Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 632
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Byttet noen felger i div e30 deler idag, fikk et cobra 60/40-60 (Er litt usikker på bakfjærene)

nye orginalt sota blinklys til fangeren foran

nye orginale lykter(Trenger lyktefestet til høyre lyktene, da lyktefestet mitt har blitt kappa i da jeg måtte ha plass til trykkrør.... :P Skal lage til rør nede neste gang så greit å få det lagd til igjen :))

splitter nytt pansertrekk fra Koed

så tok likegjerne å monterte pansertrekket med engang :)

74806_4176311959841_641169134_n_zps3fd3d890.jpg

Blinklysene har jeg ikke pærer til, så det får jeg ordne imorra :)

Senkesettet er for salg, så om noen der ute har en høy e30 de vil få ned på jorda er det bare å gi beskjed. Går billig :)

Skrevet

Bildeupdate! Fikk igjen deler fra pulverlakk idag, gjett om det var en som var lykkelig da! var rett hjem å montere :) Så nå er bakstilling på plass, mangler bare å lufte bremser å montere diff, venter fortsatt på lamellbremsinnmaten!!

Menmen, bilder! :)

Vakkert??

644024_4185923920134_781402997_n.jpg

Sammenligna med en orginal fjør! hehe

298684_4184732850358_321977229_n.jpg

montert sammen, klar for montering:

150362_4184860693554_1245469148_n.jpg

Nye toppakningen:

487510_4164466623715_564690093_n.jpg

Å for de om lurer på hvordan en defekt toppakning eller 2 ser ut, hehe:

401552_4184163356121_1156731615_n.jpg

Monterte også venstre bærearm idag som har nye bærekuler å powerflex på, å var å pressa ut kulene i høgre bærearm, nye kuler til den får jeg vel på onsdag. Da kommer også reste som ble bestilt med Koed!

Å idag ble det bestilt ARP bolter til toppen fra statene, å muligens hente motor på Lørdag!!

Så nå begynner det å bli her :)

Flere bilder kommer etterhvert :D

Skrevet

Blir muligens en "stor" oppdatering imorra om ting går etter planen. Imorra kommer nemlig nye clutchen(telefon fra DHL idag), pakken fra Koed kommer, tårnlagrene fra Pedi har kommet, Klemmene fra Kimmit har kommet. Så om demperne fra Parts and retards kommer, skal forstilling monteres, bilen skal på hjulene å slepest til Sykkylven bil der muligens motor skal bli montert i helga. Å til de som tror jeg forhaster meg for å bli fort ferdig, det gjør jeg ikke bare så det er avklart med engang. :) Å til de som ikke har fått med seg hva som er blitt bestilt med Koed, her er lista :)

-2 hjullager

-2 støvhetter (indre å ytre)

-2 muttere til hjullager

-1 nytt motorfeste

-m20b25 rådelager

-m20b25 veivlager :)

Skrevet

Ringte parts and retards idag, å fikk vite at demperne kommer ikke til dem før langt uti neste uke, å så lenge gidder jeg ikke vente så er nå på leting etter bra å billige 51mm dempere foran til e30'n, så skrik ut om du har liggende!! Men fikk nye clutchen idag, bærekulene, veiv/rådelager, motorfeste å hjullagrene. Så da var det jo bare å montere det da vertfall :)

Hjullager montert, tiltrekking med 285nm:

422944_4193429467768_1609632896_n.jpg

Ferdig montert med nye støvkopper å muttere:

36568_4192607087209_1760493712_n.jpg

Nye clutchen:

183431_4192646328190_454872385_n.jpg

Monterte også bærearm nr.2 på bilen idag, så nå er det bare fjærbeina igjen så er den på hjula igjen. Å det eneste jeg mangler er dempere, så det suger......

Skal på posten etterpå å hente slangeklemmene fra Kimmit å tårnlagrene fra Pedi :)

Skrevet

Da fant jeg taki h&r dempere på sula til en grei pris med magnum310 på forumet, så da gikk turen dit for å hente dempere å hjem å montere!! Gikk greit å ble meget bra, eneste var at den ene demperen var det helt defekte gjenger på helt øverst, så måtte gjenge opp igjen.. Menmen :) Ble vertfall jævla bra tilslutt! Men ble så seint så gadd ikke å montere idag. Også fikk jeg mail om at lamellbremsen ble ferdig i tollen idag, så den har jeg sikkert på fredag:D

Så imorra blir det nok å montere fjørbein foran å få den på hjula, få slept den til sykkylven bil der det skal bli tatt ny hjulstillingskontroll å montert motor. Forhåpentligvis hente motor på Lørdag :D

Bilde av fjørbeina som har blitt kuleblåst på Møre Trafo A/S, malt 2 ganger med hammerite av meg, montert nye hjullager å støvkopper fra Koed, h&r dempere, k-mac justerbare tårnlager fra Pedi å pulverlakkerte supersport fjører (60 senk).

223110_4194623497618_1383965756_n.jpg

Skrevet

Fikk lamellbremsen å luftfilteret idag! Så da var det bare å montere det etter jobb idag! :D Kjøpte meg også et par JBL Decade med en kompis, syyke høyttalere!!

Bilde av dagens innkjøp. :P

246648_4201424347635_978726446_n.jpg

Som dere ser på bildet har jeg satt 2 bolter i hver medbringer, gjorde det for å se hvor stram den var. Når jeg satt fast ene medbringeren i skrustikka så klarte jeg akkurat å drage rundt den andre om jeg brukte lengste latmannsarma vi hadde på jobb, så det lover bra!! Også fylte jeg den opp med ny Agip Rotra sx-s olje med LS tilsetning. Så da er den ready to go. Bestilte også et par nye ytre mansjetter idag da ytremansjetten på venstre drivaksel hadde rivna.. Så får ordne det over helga. også fikk jeg melding med simon arvesen isted, om at jeg muuuuligens får hente motor imorra! Så da blir det å sette den i motorbukk å begynne. Bytte rådelager, veivlager, toppakning, arp bolter, nye pakninger her å der, grenrør, turbo, 535 dyser++

Så blir det å sette den i bilen å begynne å lage til trykkrør, få på den splitter nye eksosen min også videre.. Så målet nå er oppstart å prøvetur søndagskveld! :) Kommer an på om delene jeg venter på kommer.

Ny wastegate, arp bolter, 535 lmm å dyser, kjøleslangekitt å bensinpumpe.

Reiv ned det gamle opphenget til bensinpumpe isted, fyfaen så rusta det var.....

Menmen, satse på stor update i enden av uken! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...