Morty999 Skrevet Desember 15, 2012 Skrevet Desember 15, 2012 det er +, starteren får kun jording via boltene den er skrudd fast i.
Tynes944 Skrevet Desember 15, 2012 Forfatter Skrevet Desember 15, 2012 det er +, starteren får kun jording via boltene den er skrudd fast i. Åja Da vet jeg det
Tynes944 Skrevet Desember 15, 2012 Forfatter Skrevet Desember 15, 2012 Endelig fått start på bilen igjen! Var litt bar vei idag så fikk starta den på gir, starta med en gang! Så nå blir det å plukke gamle ledningsnettet i småbiter å finne ut hva som var feilen! Godt å høre lyden av gobilen igjen!
Tynes944 Skrevet Desember 15, 2012 Forfatter Skrevet Desember 15, 2012 Bilen går på tomgang, men vil ikke ha turtall.. Menmen, se mere på det imorra. Lei av problem nå!
Tynes944 Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Skrevet Desember 16, 2012 Starterproblemet er ordna, måtte flytte kabelen til innslaget fra øverste til nederste kabelskoen, da ble det liv Men har et problem. Bilen starter å går helt fint, kan kjøre 10min uten noe problem både med normalt pådrag å full gass osv, men om jeg stopper å skal snu, begynner den å putre,smelle å ettertenne noe jævlig. Men om jeg slipper gassen å lar den gå på 1000rpm i noen sekunder, kan jeg gi gass å kjøre normalt igjen. Noen som har vært borti dette før???? Jævla merkelig.. Men bortsett fra det er bilen back in business å fungerer utmerket
Tynes944 Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Skrevet Desember 18, 2012 Nå har jeg bestemt meg for hva jeg skal gjøre med bilen, da det nærmer seg ny årsavgift å ny forsikring. Så til nyttår blir bilen avskilta å blir rein prøveskilt/banebil. Med tiden skal den få seg datasprut å coilovers er planen. Igår bestilte jeg meg 2 nye dekk på dekkonline, 205/40 17 goodride. problemet med ettertenninga er muligens chipen/tps. kablene til tps viser 7 volt, 12volt å 7 volt. så der er liv i alle! Men hvilke signal skal jeg kunne måle fra tpsn?? las noe om uendelig ohm, men 800 ohm på full gass. stemmer det?? Har værtfall utelukket ecu, brukt min chip i begge 2 å samme symptomene alikevell.
|Ole| Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 Starterproblemet er ordna, måtte flytte kabelen til innslaget fra øverste til nederste kabelskoen, da ble det liv Men har et problem. Bilen starter å går helt fint, kan kjøre 10min uten noe problem både med normalt pådrag å full gass osv, men om jeg stopper å skal snu, begynner den å putre,smelle å ettertenne noe jævlig. Men om jeg slipper gassen å lar den gå på 1000rpm i noen sekunder, kan jeg gi gass å kjøre normalt igjen. Noen som har vært borti dette før???? Jævla merkelig.. Men bortsett fra det er bilen back in business å fungerer utmerket LIte bensin på tanken? Kva fart har du hatt når du har opplevd dette ved snuing? Er det snakk om burnout?
Tynes944 Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Skrevet Desember 18, 2012 Nei snakk om vanlig snuing. Bensin er der nok av Vertfall 20-30 liter
|Ole| Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 Nei snakk om vanlig snuing. Bensin er der nok av Vertfall 20-30 liter Hmmm, merkelig...Høyres jo veldig ut som bensin mangel da...Skjer det samme uansett kva vei du svinga og?
Tynes944 Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Skrevet Desember 18, 2012 For meg hørest det ut som om den får bensin men kutter tenningen, helt til jeg slipper den ned på 1000rpm ca i 5 sekunder, da kan jeg gi på normalt å bilen funker 100%. Behøver ikke å være når jeg snur heller, nok bare om jeg skal ta til venstre/høyre i et kryss. Å bilen går ikke på tomgang, å må trillest igang. Om jeg kinner på starteren starter den bare en å annen gang. Jævla irriterende igrunn. Ettertenning i alle retninger når den rusker. Men det som er rart er jo at jeg kan kjøre problemfritt med jamnt gasspådrag i gjerne 20-30 minutter, men med en gang jeg bremser ned å girer f.k.s til 2. , å skal kjøre igjen, da kan den begynne å jokke å ruske å styre på... Har utelukket turbochip, å utelukket ecu. Prøvd orginalhjerne med orginalchip/turbochip. Ingen forskjell. MEN røska ut golvtrekket å interiøret og greier i bilen idag, fant 3 rusthull i gulvet som må gjøres noe med.. Så det eneste som står igjen nå er framstoler å dashbord m.tilbehør Så imorra er planen å lage til en plate der cd-spilleren skal være med alle 3 målerne. Også få rydda opp i litt ledninger inni bilen. A-stolpeholderen til 2 målere som er tilpassa e30 er til salgs om noen er interessert Ble for mørkt til bilder idag så det får bli imorra
Tynes944 Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Skrevet Desember 18, 2012 Jordings feil da ? Det kan jo hende, men på hva?
|Ole| Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 Jordings feil da ? Det kan jo hende, men på hva? Hehe, sei det...Batteriet?
Tynes944 Skrevet Desember 19, 2012 Forfatter Skrevet Desember 19, 2012 Bensintrykksregulator? Skal prøve å bytte til en jeg vet funker idag! men det kan gi mening det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå