Tynes944 Skrevet Februar 12, 2013 Forfatter Skrevet Februar 12, 2013 Ser ut for at det blir handla E34 520 i nærmeste framtid, så da blir denne avskilta så får jeg se hva som skjer med den... Om det blir noe kjøp, kommer det ny tråd på den! Var å så på den idag så får se hva som skjer
Magnum 310 Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Ser du har litt økonomiske utfordringer med å gjennomføre dette prosjektet til stadighet og forstår derfor ikke hvordan du økonomisk skal klare deg med en e34 bruksbil og banebil. Det er tross alt 5-6 timer til nærmeste bane, hadde det vært noe nærmere skulle jeg sjønt det men å ha en bil som blir brukt et par-tre ganger i året (om økonomien strekker til) ser jeg ikke grunnen til. Da ser jeg heller en grunn til å få godkjent bilen med turbo eller større motor (over tid)så kan du både kjøre på bane og bruke den på vei. Selv har jeg akkurat fått godkjent søknad for m52b28 i mitt prosjekt men skal skrive ny søknad for overlading av denne (kompressor). Reint teoretisk skal det jo "ikke være så mye"i å godkjenne e30 med 330hk/350nm nå. Men det trengs kraftige nok bremser. Selv bruker jeg komplett e30 m3 med e36/e46 m3 frambremser. Bare noen tanker fra min side.
Tynes944 Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Skrevet Februar 13, 2013 Ser du har litt økonomiske utfordringer med å gjennomføre dette prosjektet til stadighet og forstår derfor ikke hvordan du økonomisk skal klare deg med en e34 bruksbil og banebil. Det er tross alt 5-6 timer til nærmeste bane, hadde det vært noe nærmere skulle jeg sjønt det men å ha en bil som blir brukt et par-tre ganger i året (om økonomien strekker til) ser jeg ikke grunnen til.Da ser jeg heller en grunn til å få godkjent bilen med turbo eller større motor (over tid)så kan du både kjøre på bane og bruke den på vei. Selv har jeg akkurat fått godkjent søknad for m52b28 i mitt prosjekt men skal skrive ny søknad for overlading av denne (kompressor). Reint teoretisk skal det jo "ikke være så mye"i å godkjenne e30 med 330hk/350nm nå. Men det trengs kraftige nok bremser. Selv bruker jeg komplett e30 m3 med e36/e46 m3 frambremser. Bare noen tanker fra min side. Må si meg uenig i noe av det du sier, at jeg ikke "gjennomfører" prosjektet. Bilen er "ferdig" å brukes hver dag, å har siden motoren ble satt sammen igjen omtrent ikke skrudd en skrue på den. Men skjønner godt hva du sier. Men har lenge hatt lyst på e34, å har meget lite lyst til å selge e30. Å har tilgang på prøveskilter så bilen blir nok brukt myyye mere enn 2-3 ganger i året Skulle vel egentlig ha skrevet ren banebil/lekebil. Å om jeg får ordna et lån for å få kjøpt e34 da, å muligens skal begynne i ny jobb 1.mars, blir det lettere å komme seg frempå økonomisk! Å om jeg først skulle ha godkjent noe motorgreier i en E30, så skulle karosseriet ha vært et mye bedre utgangspunkt enn dette.
Tynes944 Skrevet Februar 14, 2013 Forfatter Skrevet Februar 14, 2013 Uansett hva som skjer fremover, så blir det gjort diverse med denne hele tiden! Idag ble det justert ventiler(Har ingen bilder, men de fleste har vel sett nedi toppen på en m20 å DIY finnes på hvordan det gjøres) Også fikk jeg pakke i posten igår, cooler rør/klemmer/slanger. Cooleren hadde han "glemt" å sende med så den kommer på Mandag. Så på Tirsdag blir det mekka ny trykkgate! Skal bli godt å få bort stålrøra å jalla-skøyter.... Et lite bilde av det
Tynes944 Skrevet Februar 16, 2013 Forfatter Skrevet Februar 16, 2013 Da har jeg kvitta meg med gamle cooleren/røra, å fått på ny cooler,rør å klemmer, å fått flytta oljekjøleren å en AN kobling det var lekkasje på. Før hadde jeg jo oljekjøleren der høyre grøftelys skal stå, men nå står den over intercooleren. Så da måtte jo slangene skøtest, så da kappa jeg "AN" slangen i 2, å skjøta med en slange jeg hadde liggende. Brukte 14mm rør å standard slangeklemmer på skjøtene Et par bilder under "bygging" Et lite bilde av hvordan den ser ut nå, fått på fronten å montert ferdig Tok også motorvask idag så nå er det rent å pent! Glemte såklart å ta bilde av motorrom som vanlig så skal prøve å få det til imorra!
Tynes944 Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Skrevet Februar 17, 2013 Slengte på sommerdekka idag! Å fikk et m-tech 2 ratt til en bra pris med en kompis
haybimmsen Skrevet Februar 18, 2013 Skrevet Februar 18, 2013 Er fine d rattet der! Løfte utseende masse !
Tynes944 Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Skrevet Februar 19, 2013 Er fine d rattet der! Løfte utseende masse ! Jess det er sant, men fant ut at det ikke passa i e30 så da er det til salgs! Imorra blir det bytte av et par slanger til oljekjøler, så de slangene er fri for skjøter. å DA kommer det motorrombilde
haybimmsen Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 Kan ikke du flytte over sleperingen da? Noe må no gå ?
Tynes944 Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Skrevet Februar 19, 2013 Kan ikke du flytte over sleperingen da? Noe må no gå ? Det kan hende, men har ingen orginalratt å ta sleperingen fra, har kun et rattnav med OMP ratt
Tynes944 Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Skrevet Februar 19, 2013 Bestilt ny differensialforing. http://www.ebay.com/itm/290831124933?ss ... 1497.l2648
Tynes944 Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Skrevet Februar 19, 2013 Ny hardykobling på vei. Å var ute å lufta bilen en tur idag! Også var jeg på Ekornes å fikk pressa et par nye slanger til oljekjøler så skjøtene er borte! Slik så de gamle ut: Å slik ser begge de 2 nye ut! Slanger å koblinger er fra Tess å skal tåle 450 bar så det burde holde Så neste på planen er å få på ny diff-foring å ny hardykobling!
Tynes944 Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Skrevet Februar 21, 2013 Da begynner jeg i ny jobb imorra så da kan det hende det blir noen flere kroner til bil til overs etterhvert!
Tynes944 Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Skrevet Februar 27, 2013 Ja har som det står i overskriften handla meg e30 bruksbil Folk på forumet her kjenner garantert til den fra tidligere! Gidder ikke legge ut masse bilder, men her er vertfall et: Er en orginal 325 preface, som er full i rust så eneste som skal gjøres med denne er å fikse det som må ordnest for å få den eu godkjent, å bruke den som bruksbil. Den grå e30n som tråden omhandler, blir motor å gir tatt ut av, da dette mest sannsynlig er solgt. Denne skal få skivebremsbakstilling fra 325'n, å skal etterhvert få seg 3,6l m5 motor! Har alltid hatt en drøm om det så Skal også begynne å få ordna opp i litt rust rundt om, å få orden på lysa igjen. Så den blir nok satt bort et lite halvår før jeg har fått samla inn alt som trengs til å få nedi 3,6 Så skilta på den blir nok levert inn om 2-3 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå