Gå til innhold

Stian's E30 4-dørs s38b36! Autslalom 25/9/13 MED VIDEO

Tynes944
 Share

Anbefalte innlegg

Liten update..

Var noen Volvogutter som mente at det kun var volvo som klarte å spinne, så det måtte jo motbevisest.

DSC01670.jpg

Resultatet av det:

2012-07-24135517.jpg

Men det skal jo ikke bare brukest, skal jo vedlikeholdest også. Så har kjøpt et par dekk med en kompis med 8-9mm igjen, continental dekk. Mjuke å gode.

Også da motoren var ute trykte jeg på clutchen så stempelet på slavesylinderen spratt ut, å når jeg satt det i igjen så ødlagte jeg mansetten, så ny slavesylinder er bestilt på Koed.

Også har servopumpa begynt å leke å lage litt lyd, så ny servopumpe blir nok bestilt snart.

Også har jeg kjøpt 2,5liter blokk med stempler, oljepumpe å bunnpanne som såvidt har bikka 150000, som jeg skal bygge på. 2 liter råder, dieselveiv, arp bolter, turbo++ :) updates kommer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 632
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veiv skal handles etterhvert.

Men bare så det er sagt med en gang, så er denne motoren et "langtidsprosjekt", så den er ikke ferdig om 1-2 mnd.

Mer realistisk er vel 1 års tid eller noe sånt.

Er første motoren jeg bygger helt selv å jeg har lyst til å ta meg god tid så det blir skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da takka toppakning nr.2 for seg, så nå er den motoren ute, plukket av råder da jeg skal ha de til 2,7'n. Steama å rengjort motorrom. Ny slavesylinder har også kommet. Men jeg har også kjøpt meg vinterbil, så denne blir avskiltet å satt i garasje, så blir den plukka fram igjen neste sommer, å da får den seg også ny motor. Så her blir det nok desverre stilt en stund nå :)

Kjøpt Ford elendighet :)

2012-08-05223950.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg satt meg ned å regna litt på hva motor kommer til å koste. Pris på motor inkl alle deler blir 19-20000.

Å planen er da som følger:

325 blokk med 325 stempel

2 liter råder

nye orginale rådelager

nye orginale veivlager

nye orginale stempelringer på alle 6

Hone opp igjen blokk

m21d24 veiv

Stage 3 clutch fra f1racing (Har kjøpt stage 2, men den blir solgt idag 13.08.12)

Mls toppakning 85mm+0,03mm

Arp bolter på toppen

Orginal 325 topp med sveiste kjølekanaler

Muligens kvasskam

Grenrør fra Koed

Facelift ledningsnett med chippa hjerne.

Orginal girkasse, ihvertfall inntil videre.

Så som noen kanskje allerede har forstått skal motoren monteres sammen å brukes uten turbo de første 4-5000 kilometrene så den blir noenlunde innkjørt før jeg skal på med turbo å datasprut. Alle delene til turbo har jeg liggende, men datasprut er helt nytt for meg så det blir nok et stadie jeg kommer til å ta meg god tid på.

Så planen nå er å få i motoren å få skilt på bilen igjen til Juli 2013 så jeg kun trenger å betale halv årsavgift å så jeg får ta meg god tid til å få skrudd sammen motoren skikkelig.

Updates om motorbyggingen kommer såklart etterhvert som det skjer noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...