Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 632
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hehe :P

Var å tok et bilde av bakstilling idag, også tok jeg å overhalte den andre drivakslingen jeg kjøpte her om dagen.

2012-06-20215217.jpg

Demontert leddet, tatt ut å rengjort alle kulene å montert sammen med ny grease osv :)

2012-06-20215321.jpg

Tok også å støvsugde bilen idag da den så helt jævlig ut innvendig. Så nå er den ren å pen :)

Planen for imorra(Merk:Om bensintrykksregulator kommer) Blir å handle dyser å gjøre ferdig bensinsystem, lage oppheng til LMM å gjøre ferdig downpipe. FIkk ikke gjort noe idag da jeg måtte skifte fjører foran å dekk bak på broren min sin bil.

Ny update kommer sikkert imorra kveld :)

Skrevet

Nye bilder fra dagens økt. Har vært å handla dyser med Kjakan på forumet, laga ferdig downpipe, festa LMM, gjort ferdig rør/slanger til den, Begynt å tilpasse rør til IC. Fikk også endel rør med en kompis som kanskje kommer til nytte etterhvert. HÅPER at BTR kommer imorra så jeg får gjøre ferdig bensinsystemet :D Om jeg får tid begynner jeg også å plukke ned bunnpanne for å sveise flens til oljeretur. Skal også prøve å få taki rør med riktig flens for å få ferdig olje-TUR til turbo.

Bilder:

2012-06-21221347.jpg

2012-06-21221309.jpg

Feste til LMM:

2012-06-21221420.jpg

Div rør:

2012-06-21224200.jpg

Dysene:

2012-06-21192943.jpg

Bra klaring? Er 1mm fra grenrøret her, 2,5" hele veien fra turbo å bak :)

2012-06-21221334.jpg

Skrevet

Her går det unna...

Hvordan er det egentlig å bytte plugger nå? Såg ikke særlig morro ut? Litt dumt hvis de er vonde å komme til, mtp hvis du vil "lese" litt på pluggene etterhvert som du begynner å bruke den.

Skrevet

Det har jeg faktisk ikke tenkt over.. Hmm :P

Men idag har jeg ivertfall fått ordna oljerør til turbo, så det er påkobla, bytta olje på bilen fra agip 5w40 til 10w60 Racing.( Gir såklart vertfall 50hk ekstra;) ) å demontert gamledysene, sveisa på et lite rør på fuelrailen å fått på 528 dysene. Har ikke montert fuelrailen på motor idag da jeg ikke fikk tid til det.

Så plan for helga er:

Montere fuelrail

Montere BTR som jeg HÅPER at kommer imorra

Gjøre ferdig siste bendet på eksosen så den er komplett(Nederst på downpipen)

Lage ferdig rør til IC. Blir å bruke et rør som IC nå de første dagene for å få gjort unna oppstart osv..

Mangler bare WG å IC nå, blir bestilt den 10. når jeg får lønning :)

Knipsa et bilde også:

2012-06-22185439.jpg

Noen som vet om jeg MÅ ha de plastikkgreiene som er under den nederste o-ringen på dysa? Er det låsing til o-ringen så den ikka skal dette nedi motoren eller?? Å om jeg må ha de, noen som har link til det? :)

Skrevet

Til Pedi:

-Sjekka idag, går greit å bytte plugger, kommer lett til på alle 6 faktisk :)

-Nå er eksosen helt ferdig, rør til IC er ferdig (Mangler et silikonbend fra gasspjeld til ene røret)

-Dumpventil er kobla på

-Dysene er montert

SÅ er bare å gjøre ferdig oljeretur å bensintrykksregulator nå så er det klart for første oppstart :)

Skrevet
Godt, ble litt "engstelig"... ;)

Det ble jeg også når du sa det der, for jeg kom til å tenke på at det muligens ble ganske trang. Er en fordel å ha de greit tilgjengelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...