Gå til innhold

Mantis sin BMW e39 523i *Nye coilovers med bilder**Plastidip

Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått ut litt nyere og freshere bilder til dere :police:

Har nå montert opp duplex eksos - noe som viste seg å ikke være veldig enkelt. Utrolig irriterende at supersport ikke legger legger ved en anvisning så man vet sånn høvelig greit hva de forskjellige brankettene, skivene og delene er beregnet for. Synes det henger litt lavt ned nå, så eg må nok skaffe tak i nye eksosgummier som er mindre for å få det lenger opp. Ser litt jalla ut når anlegget blir så langt ned og ikke ligger fint under diffusoren.

Lyden er fin, men kanskje noe lavere enn først forventet. Motorstøyen under panseret overdøver nærmest anlegget om man kommer opp på siden av bilen og framover. Ikke all verdens lyd ved pådrag heller.. men kanskje like greit så det ikke høres ut som noe jappsetralle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Man kan se kassen med duplex anlegget bak der - var vel litt vel optimist som trodde jeg kunne rekke alt på 2,5 timer.

Hahaha.. :D Ung og evig optimist! :D Kjenner meg igjen i det der fra da jeg var på din alder. Nå vet jeg at alt tar mye lengre tid enn det du tror! Ung, masse pågangsmot og optimisme. Herlig! :D Selv har jeg mistet det meste etter som årene går... :lol:

Bilen begynner å se veldig bra ut! Gratulerer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

I dag fikk jeg heva duplex eksosen :D

Ga opp hele gummiopphenget på høyresida da det på 2. timen ikke ville samarbeide, så jeg tok slitt og ga litt faen og borra en god Zebra fra potta og rett opp i hjulbrønnen. Tok på litt tectyl, så vi får satse på at det duger. Lager ikke ulyder eller noe.

FØR:

img1071ad.jpg

NÅ:

388874_10152144331585054_1879836985_n.jpg

Ble langt penere nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er bare å invistere det.

Helt ærlig vil jeg si det er for dyrt å skaffe seg fire enderør fra supersport, men greit nok. Ikke er det særlig "bolt-on" og det følger med 15 deler, men ingen anvisning på noe som helst, så det er helt umulig å vite hvilke patenter de har tenkt på de ulike brankettene og delene :? Glad jeg har fått det opp og fått det beint da for å si det slik..

En kveld gikk med til kapping, sliping, varming av rør, bending osv. En kveld gikk med på å finjustere det og modifisere ytterligere for å få det til å se så orginalt ut som mulig. Og da har jeg et helt bilverksted med alle slags verktøyer tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 1 month later...

Lenge siden jeg har postet noe her nå.

Kan nevne at jeg har erstatta de drittbaklysene fra parts and retards og erstattet de med orginale Hella med styrebokser og hele sulamitten 8)

Av planer framover vil det komme på nytt coiloversett i skikkelig kvalitet. Er enda usikker på hva jeg skal invistere i, men tenkte å legge rundt 10 lapper i understellet. Ellers er det nye 19" eller 20" felger til våren og litt sånn smått.

Skal se om jeg kan klare å få tak i et skinninteriør også, men foreløbig har jeg kun funnet interiør med priser langt oppi været, så om du skulle ha et fint skinninteriør med splittbaksete til E39 liggende - skrik ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Tusen takk for det :)

Skjer ikke så mye med bilen nå om dagen nå som det er mørkt, trist og kaldt ute.

Kan nevne at jeg har bestilt nytt senkesett Black Evelution fra Supersport fra P&R. Det gamle senkesettet har begynt å synke sammen på ene siden og gnirker noe helt forjævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...