Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Som tema sier så skal jeg fjerne noen små bobler i lakken. Pusse de vekk og flekklakke oppå.

Det jeg lurer på er hvordan dere ville ha gjort det for best mulig resultat og mest holdbart(unngå nye utbrudd)?

Da tenker jeg på grovhet i pussepapiret om det er det man skal bruke og antirustmidler som skal brukes osv.. Lakk og klarlakk er forsåvidt greit.

Er ikke store flekker, men jeg liker å ha alt på stell :)

Skrevet

"can trust"( kjøpes på bl.a BilXtra) er et veldig bra rustmiddel du kan bruke etter slipping.

Legger du 2komp. syregrunnning over det igjen du veldig godt beskyttet, men det koster en del så spørs hvor nøye/mye penger du skal bruke på det.

Skrevet

Okei, men om jeg bare bruker Can Trust og lakkere rett oppå så vil dette gå?

Brukte en anti-rustgreier på en annen bil med lakk rett oppå, men da kokte lakken faktisk.

:)

Skrevet

Jeg har en noen innlegg her om akkurat dette. Følger du det, er du etter min mening best beskyttet mot nye utbrudd. Søk litt, så finner du den nok. Har ikke tid atm! :)

Skrevet
Okei, men om jeg bare bruker Can Trust og lakkere rett oppå så vil dette gå?

Brukte en anti-rustgreier på en annen bil med lakk rett oppå, men da kokte lakken faktisk.

:)

Om du smørte på antirust på en metall flate, lot dette tørke og vasket før lakkering så er dette grunnen til at lakken startet å koke/reagere..

Ifølge Glasurit og Dupont sine teknikere skal man ALLTID bruke en form for grunning på en metall flate for å få den riktige oppbyggingen.

Jeg ville heller lagt i litt penger i en spray boks med evnt. epoxy grunning da dette er det beste man får som et mellomlegg imellom antirust middelet du bruker og lakken.. :-)

Lykke til. :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...