Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg ikke sjekka. Men har vært innom tanken ja...

Får med meg en kompis imorra, så får jeg ta ut sensoren (Som forresten er den som står lengs mot bakenden på bilen).

Så får han dreie rundt motoren samtidig som jeg holder inn et skrujern i hullet å kjenner om det lugger iløpet av en omdreining. :)

• Svar 632
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

ok, så da registrerer sensorene på veiva att motoren er i bevegelse.

jeg har aldri satt med inn i hvordan det systemet der funker. men rører turtellern på seg da?

Skrevet
Turtelleren ligger død :P

Da er det som Morty sier feil ved følere girkasse/ tapp. Turteller skal sprette litt opp når du prøver starte. Har du "ohma" følerene på kassa?

Da er det jo ganske så sikkert feilen ligger i tapp svinghjul eller ----> triggersensor --> el nett

Skrevet

Du kan også bytte sensorer omhverandre, da du trenger kun den ene sensoren for bilen skal gå, den andre er til speedometer.

Men siden turteller er allerede død, tviler jeg på det er noe hjelp å bytte rekekefølge på eksisterende sensorer.

Kan også være dårlig kontakt, har du prøvd å rigle litt på legninger inn til sensor? Kan også være dårlig kontakt/brudd i elnett også.

Skrevet
Du kan også bytte sensorer omhverandre, da du trenger kun den ene sensoren for bilen skal gå, den andre er til speedometer.

Men siden turteller er allerede død, tviler jeg på det er noe hjelp å bytte rekekefølge på eksisterende sensorer.

Kan også være dårlig kontakt, har du prøvd å rigle litt på legninger inn til sensor? Kan også være dårlig kontakt/brudd i elnett også.

feil feil feil [-X BEGGE må være i orden for att motorn skal gå. og speedometersignalet står i diffen bak og har ikke noe med motorn å gjøre.

Skrevet

Stemmer det, begge må virke for at motoren skal gå. Det er Facelift som kun trenger en...

Men begge sensorene er like. De skal ha 960 ohm +-10%, dette måler du mellom pin I og pin II

Skrevet

Sensorer er i orden, å har for sikkerhets skyld prøvd med 2 andre sensorer uten hell.

Magefølelsen min nå sier vertfall at tappen har løsna.

Takk for alle innspill hittil! :)

Skrevet

feil feil feil [-X BEGGE må være i orden for att motorn skal gå. og speedometersignalet står i diffen bak og har ikke noe med motorn å gjøre.

Jeg også vet at speedo er fra diffen, jeg formulerte meg nok leitt feil. Men turteller blir mål fra den andre føleren. Jeg har selv blitt fortalt den ene er kun til turteller i speedo og man ikke trenger den for å få start. Godt mulig jeg tar feil.

Men uansett så ser det ut til Stian nå har funnet feilen, godt er det :D

Skrevet

Jeg også vet at speedo er fra diffen, jeg formulerte meg nok leitt feil. Men turteller blir mål fra den andre føleren. Jeg har selv blitt fortalt den ene er kun til turteller i speedo og man ikke trenger den for å få start. Godt mulig jeg tar feil.

det er nok feil gitt, turtellern blir kalkulert utifra begge to og har samme utgang som - på coilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...