Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 632
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Takk for det Herman! Skal prøve å få ordna en "on board" video når jeg har fått på ny clutch! :D Bytta bunnpannepakning å simring på veiva idag, å nye bolter til bunnpanna. Også hadde vi steamer med varme stående som varmer med 140 grader, så vaska bunnpanne å hele eksosanlegget skikkelig i samme slengen. Ingen bilder idag desverre :(

Skrevet

Dagens ikke så positive update. Blåst toppakning. Men clutchen holder vertfall bra å bunnpannepakningen er tett!! Men ser ut som at det lekker litt fra simringen enda, skjønner ikke hvorfor. Den er nettopp bytta, å det er gjort som det skal. Menmen, vente til neste mnd tenker jeg så stille ladetrykket til rundt 0,4 å montere dobbel toppakning å nye strekkbolter. Men blir vertfall ikke noe gatebil på denne i år ser det ut som, eventuelt on ice i vinter. Det får være målet mitt nå :) Driter ikke penger heller så nå får jeg betale ned fattern det jeg har lånt til ny clutch, betale mads for felgene, en annen kompis for intercooleren å kose meg på gatebil. Så får jeg ta igjen bilen når jeg kommer hjem igjen :) Surt, men sånt skjer, så den igrunn komme :)

Skrevet

Da er 2liten blokka, innsuget, ledningsnettet å gasspjeldet kasta i søpla der det hører hjemme :P hehe

Demontert alle delene jeg skal ha å fått alt steamet så det er rent å pent til det skal monteres igjen :) Det vil si:

-Begge motorfestebrakettene(Så idag at den ene puta var defekt, så den har jeg kjøpt ny)

-Dynamo

-Starter

-Toppen tok jeg vare på, greit å ha som deletopp. kamaksel, vippearmer, ventiler++++

-Turbogrenrøret

-Registerreimsett da det bare er noen måneder gammelt

-Dyserekke med dyser

-Diverse vacuumslanger

-Alle kjølevæskeslangene

-Alle brakettene.

-Dynamo å servoreim da disse er ganske nye

-Tennplugger da de er brukt i 2 dager.

Også merket jeg alle boltene å la de i poser så jeg vet hvor alt skal tilbake.

Så slik det ser ut nå 11.07.12, så blir det sannsynligvis handla m20b20 motor som blir satt nedi så bilen er brukende, også får jeg ta å kjøpe en 2,5, sette den i motorbukk å begynne å bygge. Planen er 2liter råder(Tatt fra blokka som sto i), 2,5 blokk med 2,5 facelift stempel, m21d24 veiv (Da blir det en 2,7liter)

Pågrunn av facelift stempel, får jeg da 8 i komp (Om jeg ikke husker helt feil??) Å er da ideell for turbo. Blir å ladde 0,5 tenker jeg. Skal også montere ARP bolter, få taki 535LMM da jeg har kjørt med orginal til nå. Muligens også få taki en cometic/MLS toppakning så jeg vet at den holder.

:)

Skrevet

Må jo blø vertfall 5k for en bra b25, datasprut 3-4-5000???, arp bolter 1500. 12000 er mye for en som bare går skule å tjener kansje 3-4k hver mnd med jobben utenom skulen. Å bilen skal være klar til November når jeg får lappen :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Da var ny motor handla å på vei inn!

Har kjøpt en m20b20 fra en e34 som skal i, så bilen er brukende i vinter når jeg får lappen.

Så da blir det å sette i denne motoren å få alt til å fungere, så går jeg til innkjøp av en m20b25 å bygge på.

Motoren henta jeg idag, er ny topp på den å noe småtteri. Bytta regreim på den idag, bytta plugger, steama over hele motoren så den er ren å pen, slipte over svinghjulet, flytta over motorfester, bytta ene "motorfesteputa" til en ny en jeg hadde liggende, flytta over clutch.

Er noen ledninger å slanger jeg er litt usikker på, men det ordner seg vel etterhvert. Gjorde motoren helt klar idag, så skal sleppe den nedi imorra tenker jeg. :)

Er vel igrunn ikke noe å ta bilde av, men regner med jeg kommer med bilde imorra :)

Gleder meg som en unge til å kjøre godbilen igjen! :)

Skrevet
skaff deg en facelift b25 og et sprut og arp-bolter. Lad så 1.3 bar

Hmmm... Nå er det lenge siden jeg har styra på med M20, men jeg mener på følgende:

E30 facelift kom fra 09/87.

Var det ikke så at de (kat-)stemplene som var gull (og som vi gjerne i tillegg dreide ned og brukte i turbosammenheng) for mange år siden kom i b25 fra 6/88? Eller ble de stemplene levert i E30 fra første dag facelift, og E34 fra 6/88?

driter ikke penger :)
Må jo blø vertfall 5k for en bra b25, datasprut 3-4-5000???, arp bolter 1500. 12000 er mye for en som bare går skule å tjener kansje 3-4k hver mnd med jobben utenom skulen. Å bilen skal være klar til November når jeg får lappen :)

Stian... Det er ingen skam å bygge bil etter lommeboka. Ikke alle kan kjøpe alt som glitrer. De fleste av oss her inne har et særdeles begrenset budsjett hver måned til bildeler. Mitt eget budsjett er sprengt for lenge siden, men det betyr ikke at jeg ikke kan bygge bil - bare at det tar litt lengre tid. Det er desverre for lett å se på enkelte som tilsynelatende har ubegrensede midler, og se seg blind på det. Hverdags-Ola har jo hus og hjem som krever sitt - og da må alt begrenses. For deg som er skolegutt og 17-18 år gammel (?) så er du nå på vei inn i en verden som virkelig pengene regjerer. Men det betyr ikke at du ikke kan bygge bil for det. Bygg etter lommeboka, så vil du se at bygging av bil og erfaring går hånd i hanske - og du får et bra resultat til slutt. Jeg syns du har gjort en bra jobb på bilen din, og syns du skal være både stolt og fornøyd med det. Jeg kunne liret utav meg endel ang ungdom, erfaring og bilbygging - men det får bli i en annen post ;)

Da var ny motor handla å på vei inn!

Har kjøpt en m20b20 fra en e34 som skal i

Hvilken modell er denne motoren fra?

E34 har flere utgaver av blokk M20. Forskjellen var innfesting til motorfeste. Antall hull (gjengeparti) til innfesting feste kunne variere fra 4 til 6 hull på høgre side. Og jeg synes å minnes at det var noe kødderier på venstre side også. Og gikk ikke peilepinnen i bunnpanna på den E34en, i motsetning på tidligere M20-utgaver som har peilepinne i blokk?

Ta en kikk der iallefall, jeg mente på at det var noe greier der...

Skrevet

Motoren er nå på plass, mangler kun å koble til ledningene som skal til sikringsboksen nå så skal det forhåpentligvis være tut å kjør.

på orginalhjerna var det 15 pinner tror jeg, på den nye var det 45. Så er endel flere ledninger på denne! Men håper det går i orden etterhvert :)

Må bygge etter lommeboka ja, rett som du sier.

Hvilken modell motoren kommer fra er jeg usikker på. Det eneste jeg vet er at det hat blitt byttet topp på den en gang i tiden, å at det er en voksen kar som har hatt den. Var flere alternativer til innfesting av motorfeste på denne blokka, men det ene alternativet var heldigvis det rette :) Å peilepinnen her går i bunnpanna, men det gjorde den også på den forrige motoren mener jeg på :)

2012-07-17122036.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...