Tynes944 Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 Det har jeg ikke sjekka. Men har vært innom tanken ja... Får med meg en kompis imorra, så får jeg ta ut sensoren (Som forresten er den som står lengs mot bakenden på bilen). Så får han dreie rundt motoren samtidig som jeg holder inn et skrujern i hullet å kjenner om det lugger iløpet av en omdreining.
Tynes944 Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 Bensinpumpa går kun når jeg kjinner Morten, det har den alltid gjort
Morty999 Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 ok, så da registrerer sensorene på veiva att motoren er i bevegelse. jeg har aldri satt med inn i hvordan det systemet der funker. men rører turtellern på seg da?
Morty999 Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 da tyder det på att det er no feil med trigger sensorene, for napper du av coilen og kjinner skal den flytte biiiittelitt på seg..
Simon S Arvesen Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Turtelleren ligger død Da er det som Morty sier feil ved følere girkasse/ tapp. Turteller skal sprette litt opp når du prøver starte. Har du "ohma" følerene på kassa? Da er det jo ganske så sikkert feilen ligger i tapp svinghjul eller ----> triggersensor --> el nett
thorbis Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 er det splinten som har løsna finns det et bra loctight produkt du kan bruke. har gjort det selv. husker bare ikke hva den heter.
Simon S Arvesen Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Du kan også bytte sensorer omhverandre, da du trenger kun den ene sensoren for bilen skal gå, den andre er til speedometer. Men siden turteller er allerede død, tviler jeg på det er noe hjelp å bytte rekekefølge på eksisterende sensorer. Kan også være dårlig kontakt, har du prøvd å rigle litt på legninger inn til sensor? Kan også være dårlig kontakt/brudd i elnett også.
thorbis Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 speedometeret er vel henta fra diffen er den ikke det da?
Morty999 Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Du kan også bytte sensorer omhverandre, da du trenger kun den ene sensoren for bilen skal gå, den andre er til speedometer. Men siden turteller er allerede død, tviler jeg på det er noe hjelp å bytte rekekefølge på eksisterende sensorer. Kan også være dårlig kontakt, har du prøvd å rigle litt på legninger inn til sensor? Kan også være dårlig kontakt/brudd i elnett også. feil feil feil BEGGE må være i orden for att motorn skal gå. og speedometersignalet står i diffen bak og har ikke noe med motorn å gjøre.
Pedi Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Stemmer det, begge må virke for at motoren skal gå. Det er Facelift som kun trenger en... Men begge sensorene er like. De skal ha 960 ohm +-10%, dette måler du mellom pin I og pin II
Tynes944 Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 Sensorer er i orden, å har for sikkerhets skyld prøvd med 2 andre sensorer uten hell. Magefølelsen min nå sier vertfall at tappen har løsna. Takk for alle innspill hittil!
Simon S Arvesen Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Du kan også bytte sensorer omhverandre, da du trenger kun den ene sensoren for bilen skal gå, den andre er til speedometer. Men siden turteller er allerede død, tviler jeg på det er noe hjelp å bytte rekekefølge på eksisterende sensorer. Kan også være dårlig kontakt, har du prøvd å rigle litt på legninger inn til sensor? Kan også være dårlig kontakt/brudd i elnett også. feil feil feil BEGGE må være i orden for att motorn skal gå. og speedometersignalet står i diffen bak og har ikke noe med motorn å gjøre. Jeg også vet at speedo er fra diffen, jeg formulerte meg nok leitt feil. Men turteller blir mål fra den andre føleren. Jeg har selv blitt fortalt den ene er kun til turteller i speedo og man ikke trenger den for å få start. Godt mulig jeg tar feil. Men uansett så ser det ut til Stian nå har funnet feilen, godt er det
Morty999 Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Du kan også bytte sensorer omhverandre, da du trenger kun den ene sensoren for bilen skal gå, den andre er til speedometer. Men siden turteller er allerede død, tviler jeg på det er noe hjelp å bytte rekekefølge på eksisterende sensorer. Kan også være dårlig kontakt, har du prøvd å rigle litt på legninger inn til sensor? Kan også være dårlig kontakt/brudd i elnett også. feil feil feil BEGGE må være i orden for att motorn skal gå. og speedometersignalet står i diffen bak og har ikke noe med motorn å gjøre. Jeg også vet at speedo er fra diffen, jeg formulerte meg nok leitt feil. Men turteller blir mål fra den andre føleren. Jeg har selv blitt fortalt den ene er kun til turteller i speedo og man ikke trenger den for å få start. Godt mulig jeg tar feil. det er nok feil gitt, turtellern blir kalkulert utifra begge to og har samme utgang som - på coilen.
Simon S Arvesen Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Takk Morty Da lærte jeg noe idag også hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå