 4, 2012 Det vanlige er venstre sensor bak som er defekt. Da mister man speedometer.
Grump Skrevet Juni 4, 2012 Forfatter Skrevet Juni 4, 2012 Det vanlige er venstre sensor bak som er defekt. Da mister man speedometer. Ja stemmer, det har jeg og hørt noe om det, men rart at det ikke kommer på diagnosen?
Mikael-B Skrevet Juni 4, 2012 Skrevet Juni 4, 2012 Prøv annet diagnosesystem. Noen diagnosesystem kan man få "live" verdier på ABS sensorer, dermed kan du snurre på hvert hjul og dobbeltsjekke hvilken sensor som er gåen.
Grump Skrevet Juni 4, 2012 Forfatter Skrevet Juni 4, 2012 Okei, så innsugsventilen har ikke noe med dette å gjøre?
Svendis Skrevet Juni 5, 2012 Skrevet Juni 5, 2012 Jeg har sett flere ganger at sensorene "sprenges" av irr og rust. Anleggsflaten presses opp, og halvmånen for skruefeste sprekker. Det gir igjen for stor avstand til kransen eller evt defekt sensor. Når du finner den skyldige ville jeg uansett tatt ut alle og rengjort. Hvis dette går uten å ødelegge. De er jo ikke billig, og det er jo fare for at resten kommer etter seinere
Otis Skrevet Juni 6, 2012 Skrevet Juni 6, 2012 Apropos det Svendis snakker om. Jeg fikk skiftet en god del deler i min bakstilling i desember 2011. Da ble bla ABS sensorene demontert og flyttet over til ny del. Innen 4 mnd etterpå så hadde begge ABS sensorene bak, gått i stykker. Rare greier?
Hawkon88 Skrevet Juni 6, 2012 Skrevet Juni 6, 2012 Uorginale deler otis? Bmw er følsomme for sånt. Ekte damer krever ekte varer..
Otis Skrevet Juni 6, 2012 Skrevet Juni 6, 2012 Misforstå meg rett, de gamle ABS sensorene ble flyttet over, og de var OEM helt fra da bilen var ny. Da var bilen rullet ca 268000km. Innen 1500 km eller 4 mnd. etter rep, gikk begge sensorene, som nettopp hadde blitt rørt på. Så ingen åpenbare tegn til hvorfor de hadde gått i stykker, men litt betenkelig var det jo. Monterte såklart nye OEM sensorer, da jeg har lest litt ymse av uoriginale. Verkstedet mente dog ikke at det var en sammenheng til deres rep og mine ABS feil, da bilen hadde gått såpass langt, noe jeg forsåvidt er 77% enig i
Grump Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Skrevet Juni 6, 2012 Okei, takk for mange gode svar. Men mest sannsynlig da så er det venstre bak som er gåen av de ABS sensorene siden speedometeret gjør som den vil?
Grump Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Skrevet Juni 6, 2012 Den er grei, setter stor pris på all hjelp. Men angående diagnosen, hender det da at den ikke fanger opp ABS sensoren som er ødelagt da? Diagnosen ble tatt på GS..
Grump Skrevet Juni 7, 2012 Forfatter Skrevet Juni 7, 2012 Eller er det spesielle "diagnoser" for ABS sensoren m.m?
Grump Skrevet Juni 11, 2012 Forfatter Skrevet Juni 11, 2012 Da har jeg endelig kommet til bunns i problemet, og feilen var ikke så enkelt som en gåen sensor, det var faktisk hele ABS/ASC styreenheten som hadde tatt kvelden. Så får nå byttet dette. Så her er en tankevekker til dere som har evt. samme problem Håper for deres skyld at det er en sensor som er gåen om problemet oppstår! hehe.
Otis Skrevet Juni 12, 2012 Skrevet Juni 12, 2012 Jeg hadde ikke lyst til å si at det var dette problemet, men det er jo et realtivt kjent problem at hele ABS styreenehten går i stykker, desverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå