tommyheimberg Skrevet Desember 1, 2012 Skrevet Desember 1, 2012 Du har følere på kassa du vell?, når de går får du ikke strøm til coil og dyser:-)) har en knapp på de eller hovedreleet:-) Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
Tynes944 Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Skrevet Desember 1, 2012 Beklager, my bad! Er strøm til coilen men ikke gnist på plugger! smarte meg har jo målt feil.
Tynes944 Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Skrevet Desember 1, 2012 følerne kutter forresten pumpa, ikke dysene:)
tommyheimberg Skrevet Desember 1, 2012 Skrevet Desember 1, 2012 Aha.. men den ene er vell til gnist og den andre til bensin? Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
Morty999 Skrevet Desember 1, 2012 Skrevet Desember 1, 2012 følerne kutter forresten pumpa, ikke dysene:) følerne på kassa kutter ALT. den ene teller startkransen, og den andre sier ifra til hjernen når den er i ØD.
Kjakan Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 er de egen tenningsmodul på desse? eller er den i hjerna?
Tynes944 Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 Skal ikke ha noe facelift nett nei. Planen er datasprut etterhvert:) Skal ut i kulda å feilsøke nå så får håpe jeg blir litt klokere:)
Pedi Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Jeg hadde problem med ingen gnist/pumpen startet ikke da jeg skulle ha første oppstart på denne motoren, byttet veivakselsensorer å etter det har jeg ikke hatt noen problemer. Så om de var defekt, ville ikke bensinpumpen gått. følerne kutter forresten pumpa, ikke dysene:) TDC-sensor gir signal til styresentral (ECU) der dette signalet behandles til dyser og tenning. Speed-sensor gir signal til styresentral (ECU) om at motor er i bevegelse. ECU gir klarsignal til pumperele. Pumperele får "klarsignal" fra hovedrele, som igjen har fått styrestrøm fra ECU. ECU igjen får styrestrøm fra AC+ Slik er den syklusen... Aha.. men den ene er vell til gnist og den andre til bensin? På en måte så kan en si det slik ja... følerne på kassa kutter ALT. den ene teller startkransen, og den andre sier ifra til hjernen når den er i ØD. På en måte Morten. Som sagt, uten følere tilkoplet har en fremdeles liv i styresentral, coil, tomgangsmotor, hovedrele, pumperele og dyser. Speedsensor gir konkret beskjed om at det er bevegelse, ergo gir ECU styrestrøm til pumperele. TDC-sensor induserer et ØD-signal, som ECU igjen behandler og sender sine 2 x respektive signal (jord) til dyser og 1 x signal (jord) til coil. I hjerna mener jeg på Hjerne er det fremdeles kun du som har, bilen er bare utstyrt med en enkel ECU.... Bygg om til facelift el nett Ser vel egentlig ikke pointet med dette, er jo sensorer der også. Fordelen med facelift er jo kun frigjøring av girkasse og nyere Motronic 1.1
Tynes944 Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 Jeg hadde problem med ingen gnist/pumpen startet ikke da jeg skulle ha første oppstart på denne motoren, byttet veivakselsensorer å etter det har jeg ikke hatt noen problemer. Så om de var defekt, ville ikke bensinpumpen gått. følerne kutter forresten pumpa, ikke dysene:) TDC-sensor gir signal til styresentral (ECU) der dette signalet behandles til dyser og tenning. Speed-sensor gir signal til styresentral (ECU) om at motor er i bevegelse. ECU gir klarsignal til pumperele. Pumperele får "klarsignal" fra hovedrele, som igjen har fått styrestrøm fra ECU. ECU igjen får styrestrøm fra AC+ Slik er den syklusen... SÅ med andre ord, om jeg oppfattet deg korrekt nå: Om den ene sensoren ikke gir signal, kan den kutte dyser å gnist? Altså der kan fortsatt være strøm til coil, men dysene vil ikke åpne å coilen vil ikke gi noe videre?? For det kan gi mening, da jeg bytta plugger idag å etter all kinninga så var alle 6 helt tørre, å coilen vil enda ikke gi fra seg gnist.. Å jeg VET at simring i bakkant av veiv lekker på motoren min. Så min teori er da som følger: Oljelekkasje har ført til at den ene sensoren ikke vil gi signal, så coilen gir ingen gnist å dysene vil ikke åpne?? Isåfall så skal jeg ta å demontere begge sensorene nå å gjøre de helt rene, gå over koblinger med elektrorens å prøve å montere sammen igjen. Om noen har andre innspill/har hatt samme problemet, KOM MED INNSPILL!
Simon S Arvesen Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Det jeg mente med dette Pedi, er att det er mye trøbbel med preface Motronic desverre. Jeg har hatt en del e30 preface 325, så jeg snakker av erfaring. På min e30 turbo, kjørte jeg også preface el nett. Til siste gangen jeg mista gnist på vei til Hvålerbanen. Pøve bytte alt bortsett fra el nett, men til ingen nytte, blei ingen kjøring på meg den helgen. Satt på facelift el nett og har ikke vært et feilslag. Har i ettertid monter DIYPNP Plug-N-Play datasprut med eksisterende ledningsnett. Meget fornøyd:)
Tynes944 Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 Da har jeg prøvd å rengjøre sensorene, å montert sammen uten hell. Så da fikk jeg lånt 2 andre sensorer, montert de, fortsatt ingenting. fortsatt strøm til coil, men ingen gnist videre. Å dysene åpner ikke. Bensinpumpa går fortsatt som bare det...
thorbis Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 sitter den lille tappen på svinghjulet der enda a? vært borti flere hvor den har løsna. da vil du ikke på signal på en av følera(husker ikke hvem).
Morty999 Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 bensinpumpa går i 2-3 sek og stopper? men starter den igjen når du kjinner ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå